Jak na syndrom podvodníka

4. května

Syndrom podvodníka, definovaný jako „psychologický jev, při kterém jednotlivec pochybuje o svých dovednostech, talentu nebo úspěších a má přetrvávající vnitřní strach z toho, že bude odhalen jako podvodník,“ je mezi freelancery poměrně rozšířený, zvlášť u začátečníků.

Právě pro ně Kim Hobson sepsala praktického průvodce The Ultimate Guide to Imposter Syndrome For Freelancers and The Best Tool to Deal With It.

Nejprve správně upozorňuje na souvislost mezi tímto syndromem a tím, že se někteří freelanceři bojí zdražit nebo sebou nechají orat, protože se cítí vnitřně nejistí.

Také si všímá, že freelanceři pracující hlavou často žijí v internetové bublině, kde se porovnávají s online influencery a lidmi na samém vrcholu jejich oboru nebo jiných odvětví.

Nabízí ovšem i nápravu: Jednoduchý postup pro postupné změny vnitřního dialogu směrem k sebevědomější interpretaci vlastní práce na volné noze a čtenářům připomíná: „Ani netušíte, kolik toho už víte.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

18. výročí Na volné noze

Dnes má Na volné noze přesně 18 let 🎂

Chcete nám něco pěkného vzkázat? Pište do komentářů na Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram.

Chcete nás podpořit? Přidejte se a staňte se součástí největší komunity nezávislých profesionálů v Česku — od roku 2005

Jak v profesi nezrezivět

Narazili jste v profesi na pomyslnou zeď a říkáte si, jak se dále posouvat, aby vám časem neujel vlak? Copywriterka Bára Hlavicová v novém článku popsala, jak ke vzdělávání na volné noze přistupuje dnes, po letech praxe, a co jí pomáhá tzv. nezrezivět:

„Dokud jsem pracovala v agentuře, létali mi pečení holubi přímo do papule. Agentura, to je ráj napěchovaný znalostmi a příležitostmi k sebevzdělávání. Při čekání u kávovaru splknete se seařkou. Na poradě nasajete novinky z PPC. A u oběda se vás manažer zeptá, jestli byste nechtěli na to a tamto školení. Tohle my freelanceři nemáme. Co s tím? Já si skládám vlastní „agenturu“ – obklopuju se lidmi z oboru a sosám od nich znalosti.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

3. výročí Freelancing.eu

Na 9. května připadá 3. výročí založení našeho projektu Freelancing.eu a také Den Evropy coby oslava míru a spolupráce v Evropě 🕊

Koukněte na stručné shrnutí, oč v rámci Freelancing.eu usilujeme, a třeba se i rovnou přihlaste k odběru našeho anglického newsletteru — stojí za odběr!

Obejměte své drsňáctví

Copywriterka a kreativní koučka na volné noze Julie Cortés radí freelancerům, kteří se sebou občas nechají zametat, ať obejmou své drsňáctví:

„Z nějakého důvodu se někteří klienti — či poptávající — snaží diktovat pravidla. Prozradím vám tajemství: Nenechte je. Vše začíná u vás. Musíte být svým vlastním malým drsňákem. Musíte přestat tolerovat toto bezohledné chování. Tak často se necháme ovládnout strachem a úzkostí a přijímáme špatné zacházení, protože nic lepšího neumíme… nebo zrovna zoufale potřebujeme peníze. A jsme sami sobě překážkou, když nemáme nastavené dobré zásady (čti: hranice). Pochopte, že samostatná výdělečná činnost NEDÁVÁ ostatním právo šlapat po vás. Jako podnikatelé máte plné právo stanovit si vlastní pravidla, o čem se dá vyjednávat a přes co nejede vlak.“ (volně přeloženo)

Ve směle pojmenovaném článku Embrace Your Badassery pak dále autorka vysvětluje základní strategie jednání s klienty, kteří se snaží vnutit freelancerům svou vůli a nerespektují rovnoprávné postavení obou stran (viz i náš článek).

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Koktající copywriter

„Myslel jsem si, že se můžu stát takovým tím zamlklým vyšetřovatelem, který přichází do kontaktu hlavně s důkazy. A nakonec případ vyřeší.“

Vojtěch Hulinský studoval policejní akademii, ale nakonec se dostal ke copywritingu. Při budování vlastní značky navíc hravě využil svou vadu řeči, takže ho dnes můžete znát jako koktajícího copywritera. O své cestě k podnikání na volné noze nedávno mluvil v článku na Finmagu.

„Samozřejmě bych na ní chtěl zase zamakat, ale teď má prioritu podnikání. U obojího mám vyzkoušené, že pokud do toho nedávám vše, nemá to cenu. Navíc kdybych nekoktal, tak by můj brand byl jen klamavá reklama.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí