Ať už jste obchodní firma, nezisková organizace nebo instituce, pomohu vám naplánovat vaše marketingové a komunikační aktivity tak, abyste dosáhli svých cílů a váš úspěch byl udržitelný.
Nudně. To je stručná odpověď. Ta delší zahrnuje odhodlání věnovat se věcem více než povrchně. Marketingová (nebo komunikační – rozdíl si vysvětlíme později) strategie není o kreativních sloganech ani virálních nápadech. Je to v první řadě investiční rozhodnutí, a proto musíme zvážit všechny náklady a přínosy, vstupy a výstupy, které od takové investice očekáváte.
Marketingovou strategií rozumíme plán, jak investovat určitou částku do reklamy tak, aby vám navýšila prodeje a po odečtení nákladů na marketing vám zůstalo více, než jste investovali.
Komunikační strategií máme na mysli investici do reklamy, která má za úkol zvýšit povědomí v populaci, případně vyvolat konkrétní akci (např. rozhodnutí ve volbách, změnu postojů a chování, podpis petice apod.). Tato investice se má vrátit ve vyšším povědomí nebo vyšším počtu akcí než na začátku.
Často může být výsledkem strategického procesu rozhodnutí kampaň odložit a získat větší investici.
V obou případech je ale proces tvorby velmi podobný. Na začátku musíme dobře analyzovat, pro koho je produkt (nebo kauza) určený, kolik máme financí a zda odpovídají našim očekávaným výsledkům.
Pokud nemáme dostatek financí, můžeme přistoupit k riskantnějším metodám založeným na jednom marketingovém kanálu a sdělení. Naopak, pokud máme adekvátní prostředky pro dosažení cílů, můžeme zvolit méně riskantní cestu.
Typický proces vypadá jako série konzultací, během kterých postupně s klientem zpracovávám celý marketingový plán:
Marketingová strategie typicky stojí 6 % vaší reklamní investice. Samozřejmě často na začátku ani nevíte, jak velká investice má být, a i to vám pomohu zjistit. Nacenění spolupráce pak vzniká individuálně s ohledem na vaše možnosti a ambice.
Více jsem o sobě, mém studiu i naší práci prozradil v rozhovoru pro coworking Opero.
Například pro: Víno Šílová, ReWATT, Sýrárna Braunauer, RockEmpire, Slowatches, Tiskárna Broumov, Avita, Mebster nebo Steezy.
Z komunikačních strategií jsem pomáhal na projektech jako jsou kandidatura Broumova na Evropské hlavní město kultury 2028, organizace Byro a Festival kreativní byrokracie, Komunikační strategie pro integraci ukrajinských uprchlíků v ČR, Asociace ekonomů měst, komunikační strategie města Praha k integraci ukrajinských uprchlíků do zdravotního systému, Destinační marketing města Plzně, Rethink Architecture, European Climate Foundation, Racionální regulace konopí nebo Institut Puls.
Mobil: | 732 957 387 |
---|---|
Email: | adam@wearekontra.com |
Web: | www.wearekontra.com |
LinkedIn: | aondracek |
IČ: | 09173552 |