Zkušenosti kreativního kouče

24. července 2018

Mark McGuinness zasvětil svou práci kreativním profesionálům, kterým pomáhá rozvíjet kariéru a překonávat nástrahy profesního života — už přes 10 let k tomu píše výborný blog Lateral Action, kde taky nedávno ve výročním článku shrnul svých 21 poznatků z 21 let v pozici kreativního kouče. Věnuje se v nich mj. dnešnímu růstu kreativní ekonomiky, nezbytné potřebě osvojit si podnikatelské dovednosti, ale taky překážkám, se kterými se kreativci často potýkají.

„Bez ohledu na to, jakou kreativní oblast si zvolíte, vždy tam bude něco, co nebudete moct vystát. Pokud jste amatér, vezmete to jako výmluvu, proč nepokračovat. Jestli jste ale profesionál, budete chtít uspět i navzdory té mizerné části. Překonáte odpor a naučíte se s tím efektivně vypořádat.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Cesta digitálního tvůrce

Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“

V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mucha podnikatel

Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.

„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

6 návyků Michelle Losekoot

Michelle Losekoot se podělila o svých 6 nejlepších návyků na volné noze. Co je mezi nimi? Vyhradit si dopoledne na hlubokou práci, mít sestavené checklisty na opakující se úkoly nebo předávat své znalosti — třeba formou lektorování a psaní.

„Nejlepší způsob, jak rozvinout, prohloubit, zpochybnit a otestovat své znalosti, je předávat je dál,“ píše v příspěvku na LinkedIn.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak dobře vybrat fotografa

Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.

„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Pokochejte se

Předávat zkušenosti nejlepších českých profesionálek a profesionálů — to nás nesmírně naplňuje a baví ❣️

Chcete se teď chvíli jen tak kochat?

Nakoukněte do zákulisí natáčení nového videokurzu se sýrařkou Markétou Menšíkovou z beskydské biofarmy Menšík o mistrovství výroby sýrů a jogurtů:

Markétiny sýry odebírají nejlepší místní restaurace, ale třeba i Pražský hrad, když chce zpestřit recepci regionálními lahůdkami. Farma získala ocenění Biopotravina roku, Živnostník roku a další.

Režii za naši produkci FreeMe vedl Jiří Vacek, který své kurzy rád uvádí hláškou: „Udělejte si konečně čas na to, co jste vždycky chtěli dělat“ — například vyrábět ty nejlepší jogurty a sýry široko daleko. Markétin kurz vydáme koncem léta.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí