Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Tomáš Roreček

Tomáš Roreček

copywriter, ideamaker, marketingový konzultant a hudební textař

Tomáš Roreček
Tomáš Roreček - logo

Jsem copywriter a ideamaker s výraznými referencemi a dvacetiletou zkušeností. Pracuji pro přímé zadavatele i pro komunikační, digitální a PR agentury. Jsem šťastný člověk, protože dělám to, co mě fakt baví!

Pomohu vám v těchto oblastech:

  • Slogany, claimy a texty – napsal jsem stovky sloganů, desítky claimů a mraky různorodých textů. Umím najít ta správná slova a přimět je, aby okouzlila i prodávala.
  • Komunikační a kreativní strategie – jsem specialista na vytváření komplexních komunikačních a kreativních řešení. Vyprávím příběhy značek.
  • Kreativní výstupy „na klíč“ – spolupracuji s řadou prověřených profesionálů (grafika, ilustrace, animace, produkce aj.), které oslovuji podle charakteru jednotlivých zakázek. Klient tak může získat ucelená řešení.
  • Konzultace, přednášky a mentoring – o to, co mě studium, bezbřehý zájem o obor a léta praxe naučily, se rád dělím s ostatními.
  • Hudební texty – jsem autorem nebo spoluautorem desítek písňových textů (např. Chinaski, Kryštof, Karel Gott, Ondřej Brzobohatý, Ready Kirken, Aneta Langerová, Kamil Střihavka aj.), z nichž dva získaly cenu Anděl jako Píseň roku.

Absolvoval jsem Palackého univerzitu v Olomouci (obor český jazyk, občanská nauka) a Akademii múzických umění v Praze (obor režie a dramaturgie). Na akademické půdě působím také jako pedagog, konkrétně na Vysoké škole kreativní komunikace Praha. Jsem autorem knihy básní pro děti Sloni a jiní oni, kterou v roce 2019 vydalo nakladatelství Fragment.

Považuji se za erudovaného profesionála v oblasti reklamní kreativity, s výrazným přesahem ke komplexním komunikačním strategiím. Mám dlouhodobé zkušenosti s vedením kreativních týmů, projektovým řízením, přípravou prezentací a s komunikací s klienty.

Reference: Národní divadlo, Kamali, Hypoteční banka, Oscillococcinum, Unileasing, Czechtourism, Lux, Wienerberger, KRNAP, Regulax, Smint, Raiffeisenbank, Ray Ban, ODS, MF Dnes, Finlandia vodka, Bauhaus, Semtex, Firo Tour, KDU-ČSL, Bohemia sekt, Čedok, Radiožurnál, Acema, Konto Bariéry, Rigips, Divadlo Pod Palmovkou, Microsoft, Pizza Domino´s, Panasonic a další.

Ukázky práce:

Zpívaná reklama pro homeopatikum OscillococcinumSérie videí s Kamali songemRebranding Českomoravské hypoteční bankyKrátké animované spoty Hypoteční bankyKampaň pro Národní divadlo
Zobrazit všech 27 náhledů této galerie >

Status:

k vašim službám

Působnost:

celá ČR

Kategorie katalogu:

Co můžete získat:

