Písmodílna v Ostravě

14. srpna 2020

Renáta Gebauerová je grafická designérka a taky lektorka krasopisu, která v Ostravě založila vlastní Písmodílnu: „Kreslení mě vždycky bavilo a nejvíc se mi v tom věnovala asi babička, která mimo jiné učila výtvarku na škole. Mám za to, že talent mám tedy po ní.“

Ke kaligrafii ji dovedl vánoční dárek, kniha Krásné písmo, podle které začala trénovat a jak Renáta sama říká, docela jí to chytlo: „Objevila jsem to, co teď objevují mnozí jiní, kteří na kurzy chodí, nejen zisk nějaké dovednosti výtvarné, což jsem k tvorbě grafické potřebovala, ale i relax a zklidnění, což v dnešní uspěchané době všichni potřebujeme.“

Grafickému designu a kaligrafii se dnes věnuje už přes 20 let a za tu dobu uspořádala přes 170 kurzů pro více než 1000 účastníků: „Využití krasopisu je velmi široké. Začněme přáníčky, plakáty, alby, kronikami, rodokmeny, pak samozřejmě svatební tiskoviny, cedule v obchodech a restauracích, až po navrhování loga a grafické tiskoviny obecně. Psát se dá téměř na všechno. Psala jsem třeba i na rám elektrokola nebo tu a tam se u mne zastaví pán, který staví rybářské pruty na míru a chce jméno klienta nebo značku prutu na prut krásně napsat. To se fakt potím, protože má prut průměr pár milimetrů a ještě je do kulata. Klientky mých kurzů dovednost využívají třeba na tetování nebo zdobení perníčků. Je to opravdu oblast bez hranic a myslím, že je to proto, že je písmo součástí života každého z nás.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Výrobce paliček na volné noze

Další z výborných rozhovorů magazínu Doklidu se věnoval podnikání Vojty Pelíška — výrobce proslulých paliček, které používají bubeníci po celé Evropě.

Zaběhnutou živnost Vojta před sedmi lety převzal po svém otci, který odešel do důchodu. V té době ještě pracoval v korporátu a musel vyřešit dilema, jestli do podnikání vůbec jít. Jak ale sám říká, i přes počáteční obavy se nakonec rozhodl vyměnit dosavadní nesvobodnou jistotu za svobodnou nejistotu.

„Obrovskou výhodou živnostenského podnikání je svoboda a rychlost rozhodování. Chceš jiný lak? Tak šup a během sekundy máš jiný lak. Samozřejmě musíš zvážit, jestli to zákazníci ocení a pocítí pozitivně, protože každá změna má své plusy i minusy, ale tahle svoboda mě baví. Korporát je jako tanker, dlouho mu trvá, než zatočí. Než se všechno zváží, připomínkuje a rozhodne, tak uplynou tři roky jako nic.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Člověk k pronájmu

Japonec Šódži Morimoto udělal z „nicnedělání“ velmi originální profesi. Nechává se totiž najmout jen proto, aby byl přítomen. Někdy tak vedle klienta jen sedí a věnuje se telefonu, jindy někoho doprovází u specifické události — třeba při vyplňování rozvodových papírů. Může to fungovat? Zdá se, že ano. Od roku 2018, kdy svou službu začal poskytovat, byl najat více než 4000×.

„Klient chce něco udělat a já prostě jdu s ním. Neočekává se žádné hluboké nasazení a není potřeba žádná osobnost,“ říká Morimoto a dodává, že tato práce podle něj skvěle vyhovuje jeho introvertní povaze.

Tento svérázný, ale zajímavý nápad mj. ukazuje, jak může kreativita formovat kariéru na volné noze a co za nečekané příležitosti freelancing nabízí.

O atypické profesní cestě Šódžiho Morimota se můžete dočíst víc taky v nedávno vydané knize Rental Person Who Does Nothing.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Proč chodit na mastermind

Máte zkušenosti s mastermindem? Magdalena Čevelová v novém článku píše, jaké jsou jeho výhody a co můžete v rámci skupiny na setkání řešit.

„Mastermind je pravidelné řízené setkávání v malé uzavřené skupině s podobným cílem nebo zaměřením. Jeho základem je sdílení, podpora a spolupráce. Můžete na něm získat zpětnou vazbu k vaší službě či produktu, nasbírat motivaci dotáhnout dlouho odkládaný úkol, nebo vyřešit problém, se kterým jste si posledních pár týdnů lámali hlavu.“

Pro zajímavost Madla sdílí i témata, která probírala s účastníky svých Byznys kruhů. Tady je pár z nich:

  • Jak si říct klientům o doporučení a zpětnou vazbu?
  • Podle čeho rozhodnout, který obsah dát zdarma a který za peníze?
  • Jak si určit priority a zorganizovat čas?
  • Kdy a jakým způsobem zdražit, abychom nepřišli o zákazníky?
  • Jak lépe zvládat pracovní stres?
  • Co pro nás může udělat AI?
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odborná intuice

Tady je naše Otázka týdne:

Kdy tě nejvíc zradila odborná intuice a kdy ti naopak nejvíc pomohla?

Zapojte se a podívejte se, jak na ni odpověděli kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Proč nedémonizovat chyby

„Chyby ve skutečnosti nejsou až tak špatná věc,“ říká ve starší epizodě podcastu Vaše jméno je vaše značka Tomáš Sobel a na vlastním příkladu popisuje, jak nás může selhání naopak velmi dobře motivovat k dalšímu zlepšování.

„Za chyby se člověk nesmí stydět, protože pokud nedělá chyby, vzdaluje se od příležitosti objevit něco nového. Když se něco nepovede, tak to znamená, že víte přesně, jak něco nedělat a jak se příště dostat blíž k výsledku.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí