Pochopil jsem, že skutečným bohatstvím země není úroveň HDP, ale míra naplnění osobního potenciálu každého z nás. I proto se mou oblastí zájmu staly podpora a rozvoj studentů — ať už při studiu, v rámci zpracování maturitní či závěrečné práce, zajištění efektivní odborné praxe nebo v jejich nasměrování do profesního života.
Podpoře studentů se věnuji přes 15 let, od doby, kdy jsem dokončil své doktorské studium – poté, co jsem měl příležitost vyučovat bakalářský seminář na VŠE v Praze. Právě tehdy jsem si uvědomil, že studenti jsou příliš orientovaní na formální dosažení maturitní zkoušky nebo vysokoškolského diplomu a uniká jim tak mnohdy samotný smysl a příležitost vzdělávání, stejně jako klíčový význam rozvoje jejich vlastního potenciálu. A že by tak potřebovali především povzbuzení a podporu v jejich žádoucím rozvoji. Aby mohli naplno využít své nabyté znalosti a nehnali se jen za „titulem“ bez důrazu na získávání praktických kompetencí a jejich faktického využívání. Držím se totiž myšlenky, že lidské nadání, vlohy a talent, promítnuté do profesního povolání, se mohou stát skutečným životním posláním a radostí. A díky tomu tak i tím nejvzácnějším a nejefektivnějším „výrobním faktorem“, který vždy a všude akcentují a hledají všichni personalisté. Stručně řečeno – maturitní či závěrečná práce nesmí být jen tzv. psaná, a to ještě do šuplíku ve školním archivu, nýbrž reálně uplatnitelná v praxi. Maturitní a závěrečná práce totiž není jenom zákonná podmínka pro završení středoškolského nebo vysokoškolského studia, ale především i nejspolehlivější „vstupenka“ do úspěšného pracovního uplatnění.
Jako lektor dlouhodobě přednáším na Katedře veřejných financí Vysoké školy ekonomické v Praze a nově také na NEWTON University, kde se mj. soustředím právě na aktivizaci studentského potenciálu. Vedl jsem desítky bakalářských a diplomových prací na různá témata a pomáhal mnoha dalším studentům v roli konzultanta a mentora. Napsal jsem několik učebnic, které studentům středních, vysokých a vyšších odborných škol pomáhají nejen se zpracováním maturitní nebo závěrečné práce (absolventská práce, bakalářka, diplomka) v celém jejím průběhu, ale také a hlavně jim dodávají dosud mnohdy chybějící potřebu a smysl se těmto pracem věnovat skutečně naplno, s nefalšovaným elánem a zaujetím.
Vedle této pedagogické činnosti se řadu let věnuji také ziskovému, neziskovému a veřejnému sektoru. V rámci této mé působnosti jsem (spolu)založil a (spolu)inicioval několik organizací a projektů.
Mobil: | 602 211 128 |
---|---|
Email: | info@francirek.cz |
Web: | www.francirek.cz |
LinkedIn: | francirek |
YouTube: | frantisekfrancirek |
IČ: | 09378430 |
František v roli vedoucího práce dával důraz hlavně na využitelnost práce v praxi. Dbal na to, abych se pro téma diplomové práce nadchla, a aby psaní nebyla jen školská povinnost, ale něco, co mě baví a po čem chci pátrat například i ve volném čase. Výběr tématu považoval za jednu z nejdůležitějších částí. Po tématu jsme dlouho „pátrali“ a pozměňovali ho. Aspekt praktičnosti se snažil přesadit do všech mých rozhodnutí, nápadů a textů. Také proto se mě snažil motivovat k oslovení odborníků z oboru, aby práce obsahovala i praktické zkušenosti a přinesla pro obor něco využitelného. Umožnil nám práci odprezentovat vícekrát před obhajobou, což bylo hodně ku prospěchu, protože jsme obdrželi cennou zpětnou vazbu. Tento způsob vedení práce mě donutil hledat něco nového, nenapsaného. A také mě donutil přemýšlet nad budoucí kariérou a pomohl mi zjistit, co od ukončení studia očekávat. Úryvky z mé práce byly uveřejněny v e-bulletinu KDPČR.
daňový poradce a účetní