Co by Jan Řezáč doporučil mladým UX designérům, proč se rozhodl napsat knihu Web ostrý jako břitva a jak ovlivnila jeho další práci? Odpovídá v novém rozhovoru.
„Kniha vznikla z naštvání. Naštvání na to, že jsem viděl obrovské množství promrhaného času na webových projektech, kdy se prostě řešili úplné kraviny.“
Pokud se s nástroji umělé inteligence teprve seznamujete a chtěli byste své znalosti prohloubit, koukněte na termíny školení, které pořádají Miloš Čermák a Senta Čermáková v rámci svého projektu Inspiruj se. Jejich nejoblíbenější, cenově přístupné školení AI Masterclass se koná pravidelně v Praze, ale 15. října bude např. i v Ostravě.
Miloš mj. píše o AI newsletter a často o používání AI mluví v rozhovorech — nedávno třeba s Danem Tržilem či loni v našem podcastu Na volné noze, na který už tento měsíc navážeme novou epizodou!
Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:
Jak myslíš, že bude vypadat tvá profese za 50 let?
Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.
Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Píšete, tvoříte, pracujete hlavou?
Pak by vás mohl zajímat AI nástroj Google NotebookLM, který je nově dostupný i v Česku a ostatních zemích EU.
NotebookLM usnadňuje psaní a rozvíjení vlastních nápadů nad zdroji, které sami do nástroje nahrajete a necháte schroustat AI modelem Google Gemini 1.5 Pro. NotebookLM vám pomůže s rešeršováním, psaním i redigováním obsahu a vaše data přitom zůstávají soukromá.
Na vývoji nástroje se mj. podílí autor řady populárně-vědeckých bestsellerů Steven Johnson. Jiný uznávaný expert na organizaci poznámek a autor knihy Pořiďte si druhý mozek, Tiago Forte, o NotebookLM říká, že je to „nejlepší software kdy vytvořený pro využití AI v kreativní práci.“
Jako ilustrátor a art director jsem se vždy považoval za technologického nadšence. Tedy až do chvíle, kdy začaly AI nástroje jako Midjourney ohrožovat obživu mých kreslících kolegů a možná i mou.
Číst dálČlánek s všeříkajícím názvem Ne, vy nebudujete osobní značku, vy jenom postujete na LinkedIn přináší zajímavý pohled na stále běžnější využívání LinkedIn v osobním marketingu profesionálů.
Autorka argumentuje, že psaní pro vlastní zviditelnění jako marketingová strategie příliš nefunguje, není-li podepřeno skutečnou expertízou a zkušenostmi. Správně také poukazuje na rozdíl mezi osobní značkou a reputací profesionála:
„Osobní značka je to, jak chcete, aby vás vaše publikum vnímalo a mluvilo o vás. Na rozdíl od reputace není osobní značka o tom, co si o vás jiní lidé myslí. Jde o image, kterou postupně vytváříte, a o to, jak ona promlouvá k ostatním."
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.