Celý můj profesní život se točí kolem marketingu, obchodu a řízení projektů. Jsem praktik, srdcař. Potřebuji znát a řešit jádro problémů. Neumím chodit kolem horké kaše a dělat věci jen pro odškrtnutý úkol, proto stejnou věc nechci ani po kolezích, které mám v týmu. Za svou profesní dráhu jsem se setkal s lidmi z různých oborů i zemí. Vyplatilo se mi mluvit a uvažovat jako podnikatel, ne jako marketér. Stejný přístup rád nabídnu i vám.
POMOHU VÁM TŘEBA VE CHVÍLI, KDY:
- Potřebujete strategii, která se opravdu stane – Není nic horšího, než když se hodiny strávené workshopem k marketingové strategií promění jen v nic neříkající prezentaci. Strategie, kterou společně vytvoříme vám bude v první řadě návodem a pokud budete chtít, nemusíme při její tvorbě ani jednou otevřít PowerPoint. Do tvorby zapojím kolegy ze všech důležitých oddělení vaší firmy (HR, obchod). Tak, aby s výsledkem uměli pracovat a brali ho za svůj.
- Potřebujete jednoduše popsat složitý produkt – Technici a odborníci obecně zkrátka mluví většinou jiným jazykem než zákazníci. Texty, grafiky a schémata, která společně vytvoříme možná nebudou nejnovějším výstřelkem kreativity. Ne vždy je to totiž třeba. Místo kudrlinek získáte komunikační základ, který pomůže prolomit ledy. Půjdeme po hlavních výhodách a jedinečných vlastnostech vašich produktů a služeb. Budu se vás hodně ptát
- Přispívat pravidelně na LinkedIn vám dělá vrásky – Společně vytvoříme váš jedinečný styl. Zůstanete autentičtí a pokud si to nebudete výslovně přát, nebudeme publikovat každý den „na sílu”. Ukážu vám jednoduché postupy, jak z myšlenky rychle vytvořit příspěvek, který zaujme a pořád to budete vy. Prozradím vám, jak snadno dodat textům lidskost a zbavit je strnulosti. Naučím vás, jak „chytit slinu” na psaní téměř kdykoliv.
- Potřebujete řídit tým více freelancerů a dát věcem řád – Marketing je z větší části manažerská práce. I ty nejkreativnější nápady zaniknout, když je nikdo nerozpracuje. I ti nejlepší odborníci potřebují jasné zadání. Postarám se o dodržování termínů a rozpočtů, společně nastavíme proces schvalování výstupů a reportování výsledků
- Potřebujete podporu při jednání s agenturou – V agenturách a spoluprací s nimi jsem strávil větší část pracovního života. Umím mluvit jejich řečí a vím proto, že komunikace může být někdy pro obě strany složitá. Dokážu fungovat jako mediátor problémů a sporů i jako další neutrální strana, pokud se na začátku projektu rozhodujete mezi více agenturami.
- Chcete se příště na vystoupení před spoustou lidí těšit – Jsem komediant a tak trochu extrovert. Možná to vy máte přesně naopak. To ale neznamená, že se veřejného vystupování musíte bát. Nebudeme si hrát na motivační řečníky, ani se snažit udělat z vás někoho, kým nejste. Místo toho vás naučím pár základních postupů, jak svým projevem lidi ovlivňovat. Zjistíte, jak si v několika minutách získat publikum, rozesmát ho i přinutit k zamyšlení.
MŮJ RUKOPIS NAJDETE TŘEBA NA TĚCHTO PROJEKTECH:
- BikeworkX – BikeworkX je značka čisticích a mazacích prostředků pro jízdní kola. Společně s majitelem firmy jsme z několika lahviček na poličkách cykloservisů v Praze vytvořili značku s distribuční sítí po celém světě. Heslo #itworkx v sobě spojuje české know-how v oblasti olejů a maziv a chuť dát svému kolu tu nejlepší péči. BikeworkX má hrany a na nic si nehraje, stejně jako jeho cílová skupina, kterou většinou potkáte na trailu v dresu od bahna.
- Mediaron – V roce 2016 vstoupil v platnost nový zákon o poskytování spotřebitelských úvěrů. Každý prodejce drobných půjček nebo leasingů musí od té doby složit zkoušku dle certifikace ČNB. Proškolit stovky lidí byla výzva. S týmem jsme vytvořili e-learningovou platformu, pomocí které uživatelé ve vybraných termínech také skládali zkoušky.
- Haas+Sohn Rukov – Z Gute Zeit se staly Prima chvíle. Jak to zkrátka někdy u nadnárodních firem bývá, brandmanuál z rakouské centrály na českém trhu neměl šanci obstát. Proto prošel polidšťovací kůrou. Díky energeticky stále úspornějším domům nemělo smysl prodávat krbová kamna primárně jako zdroj tepla. Mnohem více plní roli designového doplňku interiéru. Celá komunikace se proto nesla v duchu hesla „kde jsou kamna, tam je domov”. Z kusu plechu v rohu hobbymarketu se povedlo vytvořit značku, ke které si mohou lidé vytvořit vztah podobně, jako třeba k designovému nábytku.
- Brewes – Od šroubku po lokomotivu – na německém trhu je firma Brewes B2B obdobou našem Mallu. S Brewes jsme si společně prošli covidový rok 2021 a celá spolupráce byla hlavně o rychlých a účinných krocích. Homeoffice a Kurzarbeit srazili obrat pracovních oděvů a lékárniček na minimum. Rozhodli jsme se proto rozšířit nabídku o hygienické potřeby. Kromě obligátních roušek a antigenních testů jsme přidali i čističky vzduchu a úklidové prostředky. Všechno zlé je pro něco dobré. Kategorie „Hygienerartikel” se v e-shopu udržela dodnes se stabilním obratem.
- Devinn – Devinn je mladá firma, nemá ale už dávno parametry startupu. Její produkty a lidé v ní jsou sami o sobě natolik zajímaví, že stačí nechat veřejnost a média nakouknout pod pokličku. V komunikaci proto nenajdete velká gesta ani fráze. Prostě jen parta lidí, kteří vlastníma rukama postaví vodíkovou Tatru a pak vám skromně řeknou #tohlejedevinn. Kromě klasické marketingové komunikace jsme se tak zaměřili i na nastavení obchodních procesů a kvalitnější datasheety k produktům.
Ceny:
- Úvodní 30minutová konzultace – zdarma
- Hodinová sazba po navázání spolupráce – 1200 Kč (nejsem plátce DPH)