Profesionální marketingová řešení a koncepce, jejichž výsledkem je funkční, výkonný a srozumitelný marketing. Komplexní služby od posouzení stavu marketingu, přes návrh marketingové strategie, až po jeho každodenní exekuci ve firmách:
- Audity – komplexní hodnocení firmy z pohledu marketingu, účinnost jednotlivých marketingových aktivit, marketingový rozpočet a efektivita vynakládaní prostředků, úroveň marketingového řízení, spolupráce jednotlivých úseků na dosahování marketingových cílů firmy atp.
- Strategie, koncepce a plány – postavené na výsledku auditu a na nezbytné znalosti produktů firmy, firemní kultury, konkurence a podmínek na trhu.
- Realizace – realizace navržené marketingové koncepce v každodenní praxi s důrazem na měřitelnost, příznivý parametr cena-výkon a s preferencí cílených aktivit před aktivitami plošnými. Realizace se zodpovědností za výsledek.
- Startupy – více osvěty, méně marketingu, ale ryzí radost ze spolupráce s těmi, co do toho dávají srdce.
- Vzdělávání manažerů – zaměřené na to, jak řídit, měřit a vyhodnocovat marketing firmy. Vzdělávání je prioritně určené pro vrcholové vedení firem.
- Analýzy – SWOT, benchmarking, produktové a tržní analýzy pro potřeby marketingu nebo jako podklad vrcholovému managementu pro strategické řízení firmy, plánování obchodu, vývoje či výroby.
- Internetový marketing – návrhy koncepce internetového marketingu, výběr vhodných aktivit, stanovení cílů a parametrů těchto aktivit, vyhodnocování přínosů. Realizace ve spolupráci se specialisty na jednotlivé online profese.
- Systematizace agendy – tvorba a zavádění systému pro rychlou, intuitivní a efektivní správu marketingové agendy. Okamžitá dostupnost marketingových podkladů, přehledná ekonomika marketingu, výstupy srozumitelné pro vedení firmy.
Marketingová praxe od roku 2000 s prokazatelnými výsledky ve firmách, které jsou lídry ve svém oboru. A tedy i dobré reference: Vítkovice, Lanex, Viadrus, Envy, Pilana aj.
Kdo jsem
Jsem člověk s komplexním, analytickým myšlením, se schopnosti vidět věci shora. To mi umožňuje vyhodnocovat věci ve správných souvislostech a integrovat jejich vzájemné přesahy ve funkční smysluplný systém. Možná proto si mě, původem strojaře, přitáhl marketing.
V marketingu s firmami spolupracuji, když:
- firmy s marketingem začínají nebo ho chtějí začít dělat systematicky a neví přesně jak
- peníze vynaložené na marketing se jeví jako ztracené, výsledky jsou za očekáváním
- firmy neví, jestli jejich marketing funguje nebo ne, neví, jak marketing řídit a hodnotit
- firmy vstupuji na nové trhy nebo uvádění nových produktů zaostává za očekáváním, viditelnost firmy a jejich produktů na trhu je malá
- je marketing ve firmě zdrojem napětí
Formy spolupráce
Spolupráce se zákazníkem je obvykle střednědobá a delší. Je založená na dobrém poznání firmy, jejích produktů, trhu a zákazníků. To mi umožňuje navrhovat a realizovat řešení, která jsou pro zákazníka ekonomicky smysluplná.
K zákazníkům přistupuji tak, abychom ve vzájemném vztahu slovo klient v krátké době nahradili slovem partner. Vstupuji a setrvávám v takových vztazích, ve kterých vzniká a postupně se rozvíjí oboustranná důvěra a spokojenost. Spolupráce může mít tyto formy:
- Marketingové poradenství a konzultace – já poskytuji know-how, firma sama zajišťuje realizaci a nese zodpovědnost za výsledek. Nejméně účinná forma spolupráce.
- Hands on marketing – aktivní spolupráce na marketingu s firmou. Já zodpovídám za koncepci a výsledek, o realizaci jednotlivých kroků se v různém poměru se dělíme s firmou. Účinná forma spolupráce.
- Interim marketing management – práce pro klienta v prostorách jeho firmy, po dobu nezbytně nutnou, např. v situaci, kdy se nedaří dosahovat marketingových cílů.
- Outsourcing marketingu – všechny aktivity firmy od koncepce přes exekuci až po zodpovědnost za výsledek jsou realizovány externě, firma pouze připravuje zadání a podklady.
Proč se mnou firmy rády spolupracují
- Mám výsledky ve firmách, které jsou lídry ve svém oboru.
- Služby vysoce kvalifikovaného odborníka platí pouze v rozsahu, v jakém je využívají, nemusí ho zaměstnávat.
- Zajímá mě cíl, kterého se má dosáhnout, až pak úkol, který se má provést.
- Nesu odpovědnost za výsledek, nejen za realizaci.
- Hledám řešení, jak daného cíle dosáhnout s nejmenšími náklady, ale preferuji řešení účinná, ne pouze laciná.
- Upřednostňuji řešení s měřitelným přínosem před postupy obtížně měřitelnými.
- Spolupracuji pouze s prověřenými marketingovými specialisty.
- Pohotově realizuji zakázky i pro vzdálené zákazníky.