Pochopil jsem, že skutečným bohatstvím země není úroveň HDP, ale míra naplnění osobního potenciálu každého z nás. I proto se mou oblastí zájmu staly podpora a rozvoj studentů — ať už při studiu, v rámci zpracování maturitní či závěrečné práce, zajištění efektivní odborné praxe nebo v jejich nasměrování do profesního života.
Podpoře studentů se věnuji přes 15 let, od doby, kdy jsem dokončil své doktorské studium – poté, co jsem měl příležitost vyučovat bakalářský seminář na VŠE v Praze. Právě tehdy jsem si uvědomil, že studenti jsou příliš orientovaní na formální dosažení maturitní zkoušky nebo vysokoškolského diplomu a uniká jim tak mnohdy samotný smysl a příležitost vzdělávání, stejně jako klíčový význam rozvoje jejich vlastního potenciálu. A že by tak potřebovali především povzbuzení a podporu v jejich žádoucím rozvoji. Aby mohli naplno využít své nabyté znalosti a nehnali se jen za „titulem“ bez důrazu na získávání praktických kompetencí a jejich faktického využívání. Držím se totiž myšlenky, že lidské nadání, vlohy a talent, promítnuté do profesního povolání, se mohou stát skutečným životním posláním a radostí. A díky tomu tak i tím nejvzácnějším a nejefektivnějším „výrobním faktorem“, který vždy a všude akcentují a hledají všichni personalisté. Stručně řečeno – maturitní či závěrečná práce nesmí být jen tzv. psaná, a to ještě do šuplíku ve školním archivu, nýbrž reálně uplatnitelná v praxi. Maturitní a závěrečná práce totiž není jenom zákonná podmínka pro završení středoškolského nebo vysokoškolského studia, ale především i nejspolehlivější „vstupenka“ do úspěšného pracovního uplatnění.
Jako lektor dlouhodobě přednáším na Katedře veřejných financí Vysoké školy ekonomické v Praze a nově také na NEWTON University, kde se mj. soustředím právě na aktivizaci studentského potenciálu. Vedl jsem desítky bakalářských a diplomových prací na různá témata a pomáhal mnoha dalším studentům v roli konzultanta a mentora. Napsal jsem několik učebnic, které studentům středních, vysokých a vyšších odborných škol pomáhají nejen se zpracováním maturitní nebo závěrečné práce (absolventská práce, bakalářka, diplomka) v celém jejím průběhu, ale také a hlavně jim dodávají dosud mnohdy chybějící potřebu a smysl se těmto pracem věnovat skutečně naplno, s nefalšovaným elánem a zaujetím.
Vedle této pedagogické činnosti se řadu let věnuji také ziskovému, neziskovému a veřejnému sektoru. V rámci této mé působnosti jsem (spolu)založil a (spolu)inicioval několik organizací a projektů.
Mobil: | 602 211 128 |
---|---|
Email: | info@francirek.cz |
Web: | www.francirek.cz |
LinkedIn: | francirek |
YouTube: | frantisekfrancirek |
IČ: | 09378430 |
František, vedoucí bakalářské práce, mi ještě před psaním nabídl práci v této oblasti, abych měla přístup k informacím přímo z praxe. Kladl důraz právě na praktické zkušenosti z mé práce pro neziskový sektor. Doporučil mi postupovat podle jeho příručky „Bakalářská práce“. Dbal na to, abych měla jasný cíl a postup, jak k němu dojít. Přípravě jsme věnovali mnoho času. Vše se mnou konzultoval a pomáhal mi ujasnit si myšlenky. Motivoval mě, aby mi psaní bakalářské práce dávalo smysl a naučilo mě něco nového. Tento způsob jeho vedení mi pomohl hlavně v tom, že jsem psala bakalářskou práci, které jsem rozuměla. Nešlo jen o splnění povinnosti, ale o tvoření něčeho, co by mohlo reálně někomu pomoci. Celý proces psaní mi díky Františkovi připadal zajímavý a měl pro mě význam. Podle mého názoru by přesně toto psaní bakalářské práce mělo splňovat. Psaní pro mě bylo radostí a díky důkladné přípravě, na kterou František dbal, bylo sepsání bakalářské práce relativně snadné a celkem rychlé, jelikož jsem jasně věděla, o čem chci psát. Tato závěrečná práce mimochodem sloužila i jako inspirace pro nově vzniklou neziskovou organizaci Asociace mužů sobě z.s.
laborantka, instruktorka jógy a studentka shiatsu