Jsem nezávislý manažer na dobu určitou (interim) a projektový manažer, podnikatelský konzultant v oblasti financí a řízení nákladů, obchodu a strategie pro dlouhodobou udržitelnost a růst malých a středních firem. Nabízím efektivní podporu při zavádění změn, restrukturalizaci a zvyšování výkonnosti firem.
S čím umím pomoci
- Interim management – dočasné vedení firmy nebo oddělení v klíčových obdobích změn
- Strategické poradenství – zavádění dlouhodobých vizí a cílů
- Poradenství v oblasti procesů a financí – tvorba strategií, optimalizace procesů a řízení podnikových financí
- Finanční řízení – analýza nákladů, cash flow a plánování investic
- Konzultace v oblasti obchodního rozvoje – podpora při expanzi a zvyšování výkonnosti
- Řízení a koordinace projektů – podpora při jednorázových firemních projektech, od plánování po realizaci, zajištění hladkého průběhu a jejich včasného dokončení
- Mezinárodní spolupráce – díky znalosti angličtiny a němčiny na obchodní úrovni mohu převzít projekty i v zahraničí formou přímé spolupráce se zahraničními partnery a díky snadné adaptaci na různá kulturní prostředí
- Lektorování – školení a vzdělávání manažerů a zaměstnanců v oblasti řízení firem, financí a strategie
Mám za sebou 30+ let zkušeností ve výrobních a obchodních společnostech. Během této doby jsem působil na různých manažerských pozicích od založení na zelené louce přes finanční řízení a kontroling po CEO, absolvoval zahraniční stáže, provázel firmy spojením se zahraničním investorem, úspěšně restrukturalizoval, zajistil zvýšení obratu o desítky procent.
Průběh spolupráce
- Analýza situace ve firmě – porozumění aktuálním problémům
- Plánování a strategie – nastavení konkrétních kroků k dosažení cílů
- Implementace opatření – podpora při zavádění změn ve firmě
- Vyhodnocení a optimalizace – pravidelné monitorování výsledků a potřebné úpravy
Profesní historie
- Kayser Filtertech Czech Republic, s.r.o. – Výkonný ředitel a jednatel: osobní odpovědnost za rozpočet 9 mil. €, vedení 125 zaměstnanců. Úspěchy: Nárůst kapitálu i obratu firmy o 50 % během 5 let, restrukturalizace společnosti, výstavba nových výrobních a skladových prostor (4 500 m²), zvýšení výroby o 30 %, růst personálu o 40 %.
- Lütze, s.r.o., Chrudim – Finanční a obchodní ředitel, jednatel: zodpovědnost za rozpočet 7 mil. €, řízení 108 zaměstnanců. Úspěchy: Zavedení kontrolingových procesů a KPIs, reorganizace firemní struktury, výstavba nového logistického centra.
- Pewag, s.r.o., Vamberk – Vedoucí kontrolingu, člen vrcholného vedení: odpovědnost za kontroling s týmem 4 lidí. Úspěchy: Implementace kontrolingových procesů pro výrobu a HR, podpora při zavádění LEAN procesů ve výrobě (5S, SMED).
- Kratzer – Duben, s.r.o., Jasenná – Společník a zástupce jednatele: rozvoj firmy na obrat 1,8 mil. € a 45 zaměstnanců. Úspěchy: Spoluúčast na založení nové společnosti, růst od 3 zaměstnanců na 45, úspěšné zavedení ISO 9001 a fúze se zahraniční firmou.