S Martinou Jiříkovou jsem měl možnost spolupracovat několik let. Vždy pracovala v personálním oddělení a postupem času se vypracovala z referentky personálního oddělení na vedoucí úseku, kde měla kromě personálního oddělení na starost také mzdovou účtárnu. V rámci pozice vedoucí personálního oddělení se Martina podílela mimo jiné na zajišťování: rozvoje personální koncepce, změn v oblasti personálního marketingu, benchmarku mezd, externích pracovníků pro výrobu a komunikace s personálními agenturami. Vždy pro mě byla empatickou kolegyní s citem pro každou konkrétní situaci. Dokázala vyhodnocovat priority a věnovat se oblastem, které v danou chvíli potřebovaly největší pozornost. V kolektivu byla oblíbená pro svoji nekonfliktnost. V hodnocení situací měla dobrý manažerský nadhled. Při nastalých konfliktních situacích minimálně používala silové řešení. Při kumulaci práce byla Martina vždy schopna vyvinout nadstandardní pracovní nasazení.
Ráda bych touto cestou doporučila služby paní Martiny Jiříkové, se kterou jsem měla čest se potkat v roli své nadřízené. Vždy citlivě a cíleně vedla svůj pracovní tým. Oceňuji u ní osobní nasazení a lidský přístup. Nekonfliktnost a porozumění pro druhého je jistě její předností.
S Martinou Jiříkovou jsem spolupracoval zejména v oblasti náborů nových zaměstnanců. Vždy jsem se mohl 100% spolehnout na její profesionální přístup a výborný odhad lidí. I v oblasti řešení různých dalších personálních záležitostí, které vznikaly v naší společnosti s více než 800 zaměstnanci velmi často, byla vždy výbornou podporou vedoucím a uměla se vždy rozhodovat s potřebným nadhledem. Martina Jiříková má i velmi dobrý právní a ekonomický přehled. Když se později stala vedoucí personálního oddělení v naší společnosti, došlo pod jejím vedením ke stabilizaci pracovního kolektivu celého personálního oddělení a k mnoha funkčním inovacím v personální činnosti.
Jako vedoucí oddělení Řízení zakázek ve firmě KS Europe jsem měl možnost po dobu několika let úzce spolupracovat s paní Martinou Jiříkovou a to jak na její původní pozici referentky PO, tak i poté v době, kdy toto oddělení jako vedoucí řídila. V prvním případě jsme společně úzce spolupracovali na náboru a výběru nových pracovníků do oddělení ŘZ, v tom druhém společně řešili spíše strategické cíle rozvoje lidských zdrojů a metody získávání nových zaměstnanců. V obou dvou pozicích jsem byl s prací paní Jiříkové maximálně spokojen, především pro její odborné znalosti ale též i pro ochotu, vstřícné jednání, dobrou náladu a pozitivní myšlení. Mohu tedy ze své zkušenosti paní Martinu Jiříkovou jako odbornici v personální oblasti rozhodně doporučit.
Ing. Martinu Jiříkovou jsem se poznal v letech 2004–2014 při práci pro společnost KS-Europe. Věnovala se různým oblastem H&R, namátkově plánování personálu a nákladů, rozvoji a vzdělávání zaměstnanců, jejich výběru a také externím lidským zdrojům. A byl to také člověk, který obor nejen vystudoval, ale také se v něm dále vzdělával. To, co mi z tohoto období utkvělo v paměti je, že vždy pracovala svědomitě a vždy o své práci přemýšlela a snažila se ji zasadit do celého kontextu. Za dobu naší spolupráce, kdy jsem po několik let měl tu čest být jejím nadřízeným z pozice ředitele správy společnosti, si také pamatuji na několik nelehkých období, kdy bylo nutné zatnout zuby a věci intenzivně odpracovat. Když jsem později v roce 2016 přemýšlel jako nový Plant Manager naší společnosti jak vyřešit potřebu kvalifikovaného člověka pro oblast H&R a současně věděl, že dlouhodobě by to profesionála na potřebné úrovni nemohlo uspokojit, protože potřeba byla především nárazová ve formě zavedení systémů, postupů a technik, vzpomněl jsem si na ni. Po dobu několika měsíců nám pomáhala jednak zavést systém získávání a péče o zaměstnance, jednak se se mnou podílela na zavedení nového motivačního a výkonového systému, pomohla naplánovat náklady pro další OR a naší kolegyni předala část svého know-how. Tato spolupráce pokračuje v menších zakázkách dodnes. Co na spolupráci s Ing. Martinou Jiříkovou oceňuji nejvíce je, že má jednoduchý a nekomplikovaný přístup k řešení daných problémů a není úzce specializována nýbrž naopak má široký záběr. Spolehlivost a důslednost považuji u externího konzultanta za samozřejmost. Navázané spolupráce jsem dosud nelitoval a proto mohu s klidným svědomím tohoto partnera pro obdobné projekty jen doporučit.
S paní Jiříkovou jsme začali spolupracovat v listopadu 2017, kdy se nám nedařilo dlouhodobě obsadit pozici vedoucího personálního oddělení vhodným kandidátem. S ohledem na situaci na pracovním trhu v plzeňském regionu a s ní souvisejícím nedostatkem zaměstnanců ve výrobě, jsme nejdříve realizovali audit náborového procesu. Výsledkem této analýzy byl nezávislý pohled o celkovém stavu procesu náboru, systému odměňování a zaměstnaneckých benefitů, včetně doporučení dalšího postupu. Doporučení byla přehledně rozdělena na oblasti, které potřebují vypracovat detailnější koncept (např. koncept prezentace skupiny MEA v rámci personálního marketingu) a na oblasti, které je možno realizovat ihned (např. zjednodušení web stránek, formulářů, zacílení inzerce). V rámci navazujících kroků nás dále paní Jiříková podporovala v implementaci konkrétních navržených opatření a rovněž se podílela na návrhu zlepšení interních procesů v rámci personálního oddělení (zjednodušení reportingu a různých statistik). Na spolupráci s paní Jiříkovou jsem velmi oceňoval její praktický přístup k celé personální oblasti – výstupem pro nás vždy byl návrh konkrétních opatření, které bychom měli realizovat. Zároveň byl pro nás velmi užitečný pohled zvenčí a pohled od někoho, kdo se nebojí položit „nepříjemné“ otázky. V rámci auditu jsme ocenili i snahu paní Jiříkové získat názor mistrů a vedoucích oddělení na náborový proces a oblast odměňování a benefitů. Samozřejmostí bylo dodržování dohodnutých termínů a rozsahu domluvené spolupráce. Spolupráci s paní Jiříkovou mohu vřele doporučit. I z tohoto důvodu jsme se i po obsazení pozice vedoucího personálního oddělení domluvili na spolupráci na konkrétních projektech, které mají za cíl, aby se skupina MEA stala vyhledávaným zaměstnavatelem v plzeňském regionu.
Velice děkuji za velmi přínosné školení Zákoníku práce pro vedoucí pracovníky firmy dne 21.2.2020 – bylo to super! Je vidět, že jste člověk na svém místě. Věřím, že pokud budeme potřebovat konzultaci nebo pomoc v oblasti personálního poradenství, obrátí se naše společnosti na Vás.
O odborných znalostech, profesionálním přístupu a nasazení Martiny Jiříkové jsem se několikrát přesvědčil během náborových akcí nových zaměstnanců pro firmu KALETECH s.r.o. a firmu KALEP s.r.o. Její přístup i ke specifickým požadavkům byl vždy 100% a empatický. Nelze tedy jinak než ji, jako odborníka v dané oblasti, vřele doporučit.