Pomáhám firmám v oblasti e-commerce zpracovávat data a používat je tak, aby rostly a byly efektivní.
Chcete se zbavit provozní slepoty a vědět, co se u vás ve firmě děje a umět na to včas reagovat? Mohu vám pomoci ve dvou rolích, které se vzájemně doplňují:
- Jako data konzultant vám pomohu vybrat a implementovat datová řešení, která povedou k dosažení byznys cílů.
- Jako data engineer pak mohu zajistit implementaci celistvého datového řešení od extrakce přes vybudování datového skladu až po jejich konzumaci (reporting/analýzu).
Moje filosofie
Základní report si v dnešní době dokáže postavit každý. Problém je vytvořit ve firmě datové prostředí, kde jsou data dostupná všem a zároveň pomáhají firmě v každodenním provozu k dosažení svých byznys cílů.
Nestačí jenom vytvořit report, je potřeba ho ještě implementovat do firemních procesů.
Na tuto pravdu datoví profesionálové často zapomínají a i já jsem si k ní přišel po zkušenostech s datovými produkty, které skončily v šuplíku.
A proto při práci pro své klienty používám principy datového řízení popsané v knížkách, jako je Traction nebo Scaling Up, které položí základy datově řízené firmy, kdy umožňují provázat cíle či KPIs jednotlivců na cíle celé firmy. A tím zvyšovat její výkonnost.
Kromě implementace datových nástrojů tedy kladu velký důraz na implementaci i s tím spojených procesů. Jedině tak mohou mít datové produkty správný dopad.
Aktuální nabídka služeb
- Vytvoření datové strategie aneb chceme začít využívat naše data, ale nevíme jak a kde začít – Společně probereme váš aktuální stav a identifikujeme příležitosti, kde by data mohla pomoci. Výstupem bude seznam potenciálních datových projektů s odhadovanými přínosy.
- Implementace data-driven principů aneb při řízení firmy jedeme na slepo, netušíme jestli plníme naše cíle – Vytvořím celofiremní scoreboard, kde každé oddělení/jednotlivec bude mít svůj výkonnostní ukazatel navázaný na cíle společnosti. Výstupem služby bude identifikace těchto KPIs a sestavení business grafu návazností a ukazatelů, které na sebe mají vliv a mohou mít dopad na celofiremní výkon. Plus doporučení, jak tato čísla vyhodnocovat.
- Implementace datového skladu aneb chceme mít informace o podnikání dostupné a čerstvé – Zprovozním vám datový sklad, abyste mohli sledovat výkonnost vaší firmy a nemuseli trávit hodiny přípravou dat nebo vyjasňováním významu dat z různých systémů. Svá data tak budete mít na jednom místě, popsaná ve zvoleném jazyce a pravidelně aktualizovaná. Kromě reportingu je budeme moct využít například i k automatizaci některých úkolů, jako je zasílání čerstvé zákaznické segmentace do vašeho mailingového nástroje. Výstupem služby bude datový sklad v BigQuery a jeho pravidelná aktualizace.
- Reporting aneb chceme mít odpovědi na naše otázky dostupná na jeden klik – Tabulkové přehledy vám nic neříkají, ale přesto chcete mít k dispozici přehled o zákaznických/produktových/finančních/marketingových statistikách na jednom místě? K tomu vám poslouží reporting ve vizualizačních nástrojích, jako je Power BI nebo Looker Studio.
- Předpřipravená data-driven řešení – Pro e-commerce projekty nabízím možnost využít předpřipravené balíčkové implementace datových skladů a reportingu, kdy mohu doručit kompletní řešení formou Software as a Service, kdy platíte za celé řešení formou předplatného.
Vzdělání v oboru
Inženýrské studium oboru Quantitative Economics Analysis na Fakultě informatiky a statistiky VŠE se zaměřením na kvantitativní a analytické metody v podnikovém rozhodování.
Profesní historie
- Freelance data engineer & data konzultant: 2020–doposud
- rozvíjení datových projektů pro středně velké firmy se zaměřením na e-commerce
- budování komplexních datových skladů odpovídajících na otázky o zákaznících, produktech, objednávkách a výkonnosti marketingových kampaní
- konzultace při budování data-driven firem tak aby každý ve firmě měl sadu KPIs, které mají dopad na celofiremní cíle
- Carvago, data engineer: 2021–2023
- údržba a rozvoj datové pipeline monitorující 3 miliony evropských inzerátů bazarových aut
- zodpovědnost za pipelines zpracovávající marketingová a webová data
- DataSentics, data engineer a data scientist: 2018–2021
- implementace pokročilých analytických metod nad zákaznickými daty (RFM) na projektu Sportisimo
- data engineering nad produkty Personas360 a Adpicker, zaměřené na optimalizaci marketingových aktivit v RTB
- Accenture, project financial analyst: 2016–2018
- finanční analýza mezinárodních klientských projektů
- reportování finančních výsledků
- konzultace k optimalizaci finančních metrik Medio Interactive
- implementace webových měření a interních a klientských datových projektů se zaměřením na e-commerce a digitální marketing
Největší úspěchy
- Věcičky pro malé lidičky – Postavení komplexního datového řešení, které provazuje reporting s business plánem a umožňuje každému ve firmě monitorovat KPI, které má na starosti vše od výroby, přes marketingové aktivity až pro obchod.
- AdPicker a Persona360 – Byl jsem v ranných fázích vývoje produktů AdPicker a Persona360 jako data scientist a data engineer, kdy jsme vytvářeli pokročilé řešení segmentace marketingových publik, které využívali agentury jako Dentsu.
- Data-driven vývoj e-commerce balíčkového řešení pro reporting – Vize produktu je mít komplexní e-commerce data-driven řešení, které firmám pomůže k dosahování jejich byznysových cílů pomocí business plánování, následného monitorování plánu a doplňkové analytické funkce pro nacházení příčin problémů a příležitostí ke zlepšení fungování.
Používané technologie
- Analytické databáze
- Vizualizace
- Looker Studio (dříve Google Data Studio)
- Power BI
- Datové transformace
- kestra
- airbyte
- keboola
- dbt (data-build-tool)
- Python
Ceny
- Data-driven: 2500–7500 Kč měsíčně podle počtu využívaných modulů (bez DPH)
- Konzultace a vývoj: 1500 Kč/hodina (bez DPH)