Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Jiří Michal

Jiří Michal

poradce v oblasti výzkumu trhu, marketingu a obchodní strategie

Jiří Michal

Potřebujete znovu nastartovat svůj business? Pomůžu vám s vytvořením nové obchodní a marketingové strategie, komunikace, vývojem inovací, obalů, produktů či s výzkumy trhu:

  • Inovace – Potřebujete připravit inovační plán pro následující roky? Pomůžu nastavit a vést proces od analýzy trhu, spotřebitelů, identifikací příležitostí, přes workshopy, kde se vyvíjejí prvotní myšlenky, až po koncepty testované se spotřebiteli.
  • Obchodní a značkové strategie – Stagnují či dokonce klesají prodeje? Pomůžu identifikovat klíčové bariéry růstu a připravit novou strategii a komunikaci pro znovunastartování prodejů.
  • Vztahy s výzkumnými agenturami – Potřebujete se ponořit do problematiky pomocí komerčního výzkumu? Díky svým mnohaletým zkušenostem mohu pomoci vytvořit optimální výzkumné zadání (brief) a oslovit výzkumné společnosti, které dodají optimální poměr výkonu a ceny.
  • Interní workshopy – Příprava a vedení workshopů za účelem vytváření inovací, ladění regálu skrze optiku nakupujících či identifikace problému bránící dalšímu růstu:
    • inovační workshopy – od generování nápadů až po finální koncepty připravené k testování, 1–3 dny
    • obchodní workshopy – pohled na regál a způsob nakupování očima nakupujících, 1–3 dny
    • identifikace problému – týmová analýza situace a identifikace klíčové výzvy pro další růst, 1–2 dny-
  • Školení – Inovační proces, psaní konceptů, vývoj nového produktu, vývoj obalů, promoční techniky, shopper marketing aj.

Mám více než 15 let praxe v business developmentu, marketingu a marketingovém výzkumu pro jednu z největších nadnárodních potravinářských firem Mondeléz (dříve Kraft Foods). Své zkušenosti jsem načerpal vývojem strategií, plánováním a analýzami jak pro lokální české a slovenské značky s dlouholetou tradicí (Figaro, BeBe Dobré ráno, Kolonáda, Zlaté, Fidorka, Miňonky), tak prací pro středoevropský region a nadnárodní značky jako jsou TUC, Jacobs, Oreo, Barni nebo Belvita.

Status:

k vašim službám

Místo:

Horoušany-Horoušánky (Středočeský kraj)

Působnost:

celá ČR; a Slovensko

Kategorie katalogu:

Jak pracuji

Kladu důraz na postupy, které v rámci časových a rozpočtových možností přinášejí nejlepší výsledky. Na techniky, které využívají znalosti zaměstnanců, s případným externím zapojením kreativních spolupracovníků. Tímto postupem se minimalizují náklady (například na standardní výzkum) a zároveň se výrazně zvyšuje kreativita a akčnost výstupů.

Profesní motto

Pevně věřím v nezastupitelnou funkci spotřebitelských a obchodních insightů pro rozhodování a úspěšný rozvoj firmy. Důležité je propojování informací skrze různá oddělení firmy, identifikace nových příležitostí růstu do budoucnosti a především spoluvytváření dlouhodobé strategie. Pro úspěch je důležité nelpět pouze na rigidních datech, ale spoléhat se i na svou intuici a zdravě riskovat.

Největší úspěchy

  • Znovu nastartování růstu česko-slovenských tradičních značek Figaro, Fidorka, Kolonáda či Zlaté.
  • Globální Mondeléz ocenění za vývoj nového obalu na značku Brumík (v obchodech od léta 2015).
  • Globální Mondeléz ocenění za vývoj inovace v roce 2013.
  • Vystoupení na Globálním výzkumnickém kongresu ESOMAR v rámci finále o nejlepší případovou studii efektivního využití výzkumu trhu v praxi (Istanbul 2013).

Přednášky

  • VŠE Praha – Inovace, Positioning.
  • CEE Výzkumnické fórum v Praze v roce 2013 – co-creation ve střední Evropě.
  • Pro výzkumné agentury – optimální spolupráce mezi zadavateli a výzkumnými agenturami.

Vzdělání

  • University of Georgie, USA – roční kurz Principles of Marketing research
  • Vysoká škola ekonomická v Praze – obor ekonomie a marketing

Kontaktní informace

Mobil:606 759 294
Email:ji.michal@volny.cz
Účet:2105656769 / 2700 (UniCredit Bank)

Doporučení z první ruky

Spolupracoval jsem s Jirkou více jak 8 let. Jirka je respektovaný Consumer Insights odborník. Jeho zkušenosti z rychloobrátkového trhu, s budováním strategií, jeho upřímnost a pragmatismus a jeho pozitivní způsob jak nabourávat status quo z něj dělá neocenitelného týmového hráče. Jirka představil společnosti Mondeléz tzv. co-creativní metody, které vygenerovaly mnoho skvělých nápadů. Jirka výrazně přispěl například k nové strategii Fidorky či k úspěšnému uvedení na trh výrobků jako jsou BeBe Dobré ráno Mini, Mazané či TUC Break.
Petr Adamec
Group Product Manager ve společnosti Mondeléz

2005 – 2016 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook Twitter LinkedIn YouTube SoundCloud RSS