Nabízím profesionální služby v oblasti vztahů s veřejností, médii a související marketingové poradenství, zejména pak:
- vztahy s veřejností – strategické PR poradenství (tzv. public relations) a realizace konkrétních projektů; usměrnění PR s důrazem na záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizací a veřejností
- vztahy s médii – neboli media relations, strategie, poradenství a zastupování
- krizová komunikace – převzetí komunikace s veřejností a médii v případě krizové situace
- redakční služby – tiskové zprávy, články, komentáře v rámci tzv. publishingu
- veřejné záležitosti – resp. public affairs, podpora v sektoru státní správy
- interní komunikace – komunikace s vašimi zaměstnanci
- další služby – zastoupení pozice tiskového mluvčího, vyškolení interního PR specialisty, mediální tréninky, konzultace k webům, zajištění inzerce, organizace účasti na výstavách a veletrzích, direct mailing aj.
Profesní priority: proaktivita, nasazení a pracovitost. Vysokoškolské vzdělání v programu Management a marketing a následně Mediální a komunikační studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a další stáže a kurzy (Akademie PR APRA, Ogilvy & Mather, tiskový mluvčí apod.). Od r. 2006 praxe v oblasti public relations a dobré reference: Carun Pharmacy, URS Czech, CEMI MBA Studies, Iveco, Donate, Hanák nábytek, mBank, U:fon, Valašský deník, Mafra a.s. aj.
Praxe
- Just Communication, senior PR manažer a marketingový konzultant. Náplň práce: media relations pro klienty z oblasti zdravotnictví, kosmetiky, nábytku, informačních technologií.
- Zlín Aircraft, marketing a PR manažer. Náplň práce: řízení všech marketingových aktivit společnosti, produkční činnost.
- Pram Consulting/Virklis/PR Konektor, marketingové a poradenské pozice. Náplň práce: aktivní pomoc s klienty, administrativa, event marketing, media relations, příprava tiskových materiálů, publishing, kreativa, případové studie, monitoring.
- Vltava-Labe-Press, redaktor a fotoreportér. Náplň práce: denní příprava zpravodajských a publicistických materiálů, fotoreportáží.
- MAFRA, a. s., asistent v EZO Department (grafické oddělení), zpracování elektronického obrazového materiálu deníku Mladá fronta DNES.
Myslíte si, že nepotřebujete PR?
Komunikovat firmy musí. Jakýkoli subjekt, který má interakci se svým okolím, PR z definice má, i kdyby nechtěl. Buď má firma vztahy s veřejností řízené a pod kontrolou, nebo je řízené nemá, a pak má buď velké štěstí, nebo problém. PR pomáhá prodávat, dosáhnout nových zakázek, umožňuje získat a udržet špičkové zaměstnance a snižuje riziko konfliktů s úřady či zájmovými skupinami, které mohou mít na vaše podnikání vliv. Sdělovací prostředky jsou přitom opravdu důležitým nástrojem firemní komunikace a mají zásadní vliv na to, zda veřejnost firmu zná a co si o ní myslí.
Neřízená komunikace snižuje hodnotu firmy. Dobré jméno firmy je pro úspěch v podnikání klíčové!
Stále si myslíte, že nepotřebujete PR?
- PR strategie je primárně zaměřená na oblast podpory rozvoje činnosti firmy prostřednictvím aktivní mediální prezentace.
- Pozitivní PR materiály podpoří (ve spojení s dalšími marketingovými nástroji) lepší povědomí o firmě u cílových skupin.
- PR má lepší poměr výkon/cena než klasická reklama.
- Sdělení je čtenáři důvěrněji přijímáno, považují ho za redakční práci na rozdíl od inzerce.
- Je možné zdůrazňovat různá témata.
- Díky průběžné konzultaci s novináři se daří identifikovat čtenářsky zajímavá témata (= aktivní zpětná vazba).
Co vám spolupráce se mnou přinese?
- Jsem schopen zastat veškerou komunikaci s médii, mluvit za firmu a majitele.
- Napíši a zajistím zveřejnění tiskových zpráv, článků, komentářů, zrealizuji kampaně milionových mediálních hodnot a vše dosvědčím analýzami.
- Mám zkušenosti v oblasti krizové komunikace a ovlivňování veřejného mínění.
- Mohu nabídnout dobrou strategii a neotřelé nápady.
- Zajistím relevantní mediální pokrytí.
Jak probíhá spolupráce?
- Zařídím přímou cestou články v médiích, ať už jde o tisk, internet či další media typy.
- Standardní PR servis (resp. Media relations, tvoří cca 80 % PR práce v ČR).
- Reporting. Pravidelné přehledy provedených činností a nové návrhy na další období.
- Monitoring. Analýzy monitoringu tištěných článků za vybrané období.
- Schůzky. 1× za měsíc prezentace výsledků a zhodnocení aktivit za minulý měsíc + nastavení dalších témat na následující měsíc.
- Ochrana informací. Ústně či písemně se vám zavážu k ochraně dat a informací.
- Každodenní komunikace. Jsem dostupný online (email, Skype) a po telefonu.
Standardní finanční podmínky
- Cenu za PR služby účtuji buď na základě hodinové sazby a množství času stráveného na projektu, případně podle počtu relevantních výstupů.
- Cena již zahrnuje poplatek za využívání monitoringu.
- Zřetelně odděluji práci (honorář) a věcné náklady (např. nákup tiskovin).
- Veškeré projektové náklady schvalujete vždy s předstihem (to platí i pro průběžné změny).
- Vyúčtování času i nákladů předkládám vždy na konci měsíce nebo po ukončení příslušného projektu.
- Konkrétní způsob spolupráce a odpovídající model financí se odvíjí od typu a rozsahu služeb.
- Měsíční paušál je výhodný v případě dlouhodobé spolupráce.
- Projektový rozpočet je vhodný pro jednorázový projekt s omezeným trváním.