Pochopil jsem, že skutečným bohatstvím země není úroveň HDP, ale míra naplnění osobního potenciálu každého z nás. I proto se mou oblastí zájmu staly podpora a rozvoj studentů — ať už při studiu, v rámci zpracování maturitní či závěrečné práce, zajištění efektivní odborné praxe nebo v jejich nasměrování do profesního života.
Podpoře studentů se věnuji přes 15 let, od doby, kdy jsem dokončil své doktorské studium – poté, co jsem měl příležitost vyučovat bakalářský seminář na VŠE v Praze. Právě tehdy jsem si uvědomil, že studenti jsou příliš orientovaní na formální dosažení maturitní zkoušky nebo vysokoškolského diplomu a uniká jim tak mnohdy samotný smysl a příležitost vzdělávání, stejně jako klíčový význam rozvoje jejich vlastního potenciálu. A že by tak potřebovali především povzbuzení a podporu v jejich žádoucím rozvoji. Aby mohli naplno využít své nabyté znalosti a nehnali se jen za „titulem“ bez důrazu na získávání praktických kompetencí a jejich faktického využívání. Držím se totiž myšlenky, že lidské nadání, vlohy a talent, promítnuté do profesního povolání, se mohou stát skutečným životním posláním a radostí. A díky tomu tak i tím nejvzácnějším a nejefektivnějším „výrobním faktorem“, který vždy a všude akcentují a hledají všichni personalisté. Stručně řečeno – maturitní či závěrečná práce nesmí být jen tzv. psaná, a to ještě do šuplíku ve školním archivu, nýbrž reálně uplatnitelná v praxi. Maturitní a závěrečná práce totiž není jenom zákonná podmínka pro završení středoškolského nebo vysokoškolského studia, ale především i nejspolehlivější „vstupenka“ do úspěšného pracovního uplatnění.
Jako lektor dlouhodobě přednáším na Katedře veřejných financí Vysoké školy ekonomické v Praze a nově také na NEWTON University, kde se mj. soustředím právě na aktivizaci studentského potenciálu. Vedl jsem desítky bakalářských a diplomových prací na různá témata a pomáhal mnoha dalším studentům v roli konzultanta a mentora. Napsal jsem několik učebnic, které studentům středních, vysokých a vyšších odborných škol pomáhají nejen se zpracováním maturitní nebo závěrečné práce (absolventská práce, bakalářka, diplomka) v celém jejím průběhu, ale také a hlavně jim dodávají dosud mnohdy chybějící potřebu a smysl se těmto pracem věnovat skutečně naplno, s nefalšovaným elánem a zaujetím.
Vedle této pedagogické činnosti se řadu let věnuji také ziskovému, neziskovému a veřejnému sektoru. V rámci této mé působnosti jsem (spolu)založil a (spolu)inicioval několik organizací a projektů.
Mobil: | 602 211 128 |
---|---|
Email: | info@francirek.cz |
Web: | www.francirek.cz |
LinkedIn: | francirek |
YouTube: | frantisekfrancirek |
IČ: | 09378430 |
František v roli vedoucího diplomové práce byl nejen mým odborným konzultantem a rádcem, ale i posluchačem. Z počátku kladl důraz na vhodný výběr tématu, hlídal rozvržení struktury práce, dbal na přínos práce v širším kontextu celé společnosti, jak samotnému autorovi a na akademické půdě, tak v soukromé či veřejné sféře, doporučoval vhodné zdroje, navrhoval vlastní nápady ke zvolenému tématu, nechával prostor pro vlastní seberealizaci a motivoval celým svým přístupem, že tato práce není jen „školní povinností“. Tento způsob jeho vedení práce mi poskytl již zmíněný prostor pro seberealizaci, vyjádření vlastních názorů a osvojení si nových znalostí, dovedností a zkušeností. Využila jsem závěrečnou práci především v mé profesi a sdílela výsledky výzkumu s mými kolegy.
účetní, Locke & Hobbes a.s.