Mgr. Andrea Grigerová

fontoložka, lektorka, konzultantka a autorka projektu Psychologie fontů®

👁️‍🗨️ Vyberu písmo, které zaručeně osloví vašeho ideálního klienta a spolehlivě odradí prudiče.

Jako fontoložka, lektorka, konzultantka, a autorka projektu Psychologie fontů® už osmým rokem zkoumám vliv písma na podvědomí čtenáře a učím klienty využívat fonty coby mocný nástroj v grafice a marketingu. Ukazuji jim, jak mohou být autentiční nejen obsahem, ale i vizuální stránkou jejich textů a webů. I to, že forma a obsah nejdou oddělit. A ráda o tom, že pouhým výběrem písma dokážete zabrnkat na tu pravou strunu u správných lidí, přesvědčím i vás.

CO DĚLÁM?

  • Vybírám fonty, které zapadnou do vizuální identity klienta, podpoří hodnoty značky a osloví přesně ideálního zákazníka.
  • Konzultuji výběr fontů pro menší firmy a startupy, když potřebují náhled z pohledu psychologie fontů v marketingu.
  • 2× v roce pořádám online kurz s intenzivní podporou Font&Brand pro volnonožce, ve kterém si nejen vyberou fonty pro brand, ale je to jediný kurz o budování značky, kde využijí souhru vědomí a podvědomí, aby si definovali její pilíře.
  • Pořádám školení a workshopy – Vzdělávací akce pro grafiky a marketéry, zážitkové workshopy Fonty všemi smysly, pro všechny. Téměř každý účastník odchází se slovy: Už nikdy se na texty nebudu dívat stejnýma očima, v práci i na ulici.
  • Přednáším ve firmách, školách a na konferencích – Zážitkovou formou učím lidi vnímat neverbální řeč písma a předávat textem nejen informace, ale i pocity a emoce. Workshopy jsou online i offline.
  • Hledám souvislosti mezi typografií, grafikou, webdesignem a marketingem. Studuji zahraniční materiály, pořádám ankety a výzkumy, studuji reakce lidí ve stovkách konzultací a píšu o tom články, tahákye-booky.
  • Ve FontoKvízu i pomocí karet Fontohrátky nabízím lidem možnost si na vlastní kůži zábavnou formou vyzkoušet, co na ně výběr fontů může prozradit.

KDY VÁM POMŮŽU?

  • Když hledáte font pro svou vizuální identitu.
  • Když hledáte nezávislý názor odborníka na výběr fontu pro vaší firemní identitu nebo knihu (spolupracuji s vaším grafikem).
  • Když hledáte interaktivní školení/workshop/teambuiding/přednášku, která je neokoukaná a na téma, které je velmi užitečné a vaše zaměstnance naprosto vtáhne tím, jak často se s ním setkají v každodenním životě.
  • Když chcete posunout své grafiky/marketéry v práci s textem na další level (nebo jste sám grafik/marketér a chcete se posunout).

Vybrané reference:

Vybrané přednášky na konferencích a vysokých školách:

  • Newton University – Psychologie fontů v korporátní identitě značky a reklam (únor 2023)
  • Online konference Myslete mimo zajeté koleje – Fonty jako nástroj kreativity (2020, 2023)
  • Přírodovědecká fakulta MU Brno – Psychologie fontů v kontextu popularizace a komunikace vědy a výzkumu v praxi (duben 2021)
  • Barcamp – Font matters / Jak fonty ovlivňují každé naše rozhodnutí (2018, 2019, 2021)
  • Adventor o.s. v Praze – přednáška pro lidi s PAS – vysokofunkčním autismem v rámci projektu PARTA (2021)
  • Klub podnikatelek ze Zlínska – Jak nás mohou fonty zviditelnit nebo potopit (březen 2020)
  • Konference CitaKon v Brně – Psychologie fontů pro knihovny a knihovníky (2019)

Vybrané články:

Vybrané rozhovory:

  • René Nekudarozhovor na téma Psychologie fontů a tvůrčí psaní
  • Madla Čevelovározhovor na téma Psychologie fontů a marketing
  • Magazine Wonlinerozhovor na téma Najděte font, který je součástí vaší osobnosti i podnikání 
Mgr. Andrea Grigerová
Logo či doplňková grafika

Kontakty

Mgr. Andrea Grigerová
Archlebov 194 (Jihomoravský kraj)
696 33
Mobil:776 106 282
Email:andrea@grigerova.cz
Web:www.psychologiefontu.cz
Facebook:psychologiefontu
LinkedIn:andreagrigerova
Skype:andrea.grigerova
IČ:02374536 (neplátce DPH)

Doporučení
z první ruky

Font, použitý na webu nebo na vizitce, vyjadřuje osobitost, ovlivňuje vnímání a dokresluje celkový dojem. Má moc přitáhnout ty správné klienty a odradit ty ostatní. Dovoluje vyjádřit atributy, jako je důvěra, jednoduchost, péče, něžnost nebo síla. Proto dává smysl věnovat volbě fontu stejnou pozornost jako výběru barev, ilustračních fotografií nebo sloganu. A proto považuji psychologii fontů za velmi užitečný marketingový nástroj.

Mgr. Magdalena Čevelová, MBA
Mgr. Magdalena Čevelová, MBA

marketingová čarodějnice a byznys mentorka pro podnikatele ve službách