Chcete svobodné Česko? Předplaťte si Nový deník, jehož první vydání vyjde symbolicky 28. října na 100. výročí Československa.
Za novým projektem stojí takové osobnosti, jako je Ján Simkanič, Petr Koubský, Pavel Tomášek, Josef Šlerka a desítky dalších — zkrátka redakce snů. Jejich cílem je dělat špičkovou nezávislou žurnalistiku placenou čtenáři, což je model, který na Slovensku zavedl revoluční Denník N a otřásl tak celou tamní politickou scénou.
Podmínkou každé svobodné, otevřené společnosti je veřejná kritika a kontrola moci vykonávaná aktivně jak občany, tak nezávislými médii — a těch, jak víme, v Česku rychle ubývá. Jako občané teď máme jedinečnou příležitost vybudovat nový pilíř svobody tím, že přispějeme ke vzniku média, které se jen tak někým koupit nenechá a bude na politiky přísnější než veřejnoprávní média (díkybohu za ně).
Přispěli jsme rovnou hned na to nejdražší digitální předplatné na 2 roky za 5.800 Kč a jsme ready přisypat víc, když bude potřeba. Přidejte se, fakt to má smysl.
Jak vypadá podnikání hodináře na malém městě? Jan Brož původně snil o Africe, ale nakonec našel smysl v rodinném řemesle. Po letech vzdoru převzal otcovo hodinářství a zlatnictví, které dnes provozuje společně s manželkou — a v Počátkách na Vysočině tak dokazují, že kvalita, lidský přístup a poctivost mají svou hodnotu.
„Táta nad některými zakázkami vzdychal, že jsou napadené kutilem domácím. Oprava hodin totiž není jen rozebrat, vyčistit, promazat a složit. Neznalost principu může strojek trvale poškodit. Svěříte-li práci mistrovi, půjdou dalších dvacet let, kdy je opět potřeba vyčistit zatuhlá maziva,“ popisuje Jan v článku na Finmagu.
Senzační zpráva! Naše členka Zuzana Bílková zvítězila v prestižní soutěži EY Podnikatel roku 2024 v kategorii Nejlepší podnikatelský příběh.
Gratulujeme a kudos všem, kdo jste Zuzku ve veřejném hlasování podpořili. Mezi 6 vítězi hlavních kategorií je letos Zuzana jedinou oceněnou ženou a její příběh je skutečně výjimečný:
V rodných Beskydech zachránila před zavřením tradiční šicí dílnu na vlněné přikrývky a během 15 let z ní vybudovala vyhlášenou manufakturu Besky na vlněné lůžkoviny nejvyšší kvality.
„Myslím si, že každý úspěšný krejčí musí být trochu amatérský psycholog,“ říká v článku na serveru Podnikatel.cz návrhář a zakázkový krejčí Roman Humlíček. K řemeslu si našel cestu už v dětství a dnes řadu let podniká pod vlastní značkou — navrhuje a šije obleky, košile i džíny.
V rozhovoru mluví o své profesi a mj. říká, že jeho nejoblíbenější fází práce jsou schůzky se zákazníky a předávání hotového výrobku:
„Tam vidíte tu reakci, zpětnou vazbu od klienta. Když je spokojený, tak vám to dá najevo. A hlavně to dá najevo tím, že se potom vrátí, uvidíte ho znovu a chce na něčem pokračovat,“ popisuje.
„Nejtěžší je vytvořit to, co je nejkratší, to znamená název. A druhý v pořadí je slogan“
Co jsou atributy dobrého textaře, ale taky kvalitního marketingového textu — a dokáže skvěle napsaný text prodat cokoliv? Otto Bohuš mluvil v podcastu Kamdu o copywritingu, roli AI i své kariérní cestě z agentury na volnou nohu.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.