Článek o pracovních útočištích pro freelancery, tvůrce a digitální nomády napsal Robert Vlach původně pro tištěný magazín Finmag. Ten jej nyní zpřístupnil i v rámci online projektu Podnikavé Česko:
„Tvůrčí mysl někdy potřebuje na práci víc klidu, než si člověk dokáže vydobýt ve svém běžném prostředí. Přesně takový klid poskytují retreaty, tedy pracovní útočiště někde na venkově či v přírodě, vytržená z denního shonu.“
Článek vychází z vlastních zkušeností s provozováním beskydského útočiště Retreat.cz, ale přibližuje také tvůrčí útočiště coby staronový fenomén a popisuje, k čemu se jaký typ retreatu hodí.
Tip: V našem blogu najdete související články Pracovní retreat a Pracovní útočiště: Gran Canaria. Načtené články ze série Finmag Na volné noze pak najdete v playlistu na našem podcastu.
Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.
„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
Las Palmas de Gran Canaria je město velikosti Brna s celoročně stálým počasím a nejkrásnější městskou pláží v Evropě. Každou zimu se stane pracovním útočištěm tisíců evropských freelancerů. Pokud se k nim chcete přidat, tady je kupa praktických tipů pro váš první pobyt.
Číst dálMění se svět a mění se i práce. Tohle je příběh té mé — od dřevních dob v zakouřeném španělském kanclu po hlubokou práci v pracovním útočišti na Kanárech a v Beskydech.
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.