Madla Čevelová sepsala 7 tipů, jak se připravit na portrétní focení:
„Jste-li na volné noze, tváří vašeho byznysu je… vaše tvář. Většina podnikatelů tedy dříve či později začne řešit pořízení portrétních fotografií. Na tom, jak se povedou, má samozřejmě lví podíl výběr vhodného fotografa. Ale řadu věcí pro to můžete udělat i vy jako klient.“
Pokud se s nástroji umělé inteligence teprve seznamujete a chtěli byste své znalosti prohloubit, koukněte na termíny školení, které pořádají Miloš Čermák a Senta Čermáková v rámci svého projektu Inspiruj se. Jejich nejoblíbenější, cenově přístupné školení AI Masterclass se koná pravidelně v Praze, ale 15. října bude např. i v Ostravě.
Miloš mj. píše o AI newsletter a často o používání AI mluví v rozhovorech — nedávno třeba s Danem Tržilem či loni v našem podcastu Na volné noze, na který už tento měsíc navážeme novou epizodou!
Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:
Jak myslíš, že bude vypadat tvá profese za 50 let?
Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.
Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).
Píšete, tvoříte, pracujete hlavou?
Pak by vás mohl zajímat AI nástroj Google NotebookLM, který je nově dostupný i v Česku a ostatních zemích EU.
NotebookLM usnadňuje psaní a rozvíjení vlastních nápadů nad zdroji, které sami do nástroje nahrajete a necháte schroustat AI modelem Google Gemini 1.5 Pro. NotebookLM vám pomůže s rešeršováním, psaním i redigováním obsahu a vaše data přitom zůstávají soukromá.
Na vývoji nástroje se mj. podílí autor řady populárně-vědeckých bestsellerů Steven Johnson. Jiný uznávaný expert na organizaci poznámek a autor knihy Pořiďte si druhý mozek, Tiago Forte, o NotebookLM říká, že je to „nejlepší software kdy vytvořený pro využití AI v kreativní práci.“
Jako ilustrátor a art director jsem se vždy považoval za technologického nadšence. Tedy až do chvíle, kdy začaly AI nástroje jako Midjourney ohrožovat obživu mých kreslících kolegů a možná i mou.
Číst dálČlánek s všeříkajícím názvem Ne, vy nebudujete osobní značku, vy jenom postujete na LinkedIn přináší zajímavý pohled na stále běžnější využívání LinkedIn v osobním marketingu profesionálů.
Autorka argumentuje, že psaní pro vlastní zviditelnění jako marketingová strategie příliš nefunguje, není-li podepřeno skutečnou expertízou a zkušenostmi. Správně také poukazuje na rozdíl mezi osobní značkou a reputací profesionála:
„Osobní značka je to, jak chcete, aby vás vaše publikum vnímalo a mluvilo o vás. Na rozdíl od reputace není osobní značka o tom, co si o vás jiní lidé myslí. Jde o image, kterou postupně vytváříte, a o to, jak ona promlouvá k ostatním."
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.