  • Slogany a claimy – Je to stejné jako s fotbalem, taky tomu rozumí každý. Navíc, o co jde, vždyť je to jen pár slov! Jenže těch pár slov mnohdy nejvíce rozhoduje o tom, jestli nebudou investice do mediálního prostoru vyhozené oknem. Jestli si vaší značky všimnou ti správní lidé, jestli se zamyslí nad sdělením a jaké přitom budou mít pocity. Mým zřejmě nejznámějším a „nejdéle sloužícím“ je claim HYPOTEČNÍ BANKA – ZKRAŤTE SI CESTU DOMŮ.
  • Kompletní komunikační a kreativní strategie – Kreativita je vrcholek ledovce, další podstatná část je o patro níže, ve správně stanovené střednědobé komunikační strategii. Jaké bude naše klíčové sdělení? Jakou tonalitu komunikace nastavíme? Kreativní koncept musí být výrazný, odpovídající cílové skupině, a zároveň dobře použitelný ve všech mediatypech. Budeme používat fotky nebo kresby? Hraná videa nebo jeden z typů animace? Pro některé klienty tyto komplexní strategie vymýšlím, pro jiné pracuji jako konzultant a jimi (nebo jejich agenturami) navržené komunikační strategie oponuji a rozvíjím.
  • Názvy produktů a brandů – Správně zvolený název produktu nebo služby může mít zásadní vliv na to, jak rychle a důrazně se novinka dostane do povědomí. A jaký z ní budou mít lidé pocit. V průběžné komunikaci pak samozřejmě také platí – čím máte „nešikovnější“ název, tím více budete muset investovat do jeho mediální propagace. Jde zkrátka o jedno z klíčových rozhodnutí a návrh řešení se vyplatí nechat odborníkům.
  • Zpívané jingly – Rytmus, rým a melodie jsou základní mnemotechnické pomůcky, lidé je úspěšně využívají už tisíce let a jejich použití v reklamě může být velmi efektivní. Jedna z mých nejúspěšnějších kampaní tohoto druhu je reklama se zpívaným jinglem pro homeopatikum Oscillococcinum („Oscillo, Oscillo, Oscillococcííínum!“). Autor hudby je O. Brzobohatý.
  • Reklamní songy – Efekt mnemotechnických pomůcek (rytmus, rým, melodie) se dobře projeví jak v krátkém zpívaném jinglu, tak v „plnoformátovém“ reklamním songu. Do textu songu pak lze dostat řadu důležitých informací o značce, produktu a nabídce. Jednou z nejvýraznějších kampaní tohoto druhu, na které jsem se textařsky podílel, je komunikace poskytovatele půjček Kamali. Na Youtube mají všechna videa s Kamali songem (hudba O. Brzobohatý) v součtu více než milion a půl zhlédnutí.
  • Rozhlasové spoty – Rozhlas stále zůstává velmi dobrým mediálním kanálem nejen pro různé akční nabídky, ale také pro budování brandů. Jen je k tomu třeba přistupovat promyšleně a využívat v maximální míře ty formální prostředky, které toto médium nabízí.
  • Televizní spoty a on-line videa – „Pohyblivé obrázky“ už dávno nejsou jen doménou televize, s videem se setkáváme na každém kroku, na všech portálech a sociálních sítích. Formálně lze videa vytvořit desítkami různých způsobů, mohou být hraná nebo využívat některou z forem 2D či 3D animace. To vše bude mít zásadní vliv jak na cenu, tak na rychlost a složitost přípravy, proto je dobré řešit vše od začátku s profesionály. A samozřejmě, jde o to mít dobrý nápad, který efektivně předá kýžené sdělení. V těchto případech funguji jako idea maker, případně také jako konzultant a supervizor při výrobě.
  • Komunikační a kreativní audity – Na začátku spolupráce je třeba, abych načerpal o dané značce a odvětví co nejvíce aktuálních informací. Člověk samozřejmě nežije ve vzduchoprázdnu a řadu značek a oborů z profesních důvodů sleduje, nicméně má-li jít o spolupráci, je nutné ke sběru informací a jejich analýze přistoupit podstatně strukturovaněji. Výstupem může být samostatná studie, která zhodnotí komunikační chování značky i její konkurence a navrhne možné změny a vylepšení.
  • Klíčové texty pro weby – Nezabývám se tvorbou instantních SEO textů. K čemu vám bude kontent, který se bude především snažit ovlivnit vyhledávače, ale pro skutečné lidi bude k neučtení? Umím napsat klíčové texty pro weby tak, aby zněly lidsky, odpovídaly tonalitě značky, byly pochopitelné a nešustily papírem ani nechřestily algoritmy. A aby příchozí bavilo je číst. Pro klienty připravuji buď celé kapitoly, nebo dělám finální stylistické úpravy jimi dodaných textů. Totéž se týká tiskových zpráv.
  • Kreativa pro sociální sítě – Většina firem a brandů už dávno pochopila sílu a důležitost sociálních sítí a věnuje své komunikaci v těchto kanálech zvýšenou pozornost. Je ideální, pokud na firemních sociálních profilech komunikují přímo jejich zástupci, ale zároveň se vyplatí nechat si dodávat určitý objem kontentu subdodavatelsky, na klíč. Komunikace tak získá určitý rámec, kontinuitu, „záchytné body“ a atraktivitu. Spolupráce může fungovat buď projektově (např. seriál FB příspěvků na téma nového produktu, služby či akce), nebo dlouhodobě (tj. dohoda o okruhu témat a o určitém počtu připravených příspěvků týdně a měsíčně).
  • Komunikační manuály – Všechny běžné firmy mají své logo manuály. V případě větších firem, kde se do kontaktu s koncovým zákazníkem různými způsoby dostává řada zaměstnanců, se rozhodně vyplatí mít na míru zpracovaný také Komunikační manuál, který stanoví, jak bude (v různých modelových situacích) komunikace s klienty správně probíhat. A zároveň bude napsaný tak, aby zaměstnance neiritoval, ale naopak bavil.
  • Konzultace – Chcete ušetřit měsíce (a tisíce)? Dejte tomu dvě hodiny. Konzultace s nezávislým profesionálem člověku mnohdy dokáže otevřít mysl i oči a posunout jej v uvažování o nějakém projektu nebo problému skokově dál.

Vybrané reklamní spoty:

Vybrané rádio spoty:

Kontaktní informace

Tomáš Roreček
Na rovnosti 13a
Praha 3
130 00
Mobil:731 188 734
Email:rorecekt@gmail.com
Web:www.roreczech.cz
Facebook:Facebook roreczech
Účet:51 – 1021550217 / 0100 (Komerční banka)
:07736711

Doporučení z první ruky

Tomáš je velmi kreativní. Jeho nápady jsou neotřelé a inovativní. Svoji práci dotahuje do nejmenších detailů. Je spolehlivý a velmi dobře se s ním spolupracuje.
Renata Dobiášová
bývalá marketingová ředitelka Leo Expres a Datart

2005 – 2019 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook Twitter LinkedIn YouTube SoundCloud RSS