Data jsou novodobé zlato, většina firem ale neví, jak ho vytěžit.
Jako expert na datovou analytiku pomáhám firmám s rozhodnutími, která jsou podložena daty. Pomocí analýzy dat je možno nalézt odpovědi na nejrůznější otázky napříč mnoha obory a odvětvími, ať už jde o otázky typu jaký produkt promovat a koho oslovit, nebo o otázky týkající se strategických rozhodnutí na základě prediktivních analýz.
Nebráním se krátkým konzultacím a jednorázovým radám, ale dávám přednost dlouhodobé spolupráci, protože je pro obě strany výhodnější. Každý klient se nachází v trochu jiné fázi datové maturity, a proto nabízím tyto balíčky služeb:
- Analýza dat — Správná interpretace dat je klíčem k úspěchu a vede k lepším obchodním rozhodnutím. V rámci analýzy mohu nabídnout segmentaci zákazníků pro lepší zacílení produktů, RFM analýzy, identifikaci klientů, u kterých je větší pravděpodobnost nákupu atd. S klienty obvykle řeším:
- Jaké kategorie obsahu je vhodné na webu upřednostnit, aby se zvýšil prodej nebo zlepšil uživatelský zážitek?
- Kam zákazníci na webu chodí a který zdroj návštěv přináší nejvíce loajálních zákazníků?
- Jaké jsou segmenty zákazníků a do kterého segmentu se právě teď vyplatí nejvíce investovat?
- Které dny a hodiny se vyplatí pro e-mailový marketing?
- Reporty a vizualizace — Díky interaktivním reportům mohou data vyprávět jasný příběh a usnadnit rozhodování. Nejčastěji vytvářím automatizované reporty v Looker Studiu a Power BI. S klienty obvykle řeším:
- Na jaké otázky by měl report odpovídat?
- Pomáhají poskytované odpovědi plnit obchodní cíle?
- Je výstup relevantní a nechybí mu kontext?
- Audit a transformace dat — Přestože mají klienti implementovanou analytiku, často kvůli chaosu v datech nedokáží vydolovat relevantní informace. Preciznost je moje druhé jméno a rád datový nepořádek uklidím. Ať už se jedná o nevhodně navržený Google Tag Manager a webové události, či databázové SQL transformace a nešikovně navržený datový sklad. Vše lze narovnat a měřit správně – pravdivá data jsou základ. S klienty obvykle řeším:
- Rozchází se realita s naměřenými daty?
- Existují externí zdroje dat, které je třeba připojit?
- Vyskytují se v datech duplicity nebo boti?
- Implementace měření — Bez měření nelze přijímat rozhodnutí založená na datech. Pokud jde o měření webu, je zásadní implementovat měřící kódy a správně nastavit analytiku. Data ovšem často přesahují rámec webových stránek. Můžete měřit otevřené a odkliknuté e-maily, údaje o prodeji a cenách konkurence, spokojenost zákazníků a mnoho dalšího. S klienty obvykle řeším:
- Jaké jsou obchodní cíle?
- Na co chceme pomocí analytiky odpovědět?
- Co chceme měřit a vyhodnocovat?
Ceny:
Každou novou spolupráci zahajuji úvodní konzultací, která má za cíl kromě zjištění detailního stavu stávající analytiky (pokud nějaká existuje) nastínit i více možných řešení, jejich komplexitu a cenu. To samozřejmě vyžaduje přípravu, proto je úvodní konzultace (1–2 hodiny) placená.
- Úvodní konzultace (1–2 hodiny) – 4.000 Kč
- Krátkodobá spolupráce – 2.400 Kč / hod.
- Dlouhodobá spolupráce (více než 2 dny měsíčně) – 1.600 Kč / hod.
Přední projekty:
- Česká televize — V ČT stavím analytiku pro všechny platformy (weby, mobilní appky, HbbTV) od píky. Především mám na starosti zpracování (transformaci a obohacení) dat v BigQuery z Google Analytics a následnou správnou interpretaci v reportech Data Studia. Jde o velmi široký projekt, kde s právním oddělením řeším GDPR a cookies, s Technologickou agenturou ČR pokročilé klastrovací metody v Pythonu a s redakcí segmentaci uživatelů vůči sledovaným pořadům.
- ČSOB — Jedné z největších bank v ČR pomáhám pochopit chování uživatelů v mobilní aplikaci a vyhodnotit úspěšnost jednotlivých funkcí.
- Marketing Girls / Data Restart — Sdílení znalostí je pro mě důležité. Ať už mezi lidmi, se kterými pracuji, nebo externě prostřednictvím různých školení a konferencí. Pro Holky z marketingu jsem školil základy Looker Studia v rámci Data-driven Marketing Academie. Prošli jsme si, jak vizualizovat marketingová data, jak je propojit s analytickými daty a jak z toho všeho získat užitečné poznatky. Pro konferenci Data Restart jsem přednášel o tipech, jak si usnadnit práci s BigQuery.
- GA4 Data Import — Vytvořil jsem platformu www.ga4dataimport.com, která během několika minut automatizuje importy dat do Google Analytics 4. Umožňuje to například párovat náklady z reklamních nástrojů nebo obohacovat GA4 o marže u jednotlivých produktů.
- Qerko — Upgradoval jsem analytiku českého start-upu Qerko. Krom zachování kontinuity měření bylo důležité nastavit nové GA4, přidat důležité události a vyřešit několik problémů s měřením konverzí.
- Alphai — Spolu s Honzou Tylem a dalšími spolupracovníky jsme vybudovali největší komunitu zaměřenou na umělou inteligenci v ČR. Mimo to jsme řešili i zajímavé projekty, jako například detekci emocí z textu pomocí neuronových sítí, přednášky na středních a vysokých školách a další.
- O2 — Podílel jsem se na svého času největším datově migračním projektu v Evropě. Pro fakturační systém O2 jsem vytvářel validační kritéria, optimalizoval SQL dotazy a paralelizoval procesy migrace do nového systému.
Certifikáty:
- Deep Learning for Business od jihokorejské Yonsei university
- Google Tag Manager od českého guru Andrého Hellera
- Linux Essentials Professional Development od Cisco
Používané technologie:
- Implementace – Google Tag Manager, Google Analytics 4, Microsoft Clarity, Facebook pixel
- Práce s daty – BigQuery, Snowplow, SQL, Dataform, Python, Keboola
- Vizualizace – Power BI, Looker Studio, Python