Martin Švach

specialista na optimalizaci a synchronizaci procesů

Status: k vašim službám Působnost: osobně Ostrava, na dálku celá ČR

S více než 10 lety praxe v logistice, kdy je balík MS Office můj denní chleba, jsem vám schopen pomoci optimalizovat a vizualizovat vaše firemní data tak, jak si možná sami ani nedokážete představit.

Aktuálně pracuji pro firmu A123 Systems (obor: automotive, výroba lithium-ion baterií), kde se kromě operativních věcí a reportingu také soustředím na propojení dat napříč firmou (plán výroby, expedic, zákaznické evidence atd.) a externě pro společnost PEJAS (autodopravce, který zajišťuje vozy a kurýry pro Foodoru, Rohlík či Zásilkovnu v Moravskoslezském kraji). Oběma firmám jsem postupně zoptimalizoval datové procesy tak, že je každý den ušetřeno několik hodin času, které by pověřený pracovník musel strávit manuálními vstupy a následným zpracováním. Zároveň tím byla chybovost zredukována na 0 % v případě dodržení nově nastavených postupů.

A moc rád bych podobným způsobem pomohl neztrácet čas i vám, kdo při své činnosti nepoužívá žádný interní systém nebo hledá úsporu času při pravidelné administrativní činnosti.

Nejčastěji poptávané služby:

  • Analýza a optimalizace firemního toku dat – nalezení úzkých míst a následné zpracování pro maximální užitek zákazníka
  • Vytvoření souboru dle zadání – např. výrobní plán / evidence přeprav / kapacita výroby
  • Automatizování operací – např. hromadné odesílání emailů / stahování dat (eliminace nebo redukce opakované činnosti)

Vybrané pracovní zkušenosti:

  • A123 Systems, specialista logistiky, 2021–současnost
    • kompletní zákaznický servis pro Volvo, Jaguar Land Rover
    • plánování výroby, expedic dle odvolávek
    • řešení logistických reklamací
    • import/export mimo EU
    • spolupráce při nastavení EDI, ASN, PO, SO
  • BORCAD, referent logistiky, 2019–2021
    • kompletní zákaznický servis pro Siemens, Stadler, ÖBB, Rocky Mountaineer
    • příjem objednávek v SupplyON + zavedení do IS
    • úzká spolupráce s nákupem, výrobou, skladem: kontrola průběhu zakázky napříč firmou
    • zajištění expedice k zákazníkovi včetně kompletní dokumentace (balicí listy, dodací listy, CMR, EX)
    • fakturace sériové výroby, náhradních dílů a vícenákladů spojených s daným projektem
    • zodpovědnost za veškerý import/export z hlediska dopravy (materiály, hotová výroba)
    • koordinace firemních řidičů na denní bázi v rámci Moravy a Slezska
    • vyřizování celních záležitostí (export/import)
    • evidence externích skladů (hotová výroba, obsolety, ocel)
    • čtvrtletní evidence výkazu o produkci obalových materiálů (EKO-KOM)
  • Advanced World Transport, technik hospodaření se železničními vozy, 2016–2019
    • monitoring železničních vozů skupiny AWT
    • denní reporting pro dispečink, obchod a vedení společnosti
    • evidence vyřazených vozů na území ČR a zahraničí a následné řešení oprav
    • komunikace s dopravci a dalšími zainteresovanými subjekty
    • zákaznický servis pro společnost RTI (vlaky společnosti Slovnaft)
    • zavedení měření kvality přeprav (QMS)
  • Plakor Czech, asistent logistiky, 2015
    • zajištění výroby náhradních dílů pro centrální sklad v Žilině
    • kooperace s oddělením plánování a výroby
    • vystavování faktur, dodacích listů
    • týdenní/měsíční reporting pro nadřízeného
    • řešení reklamací
  • BREMBO CZECH, asistent vedoucího obrobny, 2014–2015
    • zápis výrobních dat do interního systému
    • denní reporting za oddělení obrobny (produktivita, prostoje, mimořádné události)
    • validace prostojů/směn v Microsoft AX
    • tvorba evidencí/reportů dle požadavků nadřízeného
    • spolupráce s QC, logistickým a optimalizačním týmem
Martin Švach

Kontakty

Martin Švach
Dr. Martínka 1144/23
Ostrava
700 30
Mobil:736 502 435
Email:email@martinsvach.com
Účet:5400716043/0800 (Česká spořitelna)

Doporučení
z první ruky

Pokud máte firmu a práce v Excelu vám nejde tak, jak byste si představovali, tak doporučuji spolupráci s Martinem. Díky jeho profesionálnímu přístupu a schopnostem šetřím každým dnem několik hodin, které jsem dříve trávil manuálním zadáváním dat kurýrů za každý den zvlášť. Dříve jsem na základě těchto dat také ručně počítal mzdy a prémie, což bylo taky časově náročné. Nyní stačí, když si každý den stáhnu data z portálu, překopíruji je do Excelu a jednoduše aktualizuji všechny výpočty. Celý proces zabere jen pár minut. S Martinem nadále spolupracuji a mohu ho s čistým svědomím doporučit každému, kdo chce optimalizovat a zefektivnit své administrativní procesy napříč firmou. :)

Petr Šrámek

majitel PEJAS s.r.o.