Pochopil jsem, že skutečným bohatstvím země není úroveň HDP, ale míra naplnění osobního potenciálu každého z nás. I proto se mou oblastí zájmu staly podpora a rozvoj studentů — ať už při studiu, v rámci zpracování maturitní či závěrečné práce, zajištění efektivní odborné praxe nebo v jejich nasměrování do profesního života.
Podpoře studentů se věnuji přes 15 let, od doby, kdy jsem dokončil své doktorské studium – poté, co jsem měl příležitost vyučovat bakalářský seminář na VŠE v Praze. Právě tehdy jsem si uvědomil, že studenti jsou příliš orientovaní na formální dosažení maturitní zkoušky nebo vysokoškolského diplomu a uniká jim tak mnohdy samotný smysl a příležitost vzdělávání, stejně jako klíčový význam rozvoje jejich vlastního potenciálu. A že by tak potřebovali především povzbuzení a podporu v jejich žádoucím rozvoji. Aby mohli naplno využít své nabyté znalosti a nehnali se jen za „titulem“ bez důrazu na získávání praktických kompetencí a jejich faktického využívání. Držím se totiž myšlenky, že lidské nadání, vlohy a talent, promítnuté do profesního povolání, se mohou stát skutečným životním posláním a radostí. A díky tomu tak i tím nejvzácnějším a nejefektivnějším „výrobním faktorem“, který vždy a všude akcentují a hledají všichni personalisté. Stručně řečeno – maturitní či závěrečná práce nesmí být jen tzv. psaná, a to ještě do šuplíku ve školním archivu, nýbrž reálně uplatnitelná v praxi. Maturitní a závěrečná práce totiž není jenom zákonná podmínka pro završení středoškolského nebo vysokoškolského studia, ale především i nejspolehlivější „vstupenka“ do úspěšného pracovního uplatnění.
Jako lektor dlouhodobě přednáším na Katedře veřejných financí Vysoké školy ekonomické v Praze a nově také na NEWTON University, kde se mj. soustředím právě na aktivizaci studentského potenciálu. Vedl jsem desítky bakalářských a diplomových prací na různá témata a pomáhal mnoha dalším studentům v roli konzultanta a mentora. Napsal jsem několik učebnic, které studentům středních, vysokých a vyšších odborných škol pomáhají nejen se zpracováním maturitní nebo závěrečné práce (absolventská práce, bakalářka, diplomka) v celém jejím průběhu, ale také a hlavně jim dodávají dosud mnohdy chybějící potřebu a smysl se těmto pracem věnovat skutečně naplno, s nefalšovaným elánem a zaujetím.
Vedle této pedagogické činnosti se řadu let věnuji také ziskovému, neziskovému a veřejnému sektoru. V rámci této mé působnosti jsem (spolu)založil a (spolu)inicioval několik organizací a projektů.
Mobil: | 602 211 128 |
---|---|
Email: | info@francirek.cz |
Web: | www.francirek.cz |
LinkedIn: | francirek |
YouTube: | frantisekfrancirek |
IČ: | 09378430 |
František jako vedoucí mé diplomové práce kladl velký důraz na zvolení vhodného tématu práce a motivoval mě ke zpracování tématu, které mě zajímalo. Hlubší prostudování dané problematiky mi pomohlo v uplatnění na trhu práce; nadšení pro téma a orientace v dané problematice mě odlišilo od ostatních absolventů. Dostala jsem také možnost se danou problematikou zabývat i v rámci mých pracovních povinností, jelikož moji kolegové měli o problematice jen základní povědomí. S Františkem jsme se důkladně soustředili na tzv. přípravu práce, tedy na ujasnění tématu a předmětu práce, určení cílů a zpracování struktury. Samotné „psaní“ již probíhalo rychle, efektivně a bez větších zásahů Františka, právě díky dobré a důkladné přípravě. Tento postup zpracování zamezil tomu, abych se během samotného psaní práce dostala do slepé uličky, nebo abych na konci zjistila, že se mi nepodařilo dosáhnout stanovených cílů či že celá práce nedává smysl. Významné pomoci se mi od Františka dostalo také při dotazníkovém šetření, ať už při formulaci otázek dotazníku tak, aby odpovědi byly „zpracovatelné“, tak i při distribuci dotazníků respondentům z praxe. Zpracování závěrečné práce pod vedením Františka nebylo tou nejjednodušší cestou, jak splnit tuto školní povinnost, ale ta práce „navíc“ ve výsledku spoustu práce ušetřila. Byl to mnohem lépe využitý čas a tato zkušenost mi přinesla mnoho pozitiv i do budoucna.
daňové oddělení, Mazars s.r.o.