34 tipů pro tvůrčí krizi

11. července

Michelle Losekoot sestavila další užitečný přehled — 34 tipů, jak si poradit s tvůrčí krizí; podle doporučení vědců a profesionálních kreativců z celého světa. Tady jsou tři z nich:

  • Definujte dobře zadání. Podívejte se, jak definovat problém, který potřebujete řešit, a jak ho prozkoumat z co nejvíce úhlů pohledu.
  • Spěte minimálně 8 hodin. Ve výzkumu z roku 2004 vědci zjistili, že u lidí, kteří spali aspoň 8 hodin, stoupá pravděpodobnost, že vyřeší daný problém (v tomto případě matematickou úlohu), až dvojnásobně.
  • Jděte o pauze do lesa nebo do parku. Prostě kamkoliv, kde je zeleň. Budete se lépe koncentrovat v odpolední části dne a na jeho konci budete spokojenější, tvrdí vědci.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Osobnost českého digitálu 2024

Paráda! Naše členka Bohdana Goliášová, zakladatelka projektu Tvůrci v praxi a lektorka a mentorka pro rukodělné podnikání, včera získala ocenění Osobnost českého digitálu pro rok 2024 v soutěži WebTop100. Gratulujeme.

Předprodej vašeho projektu

Váháte, jestli vykopnout tvůrčí projekt, protože na něj např. nemáte peníze nebo nevíte, jestli o něj bude zájem? Jiří Janoušek a Marek Bouška nedávno spustili předprodejní platformu if…deal, kde v podstatě můžete dát veřejný závazek, že dotáhnete svůj nápad nebo projekt, když si ho (v předprodeji) koupí stanovený počet lidí.

Oproti službám typu Kickstarter nebo HitHit je if…deal poměrně minimalistický a k vytvoření vlastní nabídky stačí vyplnit jen několik základních údajů — co a kdy uděláte, když si to koupí X lidí.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Dlouhé podcasty

Nová epizoda Tvůrcastu od Martina Kavky a Forendors je celá o dlouhých podcastech včetně toho našeho, který natáčíme Na volné noze! Martin má jako vždy skvělý přehled v trendech, které hýbou světem online tvůrců, a vysvětluje, proč se dlouhé Xhodinové rozhovory těší stále větší oblibě. Částečně tak jde o volné pokračování povídání s Robertem Vlachem, které Martin připravil pro únorové Newslettery.cz.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

AI Masterclass

Pokud se s nástroji umělé inteligence teprve seznamujete a chtěli byste své znalosti prohloubit, koukněte na termíny školení, které pořádají Miloš Čermák a Senta Čermáková v rámci svého projektu Inspiruj se. Jejich nejoblíbenější, cenově přístupné školení AI Masterclass se koná pravidelně v Praze, ale 15. října bude např. i v Ostravě.

Miloš mj. píše o AI newsletter a často o používání AI mluví v rozhovorech — nedávno třeba s Danem Tržilem či loni v našem podcastu Na volné noze, na který už tento měsíc navážeme novou epizodou!

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí