Měkký osobní marketing

28. října 2022

Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.

Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.

Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Instagram

Podobné novinky

Firma, nebo freelancing

Je lepší být freelancerem, nebo majitelem byznysu? Jan Řezáč tohle téma nedávno rozebral v příspěvku na LinkedIn a přiblížil svou vlastní zkušenost, kdy se, jak před pár lety popsal i na našem blogu, přerodil z čistokrevného volnonožce na designovou agenturu House of Řezáč.

„Rozhodujete se mezi freelancerem a založením vlastní firmy? Jděte dělat freelancera. Je to řádově jednodušší, než provozovat vlastní firmu. Freelancer je podnikatel a specialista. Vyhledává příležitosti na trhu a dodává specializovanou službu. Dělá to sám nebo skoro sám – nejčastěji ve spojení s dalšími freelancery.“

Jak Honza dále popisuje, každá volba má svoje pro a proti. V závěru textu pak sdílí i několik odkazů na věci (kurzy, knihy, školení), které mu pomohly být lepším manažerem.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak se mění profese fotografů

Další z výborných rozhovorů v podcastu Jedno procento Miloše Čermáka. Hostem byl tentokrát zkušený fotograf Kamil Rodinger, který vzpomněl na své projekty a mluvil o tom, jak se obor fotografie za posledních 30 let proměnil mj. kvůli příchodu mobilů s kvalitními foťáky.

„Profese nebo resp. úkol fotografa je někde jinde. Technika, kterou telefony umí, to je dané, ale úkolem fotografa je najít správné místo, vyfotit to v ten správný okamžik. A to za tebe žádný telefon neudělá.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Oslovování nových klientů

Poslední úvodník našeho anglického newsletteru o problémech s oslovováním potenciálních klientů na volné noze vyvolal velký ohlas. V celé délce si jej teď můžete přečíst na LinkedInu či Freelancing.eu.

„Problém je, že čím zkušenější a vytíženější jste, tím více si chcete klienty vybírat a za vlastních podmínek. O služby těch nejžádanějších profesionálů může být pak zájem tak velký, že noví klienti mají jen zanedbatelný prostor pro nějaké vyjednávání.

Naproti tomu, nabízení služeb novým potenciálním klientům často představuje snahu prodat jim něco, o co až tak moc nestojí. To mj. vyžaduje přijít s atraktivní cenou a ochotou přizpůsobit se ne právě ideálním podmínkám spolupráce, které nicméně mohou být předpokladem pro uzavření dohody.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Kameník na volné noze

Richard Vondrášek je jeden z posledních tradičních kameníků. Svůj první kámen rozlomil ve čtrnácti, dnes se svému řemeslu věnuje už přes 30 let. V obsáhlém rozhovoru o své práci mj. říká, že důležité vlastnosti, které by měl kameník mít, jsou především umění naslouchat a trpělivost.

„Netrpělivých lidí je všude kolem spousta, ale spěch ke kamenictví nepatří. Tady záleží na každém detailu, protože když blbě seknete, už je to nafurt.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Každý den se počítá

Boj s rutinou a ztráta motivace představují pro nezávislé profesionály nemalou výzvu. Dobré jméno se buduje roky a není snadné odvádět den za dnem špičkovou práci.

Číst dál

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí