Jak si získat klienty

8. srpna 2022

Parný den v Hong Kongu kolem roku 2015. Copywriterka na volné noze Kim Hobson jede pozdě na schůzku s potenciálním klientem. Zakázku nezíská a jak se dozví později, na schůzce prý působila „chladně a arogantně“. Kim právě získala těžce nabytou zkušenost:

Sympatičtí freelanceři získávají klienty a lepší zakázky častěji než, ehm, ti méně sympatičtí.

Tuhle a další drsné pravdy o tom „proč by měli být freelanceři sympatičtí“ napěchovala Kim do praktického článku a zde jsou hlavní body, které v něm podrobně rozvádí:

  • Jak může udělat freelancer dobrý první dojem (small-talk; zalíbení si protistrany; nadšení)
  • Sympatie pramení z plné přítomnosti
  • Buďte super-sympatičtí tím, že necháte klienta mluvit
  • Dodávejte vysokou hodnotu a dbejte na to, aby klient nemusel plýtvat pozorností
  • Freelanceři, kteří vyjadřují uznání a vděk, jsou sympatičtější
  • Je v pohodě být lidský a zranitelný
  • Ať se s vámi neskutečně snadno spolupracuje
  • Sympatičtí freelanceři jsou zapálení pro svou práci
  • Přizpůsobte se energii svého klienta
  • Zůstaňte sympatičtí, i když jednáte s náročnějšími klienty
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Netradiční strategie

Zvažujete, že vyrazíte se svou prací mezi zahraniční klienty? Nedávný článek na Freelance Magic popisuje některé dobré, ale méně známé strategie k aktivnímu prodeji a marketingu — zejména pro freelancery, kteří chtějí působit na mezinárodním trhu. Třeba přes využití digitálních platforem jako Crunchbase, LinkedIn nebo oborových kanálů na Slacku.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

1000 skutečných fanoušků

Znáte tezi o 1000 skutečných fanoušcích? Říká, že jako kreativní profesionál nepotřebujete miliony sledujících, stačí vám 1000 těch skutečných, kteří vás budou podporovat a nakoupí. Jessica Abel ale tuto myšlenku v dalším ze svých výborných článků vyvrací a poukazuje na to, že mezi teorií a praxí je velký rozdíl. A že počet lidí, kterým musíte nabídnout své produkty či služby, abyste dosáhli 1000 prodejů, je mnohem větší, než se podle této lákavé myšlenky může zdát.

„Získat těch 1000 skutečných fanoušků a udržet je, se zdá být pro většinu téměř nedosažitelné, což pak často vede ke zklamání a sebeobviňování. Nastává tedy čas na vyvracení mýtů,“ píše Jessica v úvodu a přibližuje mj. výzvy, kterým tvůrci na volné noze při snaze o finanční stabilitu čelí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Budování dobrého jména

Newstream dodatečně vydal na YouTube i Spotify rozhovor s Robertem Vlachem o budování dobrého jména, kde Robert mj. zmiňuje i výhody a rizika osobního brandingu na volné noze. Vzpomíná ale taky na začátky svého podnikání a popisuje, jak došel k myšlence založení portálu pro freelancery.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Marketér s duší grafika

Jan Barbořík v podcastu Hackni byznys popsal, jak přistupuje ke své práci a proč ho baví být „dělníkem“ marketingu. Zavzpomínal ale taky na podnikatelské začátky na volné noze i jak v té době vnímal postupný rozvoj freelancingu v Česku.

„Zpětně mě mrzí, že jsem kolem sebe neměl nikoho, kdo by podnikal. Možná bych se začátkem neotálel tak dlouho, kdybych kolem sebe měl lidi, u kterých bych viděl, jak to funguje a mohl být s nimi v kontaktu.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

#15 Aneta Martinek

Aneta Martinek je autorkou nové knihy Organizační porno a jednou z hlavních tváří vzdělávací platformy #HolkyzMarketingu, která jim doslova roste pod rukama (o 100 % ročně). Jako holka si ale zkusila i práci v call-centru nebo 12hodinové šichty v Tescu na pokladně a dodnes z těchto zkušeností těží. Také miluje knihy a říká o nich: „Pohled na knížky je moje psychohygiena.“

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí