Data jsou novodobé zlato, většina firem ale neví, jak ho vytěžit.
Jako expert na datovou analytiku pomáhám firmám s rozhodnutími, která jsou podložena daty. Pomocí analýzy dat je možno nalézt odpovědi na nejrůznější otázky napříč mnoha obory a odvětvími, ať už jde o otázky typu jaký produkt promovat a koho oslovit, nebo o otázky týkající se strategických rozhodnutí na základě prediktivních analýz.
Byť se nebráním krátkým konzultacím a radám, preferuji dlouhodobou spolupráci – má větší přínos pro obě strany. Každý klient se může nacházet v trochu jiné fázi, proto nabízím tyto balíčky služeb:
- Implementace měření – Bez informací, kdo a jak se na webu pohybuje, nemůžete dělat rozhodnutí podložená daty. Základem je implementace měřících kódů. Osvědčila se mi kombinace Google Analytics 4 událostí a Hotjaru nasazená skrze Google Tag Manager. Všechna data poté nechám ukládat do BigQuery databáze, ve které je můžeme zpracovat. S klienty obvykle řešíme: Jaké jsou business cíle? Co chceme analytikou vyřešit? Co vše chceme měřit a vyhodnocovat? Jsme krytí z pohledu GDPR?
- Audit a transformace dat – Přestože mají klienti implementovanou analytiku, často kvůli chaosu v datech nedokáží vydolovat relevantní informace. Preciznost je moje druhé jméno a rád datový nepořádek uklidím. Ať už se jedná o nevhodně navržený Google Tag Manager a webové eventy, či databázové SQL transformace a nešikovně navržený datový sklad. Vše lze narovnat a měřit správně – pravdivá data jsou základ. S klienty obvykle řešíme: Rozchází se realita s měřením? Existují externí datové zdroje, které je potřeba integrovat?
- Vyhodnocování a analýza dat – Správná interpretace dat je klíčem k úspěchu a vede ke správným rozhodnutím v podnikání. Automatizované reporty vytvářím v Data Studiu. A pro pokročilejší analýzy, typu zákaznických segmentací či predikci budoucího chování, používám Python. S klienty obvykle řešíme: Odpovídá report na kladené otázky a pomáhá vyřešit business cíle? Je výstup relevantní / nepostrádá kontext?
- Konzultace GDPR a cookies – Jelikož jsem s daty rovnou u zdroje, jsem schopen vám poradit, jak se správně zachovat v rámci GDPR a cookies, v budoucnu i Zákona o elektronických komunikacích. Zda je nutné implementovat cookie lištu, evidovat souhlasy uživatelů a jiné právní náležitosti.
Aktuální vytížení: 82 %
Ceny:
Každou novou spolupráci zahajuji úvodní konzultací, která má za cíl kromě zjištění detailního stavu stávající analytiky (pokud nějaká existuje) nastínit i více možných řešení, jejich komplexitu a cenu. To samozřejmě vyžaduje přípravu, proto je úvodní konzultace (1–2 hodiny) placená. Pokud nevíte, zda se vám vyplatí investice do datového analytika, můžeme se domluvit na success fee modelu.
- Úvodní konzultace (1–2 hodiny) – 3.000 Kč
- Krátkodobá spolupráce – 1.300 Kč za hodinu
- Dlouhodobá spolupráce – 9.000 Kč za den
- Dlouhodobá spolupráce – success fee z přivedeného obratu (dle projektu a domluvy)
Přední projekty:
- Česká televize – V ČT stavím analytiku pro všechny platformy (weby, mobilní appky, HbbTV) od píky. Především mám na starosti zpracování (transformaci a obohacení) dat v BigQuery z Google Analytics a následnou správnou interpretaci v reportech Data Studia. Jde o velmi široký projekt, kde s právním oddělením řeším GDPR a cookies, s Technologickou agenturou ČR pokročilé klastrovací metody v Pythonu a s redakcí segmentaci uživatelů vůči sledovaným pořadům.
- Alphai – Spolu s Honzou Tylem a dalšími spolupracovníky jsme vybudovali největší komunitu zaměřenou na umělou inteligenci v ČR. Mimo to jsme řešili i zajímavé projekty, jako například detekci emocí z textu pomocí neuronových sítí, přednášky na středních a vysokých školách a další.
- Arbes Technologies – Podílel jsem se na vývoji reportů a CORE banking systému pro významné české i zahraniční banky: Creditas, Home Credit, AirBank, J&T, Raiffeisen bank a další.
- O2 – Podílel jsem se na svého času největším datově migračním projektu v Evropě. Pro fakturační systém O2 jsem vytvářel validační kritéria, optimalizoval SQL dotazy a paralelizoval procesy migrace do nového systému.
- HM96 – Pro dodavatele gastronomických technologií do největších provozů v ČR jsem vybudoval jednoduchou analytiku na GA4 a Hotjaru, pár KPIček a automatizované reporty v Data Studiu.
- Pavel Čadek – Pro web a e-shop písničkáře Pavla Čadka jsem implementovat základní webovou analytiku GA4 a Hotjaru, pár KPIček a automatizované reporty v Data Studiu.
Certifikáty:
- Google Tag Manager od českého guru Andrého Hellera
- Deep Learning for Business od jihokorejské Yonsei university
- Linux Essentials Professional Development od Cisco
Používané technologie:
- Implementace – Google Tag Manager + Google Analytics 4, Hotjar, Facebook pixel
- Práce s daty – BigQuery, SQL, Dataform, Python
- Vizualizace – Python, Data Studio
NZFka – Nepříliš Zajímavá Fakta:
- Jakožto datový entuziasta mám záznam o každém svém výdaji a příjmu od roku 2017. V grafu mimo jiné vidím, že v době covidu vzrostly výdaje za alkohol o 60 % a naopak výdaje na dovolené klesly o 27 %. Doufám, že to neukazuje žádný trend.
- Když zrovna nesedím u počítače, můžete mě potkat s batůžkem v horách nebo jak se na dvou kolech proháním českými okreskami na motorce. Případně jak se snažím nezabít při sportu – například stěny squashového kurtu jsou pěkně tvrdé.