Jak nacenit kreativní práci

20. února 2020

Jak přistupovat k naceňování kreativní práce? Michael Janda, designér a konzultant pro kreativní profesionály, který se mj. podílel na zakázkách pro Disney, HBO, Pepsi a další značky, ve videu popisuje své zásady pro stanovení ceny — komunikace s klientem, typy naceňování, práce za příslib a další okruhy.

„Nikdy byste neměli naceňovat projekt bez toho, aniž byste se klienta zeptali na jeho rozpočet. Mohou totiž nastat dvě věci. Pokud má příliš malý rozpočet, věnujete neúměrné množství času tomu, abyste vyladili nabídku, na kterou pak ale nebude mít peníze. Dotazem na rozpočet si tak můžete ušetřit čas. A druhá situace je, že svou nabídku hodně podstřelíte a necháte tak v podstatě na stole ležet peníze, které na to byly vyhrazené a vy jste je mohli získat.“

Přejeme příjemný poslech na YouTube:

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Investujte opatrně

Zajímáte se o investování a chcete se v tomto směru vzdělávat? Vltava Fund nedávno spustil vlastní podcast Investujte opatrně. Moderuje Dan Tržil a jeho hostem je autor dvou investičních bestsellerů a zakladatel Vltava Fund Daniel Gladiš.

V prvním díle se společně věnují tomu, jak vzniká bohatství a jak k jeho tvorbě vůbec přistupovat.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Superhuman podcast

Robert Vlach byl v prosinci na knižním turné v bulharské Sofii a u té příležitosti byl i hostem nejsledovanějšího tamního podcastu. Moderátor Superhuman podcastu Georgi Nenov s Robertem v angličtině probral témata jako psaní, podnikání, cenotvorba, vyjednávání, oblíbené knihy a další. Přejeme příjemný poslech na Spotify či YouTube:

Bankovkovi

Tip pro freelancery s dětmi. Bankovkovi je originální naučný seriál České televize, který vychází z učebnice finanční gramotnosti a jeho cílem je ukázat mladším divákům, jak správně hospodařit nejen s penězi. V jednotlivých dílech se věnuje např. investicím, sestavení osobního finančního plánu nebo srovnání podnikání a zaměstnání. Sledovat můžete online na webu Déčka.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Americké interview

Americká autorka Sarah Duran, která píše skvělé články pro Freelancers Union, natočila s Robertem Vlachem interview pro svůj podcast The Hustler’s Manifesto. Konverzace se točila kolem témat Robertova bestselleru The Freelance Way a zejména pak cenotvorby na volné noze.

Jedna z klíčových myšlenek, která v rozhovoru zazněla, je jak cenotvorba ovlivňuje celkovou subjektivní zkušenost freelancerů s podnikáním. Robert poukázal na to, že pokud nás nějaká práce nebaví, může to být i tím, že ji děláme přepracovaní a pod cenou. Dělat tutéž práci v plně odpočatém stavu nebo za mnohem lepší peníze pak může být pocitově radikálně odlišná zkušenost.

Poslouchejte na Spotify či YouTube:

AHAbook

Náš člen Roman Věžník napsal a vydal eknihu AHAbook s výmluvným podtitulem Cenotvorba (nejen) pro copywritery.

Roman se cenotvorbě systematicky věnuje a samozřejmě k ní má blízko i jako zkušený autor prodejních textů. O svých AHA momentech v cenotvorbě měl ostatně předloni přednášku i na našem think-tanku:

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí