Měkký osobní marketing

28. října

Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.

Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.

Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Instagram

Podobné novinky

Podcast Remoted

Náš člen Jan Barbořík začal natáčet pozoruhodný podcast pro začínající freelancery ve službách. Jmenuje se Remoted, vyniká opravdovostí a čiší z něj chuť pomáhat i sdílet své podnikatelské zkušenosti. Venku jsou první tři epizody:

  1. Moje začátky na volné noze
  2. První zákazníci a hledání sebe sama
  3. Kde, jak a na čem pracovat?

„Mega fuckup“

Miloš Čermák jede bomby! Letos natočil pro svůj podcast řadu rozhovorů s podnikateli, které vynikají vtipem i hloubkou.

Také v nich není nouze o překvapivá odhalení. Například pokud jste v červnu slyšeli Milošův skvělý rozhovor se spolumajitelkou rodinného pivovaru Annou van der Weerden, pak si rozhodně nesmíte nechat ujít jeho pokračování, ve kterém Anna otevřeně sdílí svůj podnikatelský „mega fuckup“ — respekt!

Neméně poutavý je nový rozhovor o vydávání knih s Vítem Šeborem, spolumajitelem Melvilu. (Jeho společník Tom Baránek byl Milošovým hostem také nedávno, řeč byla hlavně o lifehackingu.)

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak na podcast

Jak na podcast? Pokud přemýšlíte o tom, že byste tvořili vlastní pořad, třeba ze své profese, pak si určitě pusťte novou epizodu Jak na sítě Elišky Vyhnánkové — hostem totiž výjimečně byla Eliška Martynková, která běžně stojí za kamerou a celé to natáčí. V hodinovém rozhovoru se dozvíte, jak (video)podcasty po technické stránce vytvářet od nejlevnějších variant až po ty pokročilé. Spousta ryze praktických tipů, které jsme sami ocenili.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Energie vs. produktivita

Hospodaření s časem neboli time management je oblast, ve které freelanceři naprosto dominují. Jako nezávislí profesionálové máme totiž tak velkou motivaci (a finanční zájem) zvyšovat svou produktivitu, že přicházíme s mnoha vynalézavými způsoby jak toho docílit.

Zde je další jeden příklad za všechny. Strawberry Nevill popisuje ve svém článku, jak vytěžit ze svého času maximum tím, že o něm začneme přemýšlet v kontextu jednotek energie: „Většina z nás přemýšlí o svém pracovním dni jako o určitém čase. Naší základní surovinou však není čas, ale energie.“

Autor poukazuje na to, že jakmile začneme přemýšlet o své práci v kontextu vynaložené energie, spíše než času, mnohem více se zaměříme na její udržení a využití a nesnažíme se odpracovat určité množství času. To pak vede k realističtějším časovým odhadům i posílení celkové rovnováhy.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Každý den se počítá

Boj s rutinou a ztráta motivace představují pro nezávislé profesionály nemalou výzvu. Dobré jméno se buduje roky a není snadné odvádět den za dnem špičkovou práci.

Číst dál

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí