Měkký osobní marketing

28. října 2022

Tzv. feast-or-famine cycle neboli koloběh hodování a hladu je problém, který zná spousta freelancerů — období pracovního vytížení a silných příjmů se střídají s těmi, kdy je práce i peněz málo. Následuje horečnaté shánění nových zakázek, aby se propad zastavil, práce zas přibude a celý cyklus se po čase opakuje.

Příčinou problému nebývá jen sezónnost, ale typicky i špatně uchopený osobní marketing, jak vysvětluje článek Poornimy Apte. V něm vyzdvihuje strategii průběžného či „měkkého“ marketingu neboli rozložení sebepropagace a budování vztahů v čase, a tedy nikoli jen do období příjmového hladu.

Na závěr přidává autorka i kouzelný gamifikační tip: Každý den se počítá, proto přesune 3 fazole z jedné sklenice do druhé pokaždé, když udělá něco malého pro svou propagaci: přidá novou ukázku do portfolia, pošle nabídku, nasdílí něco na LinkedIn, nebo se připomene dřívějším klientům. Stačí kouknout do sklenice a hned ví, jak si tento měsíc vede. Ostatně, dobrý freelance marketing je pro ni něco jako sázení semínek. (Chcete si taky jedno zasadit? Přidejte se k nám!)

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Instagram

Podobné novinky

Ukázkový newsletter

Z březnového vydání newsletteru Na volné noze máme takovou radost, jak se nám ho povedlo naplnit hromadou kvalitního obsahu, že jsme ho rovnou přidali mezi 3 ukázková čísla z archivu na stránce pro přihlášení odběru.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Pátá generace mlynářů

Pavel Šmajstrla je zástupce už páté generace mlynářů, která v rodinném mlýně v Beskydech hospodaří. Pohanku zde tradiční mechanickou cestou zpracovávají od roku 1861. On sám převzal podnikání po otci už téměř před dvaceti lety a jak říká, přešlo to tak plynule, že si ani nevšiml, že se stal mlynářem.

„Prapraděda Josef byl opravdu světák. Nechal se naverbovat někdy v jedenácti letech a šel razit tunely pod Alpami mezi Rakouskem a Itálií. Dovezl si pytel peněz, bambitku na ochranu a inspiraci k podnikání. Za vydělané peníze si koupil vyhořelý statek, který proměnil na mlýn,“ vzpomíná Pavel v rozhovoru pro Forbes.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Domácnost je grunt

Finmag odemkl starší, osobně laděný článek Roberta Vlacha Domácnost je grunt, který pojednává o tom, že na volné noze jsou ekonomika podnikání a domácnosti či rodiny spojené nádoby.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Začátky Dana Gamrota

Dan Gamrot napsal velmi upřímný příspěvek o svých začátcích na volné noze. Tohle si určitě dejte.

„Panikařil jsem při jakémkoliv veřejném projevu, koktal, potil se, skákal s pátého na devadesáté a nedokázal se napojit na lidi. Což je blbý, když člověk mrskne šéfovi na stůl výpověď a nechá si na startu freelance kariéry vytisknout vizitky, na kterých spojuje své jméno se lektorským řemeslem.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Každý den se počítá

Boj s rutinou a ztráta motivace představují pro nezávislé profesionály nemalou výzvu. Dobré jméno se buduje roky a není snadné odvádět den za dnem špičkovou práci.

Číst dál

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí