Václav Ráš

datový analytik

Status: k vašim službám Působnost: na dálku celá ČR; osobně Praha a Středočeský kraj

Data jsou novodobé zlato, většina firem ale neví, jak ho vytěžit.

Jako expert na datovou analytiku pomáhám firmám s rozhodnutími, která jsou podložena daty. Pomocí analýzy dat je možno nalézt odpovědi na nejrůznější otázky napříč mnoha obory a odvětvími, ať už jde o otázky typu jaký produkt promovat a koho oslovit, nebo o otázky týkající se strategických rozhodnutí na základě prediktivních analýz.

Byť se nebráním krátkým konzultacím a radám, preferuji dlouhodobou spolupráci – má větší přínos pro obě strany. Každý klient se může nacházet v trochu jiné fázi, proto nabízím tyto balíčky služeb:

  • Implementace měření – Bez informací, kdo a jak se na webu pohybuje, nemůžete dělat rozhodnutí podložená daty. Základem je implementace měřících kódů. Osvědčila se mi kombinace Google Analytics 4 událostí a Hotjaru nasazená skrze Google Tag Manager. Všechna data poté nechám ukládat do BigQuery databáze, ve které je můžeme zpracovat. S klienty obvykle řešíme: Jaké jsou business cíle? Co chceme analytikou vyřešit? Co vše chceme měřit a vyhodnocovat? Jsme krytí z pohledu GDPR?
  • Audit a transformace dat – Přestože mají klienti implementovanou analytiku, často kvůli chaosu v datech nedokáží vydolovat relevantní informace. Preciznost je moje druhé jméno a rád datový nepořádek uklidím. Ať už se jedná o nevhodně navržený Google Tag Manager a webové eventy, či databázové SQL transformace a nešikovně navržený datový sklad. Vše lze narovnat a měřit správně – pravdivá data jsou základ. S klienty obvykle řešíme: Rozchází se realita s měřením? Existují externí datové zdroje, které je potřeba integrovat?
  • Vyhodnocování a analýza dat – Správná interpretace dat je klíčem k úspěchu a vede ke správným rozhodnutím v podnikání. Automatizované reporty vytvářím v Data Studiu. A pro pokročilejší analýzy, typu zákaznických segmentací či predikci budoucího chování, používám Python. S klienty obvykle řešíme: Odpovídá report na kladené otázky a pomáhá vyřešit business cíle? Je výstup relevantní / nepostrádá kontext?
  • Konzultace GDPR a cookies – Jelikož jsem s daty rovnou u zdroje, jsem schopen vám poradit, jak se správně zachovat v rámci GDPR a cookies, v budoucnu i Zákona o elektronických komunikacích. Zda je nutné implementovat cookie lištu, evidovat souhlasy uživatelů a jiné právní náležitosti.

Aktuální vytížení: 82 %

Ceny:

Každou novou spolupráci zahajuji úvodní konzultací, která má za cíl kromě zjištění detailního stavu stávající analytiky (pokud nějaká existuje) nastínit i více možných řešení, jejich komplexitu a cenu. To samozřejmě vyžaduje přípravu, proto je úvodní konzultace (1–2 hodiny) placená. Pokud nevíte, zda se vám vyplatí investice do datového analytika, můžeme se domluvit na success fee modelu.

  • Úvodní konzultace (1–2 hodiny) – 3.000 Kč
  • Krátkodobá spolupráce – 1.300 Kč za hodinu
  • Dlouhodobá spolupráce – 9.000 Kč za den
  • Dlouhodobá spolupráce – success fee z přivedeného obratu (dle projektu a domluvy)

Přední projekty:

  • Česká televize – V ČT stavím analytiku pro všechny platformy (weby, mobilní appky, HbbTV) od píky. Především mám na starosti zpracování (transformaci a obohacení) dat v BigQuery z Google Analytics a následnou správnou interpretaci v reportech Data Studia. Jde o velmi široký projekt, kde s právním oddělením řeším GDPR a cookies, s Technologickou agenturou ČR pokročilé klastrovací metody v Pythonu a s redakcí segmentaci uživatelů vůči sledovaným pořadům.
  • Alphai – Spolu s Honzou Tylem a dalšími spolupracovníky jsme vybudovali největší komunitu zaměřenou na umělou inteligenci v ČR. Mimo to jsme řešili i zajímavé projekty, jako například detekci emocí z textu pomocí neuronových sítí, přednášky na středních a vysokých školách a další.
  • Arbes Technologies – Podílel jsem se na vývoji reportů a CORE banking systému pro významné české i zahraniční banky: Creditas, Home Credit, AirBank, J&T, Raiffeisen bank a další.
  • O2 – Podílel jsem se na svého času největším datově migračním projektu v Evropě. Pro fakturační systém O2 jsem vytvářel validační kritéria, optimalizoval SQL dotazy a paralelizoval procesy migrace do nového systému.
  • HM96 – Pro dodavatele gastronomických technologií do největších provozů v ČR jsem vybudoval jednoduchou analytiku na GA4 a Hotjaru, pár KPIček a automatizované reporty v Data Studiu.
  • Pavel Čadek – Pro web a e-shop písničkáře Pavla Čadka jsem implementovat základní webovou analytiku GA4 a Hotjaru, pár KPIček a automatizované reporty v Data Studiu.

Certifikáty:

  • Google Tag Manager od českého guru Andrého Hellera
  • Deep Learning for Business od jihokorejské Yonsei university
  • Linux Essentials Professional Development od Cisco

Používané technologie:

  • Implementace – Google Tag Manager + Google Analytics 4, Hotjar, Facebook pixel
  • Práce s daty – BigQuery, SQL, Dataform, Python
  • Vizualizace – Python, Data Studio

NZFka – Nepříliš Zajímavá Fakta:

  • Jakožto datový entuziasta mám záznam o každém svém výdaji a příjmu od roku 2017. V grafu mimo jiné vidím, že v době covidu vzrostly výdaje za alkohol o 60 % a naopak výdaje na dovolené klesly o 27 %. Doufám, že to neukazuje žádný trend.
  • Když zrovna nesedím u počítače, můžete mě potkat s batůžkem v horách nebo jak se na dvou kolech proháním českými okreskami na motorce. Případně jak se snažím nezabít při sportu – například stěny squashového kurtu jsou pěkně tvrdé.
Václav Ráš

Kontakty

Václav Ráš
Na Vysočanských vinicích 18
Praha 9
190 00
Mobil:776 221 096
Email:vaclav.ras@dataras.cz
Web:www.dataras.cz
LinkedIn:vaclavras
Datovka:jw9raun
Účet:2112660221/2700 (UniCredit Bank)
IČ:06765866

Doporučení
z první ruky

Vašek je naprostý profesionál a práce s ním je radost. Nejvíce bych vyzdvihl jeho samostatnost a proaktivnost. Je super spolupracovat s někým, kdo ví o čem mluví a navíc to ladně implementuje. A když dostanete výsledky po pilotním provozu, tak víte, že tohle byla jedna z těch dost dobrých investic.

Tomáš Vodenka

CEO VORK consulting