Pochopil jsem, že skutečným bohatstvím země není úroveň HDP, ale míra naplnění osobního potenciálu každého z nás. I proto se mou oblastí zájmu staly podpora a rozvoj studentů — ať už při studiu, v rámci zpracování maturitní či závěrečné práce, zajištění efektivní odborné praxe nebo v jejich nasměrování do profesního života.
Podpoře studentů se věnuji přes 15 let, od doby, kdy jsem dokončil své doktorské studium – poté, co jsem měl příležitost vyučovat bakalářský seminář na VŠE v Praze. Právě tehdy jsem si uvědomil, že studenti jsou příliš orientovaní na formální dosažení maturitní zkoušky nebo vysokoškolského diplomu a uniká jim tak mnohdy samotný smysl a příležitost vzdělávání, stejně jako klíčový význam rozvoje jejich vlastního potenciálu. A že by tak potřebovali především povzbuzení a podporu v jejich žádoucím rozvoji. Aby mohli naplno využít své nabyté znalosti a nehnali se jen za „titulem“ bez důrazu na získávání praktických kompetencí a jejich faktického využívání. Držím se totiž myšlenky, že lidské nadání, vlohy a talent, promítnuté do profesního povolání, se mohou stát skutečným životním posláním a radostí. A díky tomu tak i tím nejvzácnějším a nejefektivnějším „výrobním faktorem“, který vždy a všude akcentují a hledají všichni personalisté. Stručně řečeno – maturitní či závěrečná práce nesmí být jen tzv. psaná, a to ještě do šuplíku ve školním archivu, nýbrž reálně uplatnitelná v praxi. Maturitní a závěrečná práce totiž není jenom zákonná podmínka pro završení středoškolského nebo vysokoškolského studia, ale především i nejspolehlivější „vstupenka“ do úspěšného pracovního uplatnění.
Jako lektor dlouhodobě přednáším na Katedře veřejných financí Vysoké školy ekonomické v Praze a nově také na NEWTON University, kde se mj. soustředím právě na aktivizaci studentského potenciálu. Vedl jsem desítky bakalářských a diplomových prací na různá témata a pomáhal mnoha dalším studentům v roli konzultanta a mentora. Napsal jsem několik učebnic, které studentům středních, vysokých a vyšších odborných škol pomáhají nejen se zpracováním maturitní nebo závěrečné práce (absolventská práce, bakalářka, diplomka) v celém jejím průběhu, ale také a hlavně jim dodávají dosud mnohdy chybějící potřebu a smysl se těmto pracem věnovat skutečně naplno, s nefalšovaným elánem a zaujetím.
Vedle této pedagogické činnosti se řadu let věnuji také ziskovému, neziskovému a veřejnému sektoru. V rámci této mé působnosti jsem (spolu)založil a (spolu)inicioval několik organizací a projektů.
Mobil: | 602 211 128 |
---|---|
Email: | info@francirek.cz |
Web: | www.francirek.cz |
LinkedIn: | francirek |
YouTube: | frantisekfrancirek |
IČ: | 09378430 |
Ing. František Francírek, Ph.D. v roli vedoucího dával důraz na nepodcenění přípravné fáze psaní bakalářské práce. Díky nezanedbání této fáze dojde student ke zdárnému konci. Upozorňoval, že mám přistupovat k bakalářské práci ne jako jen k další školní povinnosti, ale jako k práci, která přinese užitečné poznatky i pro okolí. Navigoval mě v průběhu psaní práce a zároveň mi nechával dostatek prostoru, abych práci sepsala dle svých dovedností, znalostí a uvážení. Má práce posloužila k doplnění chybějících dat o dodržování požadavků nové legislativy na transparentnost hospodaření nadací z řad příjemců příspěvků z Nadačního investičního fondu. Výsledky práce mohou posloužit jednak dárcům, kteří se rozhodují, jaké nadaci poskytnou nadační dar. A dále jako upozornění pro finanční úřady, které vykonávají dohled nad nadacemi, o nedodržování zákonných požadavků.
studentka magisterského oboru Účetnictví a finanční řízení podniku, VŠE