Pokud sami školíte nebo se na to chystáte, trefné postřehy a tipy Petra Behúna by vám mohly přijít vhod. V aktuálním článku Jak má vypadat správný kurz? na webu Proofreading.cz totiž shrnul do tří kategorií zkušenosti, které sesbíral z pohledu účastníka i lektora — od obecných principů pro náplň kurzu po to, co by měl lektor umět.
Vedle dobrého řečového projevu nebo důležitosti zapojení vizuálních prvků mj. zmiňuje: „Je až zarážející, jak málo školicích firem či jednotlivců nabízí možnost přizpůsobit obsah kurzu konkrétním potřebám vás a vašich lidí. Přitom je to skoro základ. Ani nevíte, jak moc účastníci zpozorní, když během kurzu vidí a slyší názvy produktů či služeb, s nimiž mají právě oni denně co do činění. Navíc je pak pro ně snazší přenést poznatky z kurzu do své každodenní práce.“
Jak vypadá podnikání hodináře na malém městě? Jan Brož původně snil o Africe, ale nakonec našel smysl v rodinném řemesle. Po letech vzdoru převzal otcovo hodinářství a zlatnictví, které dnes provozuje společně s manželkou — a v Počátkách na Vysočině tak dokazují, že kvalita, lidský přístup a poctivost mají svou hodnotu.
„Táta nad některými zakázkami vzdychal, že jsou napadené kutilem domácím. Oprava hodin totiž není jen rozebrat, vyčistit, promazat a složit. Neznalost principu může strojek trvale poškodit. Svěříte-li práci mistrovi, půjdou dalších dvacet let, kdy je opět potřeba vyčistit zatuhlá maziva,“ popisuje Jan v článku na Finmagu.
Senzační zpráva! Naše členka Zuzana Bílková zvítězila v prestižní soutěži EY Podnikatel roku 2024 v kategorii Nejlepší podnikatelský příběh.
Gratulujeme a kudos všem, kdo jste Zuzku ve veřejném hlasování podpořili. Mezi 6 vítězi hlavních kategorií je letos Zuzana jedinou oceněnou ženou a její příběh je skutečně výjimečný:
V rodných Beskydech zachránila před zavřením tradiční šicí dílnu na vlněné přikrývky a během 15 let z ní vybudovala vyhlášenou manufakturu Besky na vlněné lůžkoviny nejvyšší kvality.
„Myslím si, že každý úspěšný krejčí musí být trochu amatérský psycholog,“ říká v článku na serveru Podnikatel.cz návrhář a zakázkový krejčí Roman Humlíček. K řemeslu si našel cestu už v dětství a dnes řadu let podniká pod vlastní značkou — navrhuje a šije obleky, košile i džíny.
V rozhovoru mluví o své profesi a mj. říká, že jeho nejoblíbenější fází práce jsou schůzky se zákazníky a předávání hotového výrobku:
„Tam vidíte tu reakci, zpětnou vazbu od klienta. Když je spokojený, tak vám to dá najevo. A hlavně to dá najevo tím, že se potom vrátí, uvidíte ho znovu a chce na něčem pokračovat,“ popisuje.
„Nejtěžší je vytvořit to, co je nejkratší, to znamená název. A druhý v pořadí je slogan“
Co jsou atributy dobrého textaře, ale taky kvalitního marketingového textu — a dokáže skvěle napsaný text prodat cokoliv? Otto Bohuš mluvil v podcastu Kamdu o copywritingu, roli AI i své kariérní cestě z agentury na volnou nohu.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.