„Můj děda byl účetní, maminka je účetní… Jablko nepadlo daleko od stromu,“ říká ke své profesi Jakub Coufal. Když ještě jako zaměstnanec pracoval na analytických pozicích, vnímal, jak jednotlivé společnosti účetnictví outsourcují. Ve většině případů přitom dle jeho slov kvalita služeb nebyla taková, jakou by si představovali: „Chyby v účetnictví, nekomunikace ze strany účetní firmy, nedostatečný reporting. Věděl jsem, že se účetní a daňové služby dají poskytovat jinak, tak, aby to pro daného klienta byl benefit a ne jen nutné zlo.“
Také z toho důvodu časem založil poradenskou kancelář Mourison, kde dnes spolu s kolegy nabízí klientům full servis od vedení účetnictví a mezd po komplexní finanční analýzy nebo odborné poradenství. „Naše filozofie je zaměřena na kvalitu a ne kvantitu. Snažíme se klienty co nejméně zatěžovat, aby nemuseli řešit věci, které vyřešíme za ně, a mohli se tak soustředit na své podnikání. Zakládáme si na rychlosti a fungujeme skoro paper-free, šanony u nás nevedeme. Klient může dokumenty nahrávat i přes mobil, kde jednoduše dokument vyfotí a přes naší aplikaci jedním tlačítkem odešle na náš server.“
Ve své práci Kuba staví na bohatých zkušenostech ze zahraničí. Za sebou má studium ve Velké Británii i stáže v globálních poradenských společnostech v Dubaji a Indonésii. Mezi důležitými předpoklady pro úspěch v oboru pak vyzdvihuje především průběžné vzdělávání: „Pečlivost, neustálá chuť se vzdělávat v oboru aby člověk mohl klientům poskytovat vždy aktuální informace a v neposlední řadě i analytické myšlení, díky kterému můžeme povýšit účetnictví na silný reportingový nástroj pro management a vlastníky firem.“
Koukněte na pár fotek ze dvou velice vydařených setkání našeho think-tanku na téma Jak se prodat na volné noze minulý týden v Brně a dnes v Praze. Přivítali jsme 4 vzácné hosty:
Děkujeme hostům i padesátce účastníků nejrůznějších profesí za neocenitelné vhledy k velice důležitému tématu a coworkům Lampárna a Impact Hub Brno za úžasné zázemí! Příští setkání bude už v červnu a pozvánky chodí všem našim členům.
Hezký začátek týdne! Krátce před Velikonocemi vyšly výsledky každoročního průzkumu Freelancer Study 2025, kterého se účastní zejména muži (84 %) s VŠ vzděláním (81 %) ze 73 zemí (95 % Evropa) a převážně technických a manažerských profesí (85 %). Jde tedy o poměrně úzký, ale zato hlubší pohled do podnikání 3.571 freelancerů, kterým se evidentně docela daří:
Do výsledného reportu přispělo také 16 expertů na freelancing z celého světa, včetně Roberta Vlacha. Pro srovnání mrkněte na výsledky našeho loňského průzkumu Jak se daří českým freelancerům, do kterého se naopak zapojilo o něco více žen než mužů.
Jakub Dvořák, autor zasvěceného blogu a podcastu o investování a správě osobních financí Rozbité prasátko, se ohlíží za uplynulým rokem z pohledu tvůrce a otevřeně popisuje vývoj svého online projektu — popisuje jeho profitabilitu, rozjezd videí i cíle pro další období.
Realitní investorka a naše členka Ivana Birtová v podcastu Vojty Žižky popsala, proč investovat do nemovitostí a jestli se to dnes stále vyplatí. Vzpomínala taky na své vlastní začátky, jak se k investování dostala, a jak to vypadalo, když těsně před hypoteční krizí, shodou okolností, kupovala svou první nemovitost.
„Koupila jsem ji úplně nejdráž, jak to šlo. A přesto to byla moje nejlepší investice. Ne z pohledu čísel, ale protože mě k tomu přitáhla a pustila jsem se do toho systematicky.“
Daňová poradkyně Zuzana Bartůšková připravila článek o změnách v DPH pro příští rok, které se dotknou i některých freelancerů — hlavně pak v počítání obratu pro zákonnou registraci plátce DPH, kdy se nově bude limit 2 miliony Kč posuzovat za kalendářní rok, a ne za 12 po sobě jdoucích měsíců.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.