Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Mgr. Jan Matoušek

Mgr. Jan Matoušek

datový analytik od roku 1995 se specializací na data mining, marketing, průzkum trhu a sociologii

Mgr. Jan Matoušek
Mgr. Jan Matoušek - logo

Profesionální datové analýzy a poradenství se zaměřením na marketing, obchod a průzkumy trhu. Tzv. data mining neboli získávání znalostí dolováním dat z provozních systémů, databází, CRM systémů. Výstupem jsou mimo jiné doporučení, jak nové poznatky aplikovat v praxi pro zvýšení prodeje a výnosů, zlepšení komunikace se zákazníky, řízení kampaní apod. Bohaté zkušenosti s dotazníky a v oblasti segmentace, měření loajality a modelů předpovědí chování zákazníků (Prediktivní modely). Odborná školení a přednášky v oborech užitá statistika a data mining a konzultace s dotazníkovými pracemi. Poradenství k software IBM SPSS Statistics. Databázové poradenství a tvorba datových tržišť (data mart) pro účely přehledné analytiky a reportingu. Vyhodnocení kampaní a věrnostních programů.

Vysokoškolské vzdělání na Univerzitě Karlově v oboru metod sociologického výzkumu a špičkové reference z projektů pro firmy či značky s miliardovými obraty, jako je Telefónica O2, Coca-Cola, Renault, E.ON, Philips, AAA Auto Praha, Kasa.cz, i z projektů pro veřejné a neziskové instituce, jako je Greenpeace, Městská část Praha 10, Univerzita Karlova, Česká pošta, Světlo pro svět aj.

Neváhejte mě kontaktovat s jakýmkoli úkolem, ve kterém hrají hlavní roli data! Jasné a srozumitelné závěry dělám pomocí analýzy dat z kvalitních i nekompletních dat v rozsahu od několika řádků po desítky miliard záznamů (tzv. big data). Analýzy pomáhají prodávat související produkty, oslovit ty nejhodnotnější zákazníky a optimalizovat pro ně nabídky. Dlouhodobě zvyšujeme retenci a loajalitu zákazníků.

Jako vlastník a hlavní analytik firmy Data Mind vám zaručuji kvalitu práce i v rozsáhlejších datových projektech až po rozsah dat velkého telekomunikačního operátora.

Status:

k vašim službám

Působnost:

celá ČR

Kategorie katalogu:

Rozhovor pro Na volné noze TV

Vzdělání a dovednosti

  • sociologie se specializací na metody sociologického výzkumu na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze
  • kurzy
    • IBM SPSS Statistics Level 1 v2 (IBM)
    • Seskupovací analýza (SPSS ČR)
    • Computing for Data Analysis (Coursera, on R Open source)
    • Prezentační dovednosti (Smarter)
    • SQL Special (NCR Teradata)
  • dovednosti
    • analýzy – dotazníková řešení, marketingové analýzy, evaluace produktů a zákazníků
    • data mining – veškeré segmentační a predikční úlohy
    • strategie – business plány, konzultace procesů, věrnostní programy
    • projektové týmy – plánování projektů a organizace projektových týmů
    • statistika – použití a interpretace všech typů statistických testů a modelů
    • prezentace – předvedení výsledků a závěrečných zpráv
    • databáze – SQL, optimalizace, datamarty, automatizace aj.

Vysvětlení pojmů

  • afinitní model – tento model přiřadí každému zákazníkovi pravděpodobnost nákupu produktu či služby (afinita); použití je pro tzv. cross-sell, což je prodej souvisejících položek stávajícím zákazníkům
  • big data – poněkud rozvolněný pojem pro velké objemy dat včetně nestrukturovaných (například textových) dat, které přibývají velkou rychlostí
  • CRM (Customer relationship management, řízení vztahů se zákazníky) – je proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy; jako CRM se také označuje systém, ve kterém se shromažďují data o zákaznících
  • Cross selling – prodej souvisejících položek pomocí analytických modelů
  • data mart – datové tržiště; datový sklad určený pro analytické úlohy, obvykle méně normalizovaný a zaměřený na rychlé analytické úlohy
  • data mining (nebo jedním slovem datamining) – vytěžování dat z provozních systémů, databází a jiných záznamů o zákaznících za účelem získání užitečných informací a přehledů, respektive příprava podkladů pro cílené oslovování zákazníků podle zadaných kritérií (specialista na data mining bývá označován jako data miner)
  • hodnota zákazníka – vypočtená hodnota tržeb na zákazníka s odečtením nákladů na čerpané produkty a služby a obsluhu zákazníka
  • marketingové analýzy – vyhodnocení dat pro celkové zhodnocení aktivit, kampaní, produktů či zákazníků (z hlediska loajality, hodnoty či životního cyklu)
  • měření loajality – vyhodnocení dostupných informací o zaměstnancích a zákaznících za účelem sestavení loajalitního indexu, který odráží jejich celkovou a dlouhodobou věrnost
  • modely předpovědí chování zákazníků (nebo také predikční modely, prediktivní modely) – předpovídání chování zákazníků na základě historických dat a jiných dostupných údajů
  • next best offer – systém doporučování zboží zákazníkům pomocí skoringu pravděpodobnosti nákupu několika produktů; systém dříve také znám pod názvem analýzy nákupního košíku
  • segmentace trhu a zákazníků – rozdělení trhu na dílčí cílové skupiny zákazníků, jejichž potřeby jsou něčím specifické, lze je tak lépe a efektivněji oslovit s obchodní nabídkou

Kontaktní informace

Mgr. Jan Matoušek
Data Mind s.r.o.
U Průhonu 22
Praha 7
170 00
Mobil:720 705 639
Telefon:283 882 502
Email:jan.matousek@datamind.cz
Web:www.datamind.cz
Skype:Skype matouch_j
Facebook:Facebook jan.matouch
LinkedIn:LinkedIn janmatousek
Účet:2183476309 / 0800 (Česká spořitelna)
:28953789

Doporučení z první ruky

Jan Matoušek pro nás odvedl perfektní práci, díky níž máme máme k dispozici velmi cenné informace.
Vít Miština
Word of Mouth Evangelist & Project Manager, Outbreak

2005 – 2016 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook Twitter LinkedIn YouTube SoundCloud RSS