Herní ilustrátor na volné noze

11. března 2024

Tomáš Duchek studoval produktový a průmyslový design, ale nejvíc ho to táhlo k digitální malbě. Dal proto dohromady portfolio, na základě kterého získal první práci v herním studiu Warhorse. Po pár letech se dal na volnou nohu, namaloval sadu karet pro slavnou sběratelskou hru Magic the Gathering a dnes spolupracuje mj. s Disney nebo Star Wars. V rozhovoru na webu ČT Art mluví např. o tom, jak jeho práci ovlivňuje umělá inteligence.

„Myslím, že kdyby před dvaceti lety byly na internetu k dispozici takové tutorialy, jaké jsou na něm dnes, posunul bych se v digitální malbě rychleji. Já se tím musel prokousávat sám, metodou pokus omyl.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Od pastelky k vlastnímu ateliéru

Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.

„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Cesta digitálního tvůrce

Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“

V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mucha podnikatel

Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.

„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

6 návyků Michelle Losekoot

Michelle Losekoot se podělila o svých 6 nejlepších návyků na volné noze. Co je mezi nimi? Vyhradit si dopoledne na hlubokou práci, mít sestavené checklisty na opakující se úkoly nebo předávat své znalosti — třeba formou lektorování a psaní.

„Nejlepší způsob, jak rozvinout, prohloubit, zpochybnit a otestovat své znalosti, je předávat je dál,“ píše v příspěvku na LinkedIn.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak dobře vybrat fotografa

Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.

„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí