Heroher: platforma pro platící odběratele

10. srpna 2021

Tip pro digitální tvůrce. Vedle Patreonu, kde můžete budovat komunitu platících odběratelů, stojí docela nově taky platforma Herohero — sociální síť pro tvůrce a jejich fanoušky. Před pár měsíci ji spolu s kolegy spustil Vojtěch Otevřel. K dnešku má kolem 200 autorů a zhruba 12 tisíc odběratelů. Rozhraní je sice zatím jen anglicky, v plánu je ale i čeština. Přečtěte si tento rozhovor.

„Když si někdo založí profil, vidí své předplatitele a tvůrce, které odebírá. V podstatě jako na Instagramu. Tady jsou ale všechny profily placené. Neexistuje žádná možnost zdarma, abychom vysílali zprávu, že každý obsah má svou hodnotu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Aplikace Cvak

Praktický tip pro drobné prodejce z našeho nedávného setkání Na volné noze Na cestě v Brně. Aplikace Cvak umožňuje přijímat bezhotovostní platby i bez terminálu — platba probíhá jednoduše přiložením mobilu k NFC kartě, která je s aplikací spárovaná, nebo načtením QR kódu.

Gazetisto

Gazetisto je další z platforem, kde si můžete jako tvůrci obsahu budovat komunitu platících přispěvatelů. Podobná je např. populární zahraniční službě Substack, kterou využívají hlavně píšící autoři, a vedle placených newsletterů/článků umožňuje sdílet i podcasty.

Stejně jako v případě Pickey nebo HeroHero jde mimochodem o českou službu — stojí za ní trojice Michal Půr, Martin Malý a Vladimír Piskáček.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

SumUp — Platební terminál

Platební terminál SumUp poslední dobou trenduje mezi prodejci na akcích — dobrý tip např. pro rukodělné tvůrce, kteří vyrážejí na trhy a hledají jednoduché řešení pro přijímání plateb. Je kompatibilní s telefony a tablety (iOS i Android), má NFC pro bezkontaktní platby a dá se jednoduše připojit přes Bluetooth.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Pickey — Platit za obsah je normální

Další tip pro autory, kteří chtějí monetizovat svou tvorbu. Denisa Hrubešová a David Slačálek v tomto článku popisují jak rozjeli platformu Pickey, kde si mohou uživatelé (podobně jako např. na Patreonu) na měsíční bázi předplácet obsah od tvůrců videí, podcastů, fotografií nebo textů. Ostrý start měla služba začátkem září.

„Nechceme být jen platformou. Chceme v Česku aktivně bojovat za myšlenku, že je normální platit za obsah. Posloucháme tvůrce, kteří jsou na naší platformě aktivní, a snažíme se implementovat funkce, které jim pomohou se soustředit pouze na to, co je jejich hlavním cílem.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

O začátcích Fakturoidu

Jaké byly začátky Fakturoidu? Jan Korbel a Lukáš Konarovský vypráví o rozjezdu, milnících, ale taky budoucnosti svého nástroje, který dnes pro online fakturaci využívají tisíce freelancerů.

„O vánočních svátcích 2008 jsme začali Fakturoid tvořit, v srpnu už jsme o tom dali veřejně vědět a přesně na Štědrý den 2009 jsme ho spustili. Ukázalo se, že jsme na trh přišli ještě relativně brzy. Růst byl ze zpětného pohledu vlastně pomalý, ačkoli jsme první roky zvyšovali obrat o víc než 100 % ročně. Ale pro představu, v prvním roce (2010) jsme měli obrat 46.000 Kč. Ne měsíčně. Za rok.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí