Mgr. Pavel Kašpar

PR konzultant

Status: k vašim službám Působnost: celá ČR

Nabízím profesionální služby v oblasti vztahů s veřejností, médii a související marketingové poradenství, zejména pak:

  • vztahy s veřejností – strategické PR poradenství (tzv. public relations) a realizace konkrétních projektů; usměrnění PR s důrazem na záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizací a veřejností
  • vztahy s médii – neboli media relations, strategie, poradenství a zastupování
  • krizová komunikace – převzetí komunikace s veřejností a médii v případě krizové situace
  • redakční služby – tiskové zprávy, články, komentáře v rámci tzv. publishingu
  • veřejné záležitosti – resp. public affairs, podpora v sektoru státní správy
  • interní komunikace – komunikace s vašimi zaměstnanci
  • další služby – zastoupení pozice tiskového mluvčího, vyškolení interního PR specialisty, mediální tréninky, konzultace k webům, zajištění inzerce, organizace účasti na výstavách a veletrzích, direct mailing aj.

Profesní priority: proaktivita, nasazení a pracovitost. Vysokoškolské vzdělání v programu Management a marketing a následně Mediální a komunikační studia na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a další stáže a kurzy (Akademie PR APRA, Ogilvy & Mather, tiskový mluvčí apod.). Od r. 2006 praxe v oblasti public relations a dobré reference: Carun Pharmacy, URS Czech, CEMI MBA Studies, Iveco, Donate, Hanák nábytek, mBank, U:fon, Valašský deník, Mafra a.s. aj.

Praxe

  • Just Communication, senior PR manažer a marketingový konzultant. Náplň práce: media relations pro klienty z oblasti zdravotnictví, kosmetiky, nábytku, informačních technologií.
  • Zlín Aircraft, marketing a PR manažer. Náplň práce: řízení všech marketingových aktivit společnosti, produkční činnost.
  • Pram Consulting/Virklis/PR Konektor, marketingové a poradenské pozice. Náplň práce: aktivní pomoc s klienty, administrativa, event marketing, media relations, příprava tiskových materiálů, publishing, kreativa, případové studie, monitoring.
  • Vltava-Labe-Press, redaktor a fotoreportér. Náplň práce: denní příprava zpravodajských a publicistických materiálů, fotoreportáží.
  • MAFRA, a. s., asistent v EZO Department (grafické oddělení), zpracování elektronického obrazového materiálu deníku Mladá fronta DNES.

Myslíte si, že nepotřebujete PR?

Komunikovat firmy musí. Jakýkoli subjekt, který má interakci se svým okolím, PR z definice má, i kdyby nechtěl. Buď má firma vztahy s veřejností řízené a pod kontrolou, nebo je řízené nemá, a pak má buď velké štěstí, nebo problém. PR pomáhá prodávat, dosáhnout nových zakázek, umožňuje získat a udržet špičkové zaměstnance a snižuje riziko konfliktů s úřady či zájmovými skupinami, které mohou mít na vaše podnikání vliv. Sdělovací prostředky jsou přitom opravdu důležitým nástrojem firemní komunikace a mají zásadní vliv na to, zda veřejnost firmu zná a co si o ní myslí.

Neřízená komunikace snižuje hodnotu firmy. Dobré jméno firmy je pro úspěch v podnikání klíčové!

Stále si myslíte, že nepotřebujete PR?

  • PR strategie je primárně zaměřená na oblast podpory rozvoje činnosti firmy prostřednictvím aktivní mediální prezentace.
  • Pozitivní PR materiály podpoří (ve spojení s dalšími marketingovými nástroji) lepší povědomí o firmě u cílových skupin.
  • PR má lepší poměr výkon/cena než klasická reklama.
  • Sdělení je čtenáři důvěrněji přijímáno, považují ho za redakční práci na rozdíl od inzerce.
  • Je možné zdůrazňovat různá témata.
  • Díky průběžné konzultaci s novináři se daří identifikovat čtenářsky zajímavá témata (= aktivní zpětná vazba).

Co vám spolupráce se mnou přinese?

  • Jsem schopen zastat veškerou komunikaci s médii, mluvit za firmu a majitele.
  • Napíši a zajistím zveřejnění tiskových zpráv, článků, komentářů, zrealizuji kampaně milionových mediálních hodnot a vše dosvědčím analýzami.
  • Mám zkušenosti v oblasti krizové komunikace a ovlivňování veřejného mínění.
  • Mohu nabídnout dobrou strategii a neotřelé nápady.
  • Zajistím relevantní mediální pokrytí.

Jak probíhá spolupráce?

  1. Zařídím přímou cestou články v médiích, ať už jde o tisk, internet či další media typy.
  2. Standardní PR servis (resp. Media relations, tvoří cca 80 % PR práce v ČR).
  3. Reporting. Pravidelné přehledy provedených činností a nové návrhy na další období.
  4. Monitoring. Analýzy monitoringu tištěných článků za vybrané období.
  5. Schůzky. 1× za měsíc prezentace výsledků a zhodnocení aktivit za minulý měsíc + nastavení dalších témat na následující měsíc.
  6. Ochrana informací. Ústně či písemně se vám zavážu k ochraně dat a informací.
  7. Každodenní komunikace. Jsem dostupný online (email, Skype) a po telefonu.

Standardní finanční podmínky

  • Cenu za PR služby účtuji buď na základě hodinové sazby a množství času stráveného na projektu, případně podle počtu relevantních výstupů.
  • Cena již zahrnuje poplatek za využívání monitoringu.
  • Zřetelně odděluji práci (honorář) a věcné náklady (např. nákup tiskovin).
  • Veškeré projektové náklady schvalujete vždy s předstihem (to platí i pro průběžné změny).
  • Vyúčtování času i nákladů předkládám vždy na konci měsíce nebo po ukončení příslušného projektu.
  • Konkrétní způsob spolupráce a odpovídající model financí se odvíjí od typu a rozsahu služeb.
  • Měsíční paušál je výhodný v případě dlouhodobé spolupráce.
  • Projektový rozpočet je vhodný pro jednorázový projekt s omezeným trváním.
Mgr. Pavel Kašpar
Logo či doplňková grafika

Kontakty

Mgr. Pavel Kašpar [ mapka ]
Kašpar PR, s.r.o.
Thámova 221/7
Praha 8
186 00
Mobil:602 884 030
Email:pavel.kaspar@kasparpr.cz
Web:www.kasparpr.cz
LinkedIn:pavelkaspar
Účet:1130227013/3030
IČ:06714030 (plátce DPH)
DIČ:CZ06714030

Doporučení
z první ruky

Pavel Kašpar pečuje o PR naší společnosti LidskáSíla přibližně 6 měsíců. Od prvního měsíce dokázal dostat LidskouSílu do mnoha zvučných médií. Například: MF Dnes, Lidové noviny, Idnes.cz, Forbes.cz, First Class, Blesk pro ženy, Svět ženy a mnoho dalších. Spolupráci s Pavlem, stejně jako Pavla samotného, si nemůžeme vynachválit. Pracuje s velkým zápalem, má rozsáhlý přehled o možnostech, mnoho kontaktů. Osobně na Pavlovi velmi oceňuji profesionální přístup ke všemu, co dělá. Můžeme se plně spolehnout, že jeho práce přinese správné výsledky. Věřím, že bez Pavla by LidskáSíla nezískala mnoho obchodních příležitostí a známostí v obchodních kruzích. Také cena, kterou platíme je více než férová.

Michaela Somolová

zakladatelka startupu LidskaSila.cz