Braň svou značku

20. srpna 2020

Martin Žufánek v tomto článku píše: „Tato aktualita není o alkoholu, ale i tak by vás mohla zajímat. Je o tom, jak důležité je bránit svoji značku, že to může trvat klidně 4 roky a 100.000 Kč utracených za právní služby.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Zuzana Bílková z Besky v DVTV

Naše členka Zuzana Bílková z beskydské manufaktury Besky na vlněné přikrývky a přírodní lůžkoviny nejvyšší kvality byla hostem Martina Veselovského v DVTV.

Řeč byla o Zuzčině podnikání, o ovčí vlně, jejím zpracování a řemeslné tradici, na kterou v Besky navazují. Příjemný půlhodinový rozhovor je k dispozici pro předplatitele.

Zuzka, která manufakturu v roce 2010 zachránila před zavřením, je držitelkou řady prestižních ocenění jako Živnostník roku, Žena roku či Český Goodwill.

Vlněné podnikání

Jana Šindlerová nikdy nepřemýšlela o tom, že by ze svého koníčku udělala podnikání. Pletení pro ni byla relaxace. S otázkou, proč své výrobky neprodává, za ní přišel až její přítel.

„Já jsem mu řekla, že se zbláznil, že se to neprodá, nikdo to nebude chtít. Taky jsem se trochu styděla, že jsem jako stará bába, co někam přijede a plete si,“ říká v rozhovoru pro server Podnikatel.cz.

Dnes má Jana vlastní značku a e-shop, kde nabízí ručně pletené čepice, čelenky a šály z peruánské vlny — ty skladové posílá do dvou dnů, na zakázkové si chvíli počkáte, protože jak na webu píše: „Pletu jako o život, ale zase chci, aby mě to stále bavilo.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Výrobce paliček na volné noze

Další z výborných rozhovorů magazínu Doklidu se věnoval podnikání Vojty Pelíška — výrobce proslulých paliček, které používají bubeníci po celé Evropě.

Zaběhnutou živnost Vojta před sedmi lety převzal po svém otci, který odešel do důchodu. V té době ještě pracoval v korporátu a musel vyřešit dilema, jestli do podnikání vůbec jít. Jak ale sám říká, i přes počáteční obavy se nakonec rozhodl vyměnit dosavadní nesvobodnou jistotu za svobodnou nejistotu.

„Obrovskou výhodou živnostenského podnikání je svoboda a rychlost rozhodování. Chceš jiný lak? Tak šup a během sekundy máš jiný lak. Samozřejmě musíš zvážit, jestli to zákazníci ocení a pocítí pozitivně, protože každá změna má své plusy i minusy, ale tahle svoboda mě baví. Korporát je jako tanker, dlouho mu trvá, než zatočí. Než se všechno zváží, připomínkuje a rozhodne, tak uplynou tři roky jako nic.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Člověk k pronájmu

Japonec Šódži Morimoto udělal z „nicnedělání“ velmi originální profesi. Nechává se totiž najmout jen proto, aby byl přítomen. Někdy tak vedle klienta jen sedí a věnuje se telefonu, jindy někoho doprovází u specifické události — třeba při vyplňování rozvodových papírů. Může to fungovat? Zdá se, že ano. Od roku 2018, kdy svou službu začal poskytovat, byl najat více než 4000×.

„Klient chce něco udělat a já prostě jdu s ním. Neočekává se žádné hluboké nasazení a není potřeba žádná osobnost,“ říká Morimoto a dodává, že tato práce podle něj skvěle vyhovuje jeho introvertní povaze.

Tento svérázný, ale zajímavý nápad mj. ukazuje, jak může kreativita formovat kariéru na volné noze a co za nečekané příležitosti freelancing nabízí.

O atypické profesní cestě Šódžiho Morimota se můžete dočíst víc taky v nedávno vydané knize Rental Person Who Does Nothing.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Proč chodit na mastermind

Máte zkušenosti s mastermindem? Magdalena Čevelová v novém článku píše, jaké jsou jeho výhody a co můžete v rámci skupiny na setkání řešit.

„Mastermind je pravidelné řízené setkávání v malé uzavřené skupině s podobným cílem nebo zaměřením. Jeho základem je sdílení, podpora a spolupráce. Můžete na něm získat zpětnou vazbu k vaší službě či produktu, nasbírat motivaci dotáhnout dlouho odkládaný úkol, nebo vyřešit problém, se kterým jste si posledních pár týdnů lámali hlavu.“

Pro zajímavost Madla sdílí i témata, která probírala s účastníky svých Byznys kruhů. Tady je pár z nich:

  • Jak si říct klientům o doporučení a zpětnou vazbu?
  • Podle čeho rozhodnout, který obsah dát zdarma a který za peníze?
  • Jak si určit priority a zorganizovat čas?
  • Kdy a jakým způsobem zdražit, abychom nepřišli o zákazníky?
  • Jak lépe zvládat pracovní stres?
  • Co pro nás může udělat AI?
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí