Přední český expert na sociální média Adam Zbiejczuk v podcastu WebTop100 prochází klíčové milníky své profesní kariéry a mj. mluví o tom, jakým způsobem se marketing na sociálních sítích v Česku vyvíjel. Specificky se pak věnuje taky LinkedInu coby platformě pro influencing digitálních (a jiných) profesionálů.
„Je hrozná škoda a to platí v českém online marketingu obecně, že valná většina online markeťáků má jako jediný cizí jazyk angličtinu. A tím pádem všichni čteme ty stejné americké nebo anglické zdroje, zatímco to, co se děje v sousedních zemích, nám často uniká,“ říká Adam, když vzpomíná na projekt Babel Guide, resp. komunitní akce Babel Camp a Babel Talk, které dlouho pořádal. Jak ale v rozhovoru naznačuje, myšlenka na pořádání akcí v něm pořád zůstává.
V souvislosti s tématem vývoje sociálních sítí se vyplatí připomenout i výborný Adamův článek pro Voxpot Konec éry sociálních sítí? Byla to možná jen malá a nedůležitá epizoda, ale byla to jízda.
Článek s všeříkajícím názvem Ne, vy nebudujete osobní značku, vy jenom postujete na LinkedIn přináší zajímavý pohled na stále běžnější využívání LinkedIn v osobním marketingu profesionálů.
Autorka argumentuje, že psaní pro vlastní zviditelnění jako marketingová strategie příliš nefunguje, není-li podepřeno skutečnou expertízou a zkušenostmi. Správně také poukazuje na rozdíl mezi osobní značkou a reputací profesionála:
„Osobní značka je to, jak chcete, aby vás vaše publikum vnímalo a mluvilo o vás. Na rozdíl od reputace není osobní značka o tom, co si o vás jiní lidé myslí. Jde o image, kterou postupně vytváříte, a o to, jak ona promlouvá k ostatním."
Už jste stihli naskočit na novou sociální síť Clubhouse? Eliška Vyhnánková k němu dnes připravila výborné shrnutí — o co vlastně jde a proč by vás to (ne)mělo zajímat.
„Pokud si místnosti vybíráte správně, v každé zazní nějaká zajímavá informace. Máte možnost poslouchat myšlenky lidí, jejichž názorů si vážíte (nebo vás prostě baví). Myšlenky nefiltrované předpřipravenou řečí na konferenci nebo v rozhovoru. O to hodnotnější.“
„Nemůžete-li uzavírat zakázky osobně, přichází na řadu starý dobrý email. Tato tři základní pravidla vám umožní jednání výrazně zefektivnit a zrychlit,“ píše Robert Vlach v novém blogu Na volné noze.
Náš člen, online marketér Daniel Nytra analyzoval 1 milión výsledků vyhledávání z Google a Seznamu a společně s několika zkušenými hosty (Martin Matějka, Dalibor Jaroš a Martin Michálek) k tomu 26. listopadu pořádá bezplatný webinář – zaměří se v něm mj. na to, které parametry webových stránek jsou pro pozice ve vyhledávání zásadní a jaké nástroje se pro kontrolu webu vyplatí využít. Registrovat se můžete na stránce.
Máte na volné noze vlastní web? A je spíše obsahový, nebo prezentační? Madla Čevelová oba typy popsala v novém článku:
„Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco na prezentační web je většinou potřeba jinými nástroji přivádět návštěvnost, obsahový ji generuje sám. Jedná se o dva přístupy, z nichž každý má jiné zákonitosti a vyžaduje jinou strategii.“
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.