Proč se při naceňování vyplatí používat variantní nabídky? Zkušeným profesionálům umožní pokrýt jednou nabídkou několik segmentů zákazníků najednou — a výrazně díky nim můžete zvýšit i obrat. Roman Věžník k této metodě před časem napsal výborný článek, který stojí za připomenutí. Je sice primárně věnovaný kolegům copywriterům, přenést se dá ale i na jiné profese.
„Dlouho jsem všem klientům automaticky vytvářel třeba metadata nebo je upozorňoval na chyby v reklamních materiálech, které mi naposílali jako podklady. Navrhoval jsem všemožné zlepšováky, připravoval různé varianty textů a ty vítězné pak znovu kontroloval po zveřejnění na webu. Pak mi docvaklo, že je to něco podobného, jako kdybych člověku, který přišel jen zahnat nejhorší hlad rychlou pizzou, servíroval rovnou taky předkrm, polívku, druhé hlavní jídlo a dezert.“
O variantních nabídkách si můžete přečíst i ve starším článku na našem blogu.
Daňová poradkyně Zuzana Bartůšková připravila článek o změnách v DPH pro příští rok, které se dotknou i některých freelancerů — hlavně pak v počítání obratu pro zákonnou registraci plátce DPH, kdy se nově bude limit 2 miliony Kč posuzovat za kalendářní rok, a ne za 12 po sobě jdoucích měsíců.
Cenotvorba a cenové vyjednávání je pro většinu freelancerů rozhodně jedna z nejdůležitějších podnikatelských dovedností.
15. listopadu máte jedinečnou příležitost připojit se zdarma k mezinárodní online debatě o cenotvorbě freelancerů, kterou moderuje americká publicistka Sarah Duran se třemi zkušenými hosty:
Lenka Rož Schánová pořádá 11. listopadu už 11. ročník České investiční konference ve zcela novém formátu.
Kromě několika dopoledních přednášek si mohou účastníci nově vybrat v rámci odpoledního programu z několika desítek mastermindových skupin s profesionálními investory pro max. 15 lidí. Z nich pak Lenka osobně vytipovala pár, které by mohly být zajímavé pro individuální investory z řad freelancerů:
Co (ne)dělat, když potenciální zákazník neprozradí svůj rozpočet? V prvé řadě se vyhněte tomu, že dáte svůj návrh dřív než budete mít dostatek informací, říká nezávislý konzultant Matthew Fenton a ve výborném článku nabízí několik cenných doporučení z vlastní praxe.
„Za svých 11 podnikatelských let jsem zaplatil za používání online nástrojů zatím přesně 0 Kč. Ne, není to chyba, opravdu nulu,“ prozrazuje digitální konzultant, designér a Notion expert z Pardubic, Dála Musil hned v úvodu svého článku se všeříkajícím názvem Jak podnikat a neplatit měsíčně nic za aplikace. Předává v něm tipy, které ocení zejména začínající a šetřiví freelanceři.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.