Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.
Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.
Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)
Na Disney+ včera dorazil originální španělský seriál Na volné noze (Entrepreneurs) — o skupině podnikatelů, kteří každý den dochází do nového coworkingu, kde se snaží rozjet své projekty.
Tady je krátká anotace: „Gonzalo, syn majitele baru, už několikrát pohořel se svými nočními podniky, které mu platil otec. Teď dostává poslední šanci. Spolu se samozvaným podnikatelským guruem a pod dohledem sestry Julie se pouští do otevření coworkingového centra.“
Trailer je pouze ve španělštině:
Pozici ředitelky produkce na Barrandově vyměnila Zuzana Horová za podnikání — a rozjela vlastní značku Lokše od Zuzky. Se svým LOKŠOtruckem dnes jezdí po celé republice a říká, že si na „stará kolena“ dělá radost. Nejvíc ji přitom těší kontakt s lidmi.
O své cestě mluví s nadhledem a pokorou v článku na webu Podnikatel.cz: „Svobodně se rozhodnete, že budete podnikat a děláte od píky, poctivě, bez velkých peněz. Vždycky jsem dělala jenom to, na co jsem měla, nikdy jsem neměla velké oči. A nepotřebuji moc, stačí mi opravdu mít z toho radost a že to lidé mají rádi.“
Podnikání při péči o dítě není jen o přivýdělku, ale i o seberealizaci a udržení kontaktu s profesním světem, píše v článku na Finmagu Alena Šafrová Drášilová.
V textu upozorňuje na časovou i mentální náročnost podnikání při mateřské (či rodičovské) a zdůrazňuje, že bez podpory okolí je cesta k úspěchu velmi těžká. Důležité je podle Aleny realistické plánování a přijetí toho, že nelze stíhat vše. Stejně tak pomáhá odvaha využít pomoc — ať už od partnera, rodiny, nebo placených služeb.
„Kombinace péče o dítě a podnikání může připomínat žonglování s několika zapálenými pochodněmi, zvlášť když se přidá noční pláč kvůli zoubkům nebo dětské nemoci.“
Aleš Mlýnek proměnil svou celoživotní vášeň v precizní řemeslo – broušení nožů. Fascinuje ho klid, soustředění a dokonalá kontrola nad výsledkem. Každý nůž brousí ručně s respektem k materiálu, tvaru a příběhu, od kuchyňských nožů až po historické repliky.
„Zákazníkům chci nabídnout něco víc než jen rychlé nabroušení, ale skutečně precizní ruční práci, která noži prodlouží životnost a zlepší jeho funkčnost,“ říká Aleš v článku na serveru Podnikatel.cz.
Boj s rutinou a ztráta motivace představují pro nezávislé profesionály nemalou výzvu. Dobré jméno se buduje roky a není snadné odvádět den za dnem špičkovou práci.
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.