Využijte mimořádnou 20% slevu na roční online členství v kurzu Jak na sítě Elišky Vyhnánkové & Michelle Losekoot, které vás naučí používat používat sociální sítě profesionálně, na volné noze. Nabídka platí pouze do 13. 11. 2022 při uvedení kódu NAVOLNENOZE v přihlášce 👉 Objednat
Holky jsou spoluautorky knihy Jak na sítě a Michelle letos napsala pro náš blog dva osvětové články: Jak (ne)ušetřit na sítích a Školení, která nakopnou vaše podnikání.
Je lepší být freelancerem, nebo majitelem byznysu? Jan Řezáč tohle téma nedávno rozebral v příspěvku na LinkedIn a přiblížil svou vlastní zkušenost, kdy se, jak před pár lety popsal i na našem blogu, přerodil z čistokrevného volnonožce na designovou agenturu House of Řezáč.
„Rozhodujete se mezi freelancerem a založením vlastní firmy? Jděte dělat freelancera. Je to řádově jednodušší, než provozovat vlastní firmu. Freelancer je podnikatel a specialista. Vyhledává příležitosti na trhu a dodává specializovanou službu. Dělá to sám nebo skoro sám – nejčastěji ve spojení s dalšími freelancery.“
Jak Honza dále popisuje, každá volba má svoje pro a proti. V závěru textu pak sdílí i několik odkazů na věci (kurzy, knihy, školení), které mu pomohly být lepším manažerem.
Další z výborných rozhovorů v podcastu Jedno procento Miloše Čermáka. Hostem byl tentokrát zkušený fotograf Kamil Rodinger, který vzpomněl na své projekty a mluvil o tom, jak se obor fotografie za posledních 30 let proměnil mj. kvůli příchodu mobilů s kvalitními foťáky.
„Profese nebo resp. úkol fotografa je někde jinde. Technika, kterou telefony umí, to je dané, ale úkolem fotografa je najít správné místo, vyfotit to v ten správný okamžik. A to za tebe žádný telefon neudělá.“
Poslední úvodník našeho anglického newsletteru o problémech s oslovováním potenciálních klientů na volné noze vyvolal velký ohlas. V celé délce si jej teď můžete přečíst na LinkedInu či Freelancing.eu.
„Problém je, že čím zkušenější a vytíženější jste, tím více si chcete klienty vybírat a za vlastních podmínek. O služby těch nejžádanějších profesionálů může být pak zájem tak velký, že noví klienti mají jen zanedbatelný prostor pro nějaké vyjednávání.
Naproti tomu, nabízení služeb novým potenciálním klientům často představuje snahu prodat jim něco, o co až tak moc nestojí. To mj. vyžaduje přijít s atraktivní cenou a ochotou přizpůsobit se ne právě ideálním podmínkám spolupráce, které nicméně mohou být předpokladem pro uzavření dohody.“
Správa sociálních sítí je nové taxikaření: kdo nic neumí, dělá sítě. Péče o sítě je zejména v poslední době příjemným přivýdělkem spousty nadšených uživatelů bez jakékoliv praxe nebo marketingového vzdělání.
Číst dálVelký přehled 100 kurzů českých freelancerů a rešerše 150 českých i zahraničních kurzů marketingu na sociálních sítí navrch k tomu. Učte se od těch nejlepších!
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.