Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.
Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.
Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)
Jak může čínské online tržiště Temu ovlivňovat podnikání některých freelancerů a malých firem, které volnonožci provozují? Důležité téma teď v článku otevírá naše členka Alice Kavková, spoluzakladatelka rodinného deskovkářství 4 Kavky.
„Temu nám zatlouká hřebíčky do rakve. Nájezdník z východu, který prodává fejky her, jejichž originály tu distribuujeme, agresivní slevovou politikou tak prodražil reklamu, že to zasáhlo i největší hráče v zemi,“ píše v úvodu Alice.
Náš člen, konzultant a lektor produktů Apple Martin Světlík si v centru pražských Holešovic vybavil vlastní zasedací a školící místnost — a rozhodl se o ni podělit s dalšími kolegy.
Jeho Meet Room nabízí dostatek prostoru pro 10 účastníků, rychlou WiFi, klid a funkční techniku včetně velké televize.
Fotky i ceník najdete na webu a s kódem NAVOLNENOZE můžete využít 10% slevu na první pronájem. Členové našeho portálu s aktivní prezentací pak mají slevu 20 %.
Jan Planička dříve pracoval v reklamce. Když se mu ale narodil syn, cítil, že potřebuje změnu. Přestože k tvoření blízko neměl, chtěl dělat něco jiného než pracovat hlavou. Na volné noze se nakonec shodou okolností začal věnovat kůži. Dnes, po několika letech, provozuje úspěšnou dílnu a pod značkou Kožedělník Jan Planička společně s kolegy tvoří opasky, peněženky a další kožené výrobky.
„Když se mi v roce 2018 narodil synek, dal jsem výpověď a řekl jsem si, že chci zkusit jít na volnou nohu. Měl jsem rezervu. Mohl by o to být zájem a do toho jsem ještě fotil reportáže a svatby, takže jsem si říkal, kdy jindy než teď,“ vzpomíná Honza v článku na serveru Podnikatel.cz.
Francouzský kriminální thriller o dvou spisovatelích na volné noze pracujících na dálku z horské chaty ve francouzských Alpách? Přesně to je Anatomie pádu, jeden z nejlepších evropských filmů za poslední dobu, mj. oceněný Zlatou palmou z Cannes.
V Česku je film k vidění na HBO Max či za 80 Kč na webu karlovarského filmového festivalu; trailer viz YouTube:
Boj s rutinou a ztráta motivace představují pro nezávislé profesionály nemalou výzvu. Dobré jméno se buduje roky a není snadné odvádět den za dnem špičkovou práci.
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.