3 pásma paušální daně

23. listopadu 2022

Vedle zřízení datových schránek čekají podnikatele v příštím roce 2023 ještě další důležité změny — hranice příjmů pro přihlášení k paušální dani se stejně jako limit pro povinnou registraci k DPH zvýší na 2 miliony korun.

A právě na nové podmínky vztahující se k paušální dani se v novém článku na serveru Podnikatel.cz zaměřil Daniel Morávek. V textu přibližuje především zavedení 3 pásem, která se budou odvíjet od výše příjmů. V každém pásmu budou poplatníci platit jinou výši paušálních záloh a v návaznosti na to budou jinak vysoké i jejich daně a veřejná pojistná.

  1. pásmo 6.000 Kč / měsíčně
  2. pásmo 16.000 Kč / měsíčně
  3. pásmo 26.000 Kč / měsíčně

„Pokud je OSVČ v paušálním režimu už letos, nic se pro ní nemění a zůstává v prvním pásmu i pro příští rok. Kdo už nějakou dobu podniká a chce nově do paušálního režimu vstoupit, nemůže si pásmo vybrat libovolně, nýbrž jej musí zvolit na základě svých letošních příjmů,“ píše Daniel v článku.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Cenotvorba umělců

Známá hudebnice a violoncellistka Terezie Kovalová otevřeně píše na LinkedIn o tom, proč umělci musejí umět říkat klidné „ne“ podhodnoceným nabídkám a jak se naučila vnímat a chránit vlastní hodnotu i finance.

„Na uměleckých školách nás učí hrát, téměř nikdy neučí cenu a vyjednávání. Dá se z umění udělat férový byznys – a pořád zůstat umělcem?“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Cena není jen číslo

„Tvoje cena není jen číslo na faktuře,“ píše Markéta Demlová v článku věnovaném cenotvorbě, kde ukazuje, proč je důležité vidět za cenou zkušenosti, znalosti i přidanou hodnotu — a jak si ji sebevědomě obhájit před klienty. V příspěvku se sice obrací primárně k ženám, její doporučení jsou ale univerzální.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Business konzultant Jan Koudela

„Do světa byznysu jsem se dostal přes politologii a politické kampaně,“ říká business konzultant Jan Koudela. „Zlom přišel ve chvíli, kdy jsem pochopil, že pokud vidím problém, který má řešení, je mou povinností převzít odpovědnost a změnu uskutečnit.“

Dnes Honza pomáhá majitelům firem do 50 zaměstnanců restartovat růst a uvádět strategii do praxe. Sází přitom na kombinaci designového myšlení, empatie a strategického plánování. „Mám rád, když klient přichází ve chvíli, kdy je ochotný ke změně. V tu chvíli navlékám jeho dres a začínám kopat za jeho strategii,“ dodává.

Za klíčové zkušenosti považuje Honza působení ve studiu Court of Moravia a agentuře igloonet. Mezi referencemi má e-shop imago.cz, holandskou IT firmu SalesChamp nebo neziskovku Czech Epilepsy Association. A působil také jako mentor pro CzechInvest.

Na práci ho nejvíce těší, když se tým dostane do společného flow a nápady začnou zapadat do většího celku. Speciální slabost má pro projekty sociálních inovací, kde je nutné hledat cesty v komplexním prostředí.

Honzovu nabídku a referenci najdete v jeho prezentaci.

Investiční webinář

Jak při investování nepřicházet o peníze? Přesně o tom bude mluvit uznávaná nezávislá investiční a majetková poradkyně Michala Janatová (CFA) na osvětovém webináři 25.8. od 19 hod. Přihlásit se můžete zdarma zde.

Webinář bude mít 60–90 minut a pokryje:

  • 4 reálné příklady, jak investoři přišli o peníze a jak se poučit
  • Nejčastější důvody ztráty kapitálu, kterým se můžete vyhnout
  • Osvědčené strategie, jak se chránit před rizikem
  • Bonusový obsah a vaše dotazy

P.S. Webinář pořádá Michala ve spolupráci s naší sesterskou produkcí FreeMe zaměřenou na online vzdělávání.

Cenotvorba s Dominikou

O kolik % zdražit? Jedno ze zásadních témat, které na svém blogu srozumitelně přibližuje naše členka, expertka na cenotvorbu Dominika Špačková. Postřehy k tomu, jak s cenou v podnikání pracovat nebo na co si dát pozor při zdražování, sdílí vedle krátkých článků i v rámci svého pravidelného newsletteru.

„Mnozí živnostníci také udělají tu chybu, že dlouhodobě s cenou nepracují a cenu navyšují až když mají svoji klientskou kapacitu plnou. To je velká chyba hlavně kvůli tomu, že nemohou nabrat nové klienty za nové ceny,“ upozorňuje Dominika v jednom z příspěvků.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí