Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
„Tvoje cena není jen číslo na faktuře,“ píše Markéta Demlová v článku věnovaném cenotvorbě, kde ukazuje, proč je důležité vidět za cenou zkušenosti, znalosti i přidanou hodnotu — a jak si ji sebevědomě obhájit před klienty. V příspěvku se sice obrací primárně k ženám, její doporučení jsou ale univerzální.
Ilona Černochová je realitní advokátka, která je dost vidět na sociálních sítích. V novém rozhovoru sdílí svůj pohled na podnikání v právu, využití sítí či AI i rady, na co si dát pozor při koupi nebo prodeji nemovitosti.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Dan Gamrot v novém rozhovoru pro podcast Věci Denisy Hrubešové ukazuje, že opravdová produktivita je mnohem víc než jen „zvládnout toho co nejvíc v co nejkratším čase.“
Sdílí praktické tipy pro zjednodušení rutinních úkolů a mluví o tom, jak se vyhnout pocitu vyhoření a najít dlouhodobou spokojenost – v této souvislosti Dan zmiňuje thajský koncept „sanuk“, tedy přístup, kdy i v každodenních povinnostech hledáme radost a lehkost.
„Kdy jste naposledy skutečně vnímali své tělo?“ ptá se v úvodu článku Anežka Vavříková. Svou otázku směřuje k těm, kteří jedou dlouhodobě na výkon a přitom přehlížejí drobné varovné signály – od bolestí hlavy přes nespavost až po tlak na hrudi. Na blogu Nevyhasni připomíná, že pokud tělu nenasloucháme včas, dřív nebo později nás k zastavení donutí samo.
„Každý člověk reaguje jinak, někdo tělesně, jiný spíš psychicky. Důležité je naučit se své tělo vnímat a rozpoznávat jeho způsoby komunikace. Přiznat si, že něco nezvládáme, neznamená slabost – naopak.“
Výborná AI konference Pravidla se změnila (alias KPZ) pro kreativce a markeťáky proběhne i letos — 6. listopadu na Hvězdárně a planetáriu Brno. Už teď si ale můžete koupit early bird lístky o 1000 Kč levněji, než bude běžná cena (ale jen do konce srpna).
Za akcí opět stojí náš člen David Spáčil a mezi prvními potvrzenými řečníky jsou uznávaný marketér Michal Pastier, fotograf Stanislav Petera a také spoluzakladatel a CEO společnosti Kapnetix Johny Darkwah.
Vstupenky i další info najdete na webu konference.
„Do světa byznysu jsem se dostal přes politologii a politické kampaně,“ říká business konzultant Jan Koudela. „Zlom přišel ve chvíli, kdy jsem pochopil, že pokud vidím problém, který má řešení, je mou povinností převzít odpovědnost a změnu uskutečnit.“
Dnes Honza pomáhá majitelům firem do 50 zaměstnanců restartovat růst a uvádět strategii do praxe. Sází přitom na kombinaci designového myšlení, empatie a strategického plánování. „Mám rád, když klient přichází ve chvíli, kdy je ochotný ke změně. V tu chvíli navlékám jeho dres a začínám kopat za jeho strategii,“ dodává.
Za klíčové zkušenosti považuje Honza působení ve studiu Court of Moravia a agentuře igloonet. Mezi referencemi má e-shop imago.cz, holandskou IT firmu SalesChamp nebo neziskovku Czech Epilepsy Association. A působil také jako mentor pro CzechInvest.
Na práci ho nejvíce těší, když se tým dostane do společného flow a nápady začnou zapadat do většího celku. Speciální slabost má pro projekty sociálních inovací, kde je nutné hledat cesty v komplexním prostředí.
Honzovu nabídku a referenci najdete v jeho prezentaci.
„Spousta lidí se nechá unést představou, že pokud do podnikání dají všechno, úspěch přijde automaticky. Realita je z mých zkušeností ale často jiná,“ říká Dan Tržil na úvod videa, kde se podělil o největší lekce ze svých 10 let podnikání. Mluví o finanční rezervě, hledání vlastní niky a testování, ale taky o mýtech, které podnikání provází.
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.