Na volné noze - portál nezávislých profesionálů


Na volné noze > Katalog > Martin Kavka

Martin Kavka

konzultant pro knižní autory, poradce pro autorský marketing a tematické newslettery

Martin Kavka

Jsem autorem bestselleru Hacknutá čeština a stál jsem u zrodu populární knihy Retrohraní mé ženy Alice Kavkové. Pomáhám autorům objevovat nejlepší možné nástroje autorského marketingu a budovat přímá spojení se čtenáři, aby se jejich knihy skvěle prodávaly. Také učím firmy psát tematické newslettery, které si jejich klienti oblíbí.

Mám přes 15 let praxe jako novinář, napsal jsem stovky článků a odborných textů publikovaných v tisku i na internetu. Stojím za projektem Čeština 2.0 a pro Televizi Seznam jsem připravil a moderoval 32 dílů pořadu Hacknutá čeština.

Status:

k vašim službám

Působnost:

celá ČR

Kategorie katalogu:

Autorský marketing

Chcete se stát úspěšným nebo franšízovým autorem (vydat dvě a více knih a opakovaně je prodat čtenářům)? Pak musíte mít plán – vědět, jak dlouhodobě své knihy prodávat. Pomůžu vám vybudovat přímé spojení se čtenáři (autorskou platformu) a společně najdeme ty správné nástroje pro představení vaší knihy – od sociálních sítí přes blogy, podcasty, vlastní weby až po newslettery.

Mnoho lidí si psaním knihy plní sen. Pro mě je ale kniha také podnikatelský projekt jako každý jiný. Musí být – nemůžete se rok věnovat něčemu jen tak, vložit do tvorby čas, úsilí a třeba i hromadu peněz, a pak to nechat být. Navíc když vše detailně promyslíte a naplánujete, může vás i kniha docela slušně živit. Sám to dobře vím, protože bestseller Hacknutá čeština a s ním propojené projekty a aktivity tvoří velkou část mých příjmů.

Autorské poradenství

Chcete napsat knihu a nevíte, co vás čeká? Byl jsem na tom podobně, když jsem začínal psát Hacknutou češtinu. Podruhé jsem podobnou cestou prošel zprostředkovaně, když moje žena vydávala knihu Retrohraní. Díky tomu mám osobní zkušenosti s malým i velkým nakladatelstvím. Vím, že knižní trh může být příjemné místo k životu, které vaši knihu nakopne (s dobrým nakladatelem), ale i čiré peklo, kde budete trpět každý den vy i vaše kniha (se špatným nakladatelem).

Vyzbrojím vás insiderskými radami před tím, než sednete k počítači. Dám vám praktické tipy i osobní pohled na fungování knižního trhu, jeho výhody i nevýhody. Poradím, na co si dát pozor, než podepíšete smlouvu, co dalšího si pohlídat, čemu se vyhnout i jak uvažovat, aby vás knižní trh nesemlel. Protože „author-friendly“ nakladatelství jsou v menšině.

Pokud si chcete jen splnit sen a je vám jedno, jak nakladatelství s vaší knihou naloží, autorské poradenství nepotřebujete. Když to ale s knihami myslíte vážně, nabízím vám své zkušenosti – bez bulšitu, příkras a kudrlinek. Abyste byli připraveni na leccos, co můžete na knižním trhu zažít.

  • Introvert-friendly – Myslíte si, že autorský marketing není nic pro introverty? To je jen výmluva. Sám jsem introvert, takže vám rozumím a chápu, co potřebujete.
  • Dva v jednom – Psaní a vydávání knihy má za sebou i moje žena Alice Kavková. Pokud chcete, rádi vám poskytneme dvojnásobnou dávku autorského poradenství.

Tematické newslettery pro firmy

E-mailový newsletter není ani v době sociálních sítí mrtvé médium. Oproti sociálním sítím má naopak zřetelné výhody – newsletterem je možné komunikovat přímo s odběrateli/čtenáři, komunikace je osobnější a intimnější a doručení newsletterů neovlivňuje žádný algoritmus. Jednoduše vždy přijdou. Tematický newsletter je jiné médium než ten marketingový. Není zaměřený jednostranně a vyloženě neprodává. Soustřeďuje se primárně na čtenáře, kterým nabízí odborný přesah i kontext a vlastní nebo pečlivě vybraný cizí obsah. Vytváří image značky jako experta v oboru – pomáhá čtenářům orientovat se v prostředí, kde je informací často více, než lze vůbec zpracovat. Má strukturu tištěného magazínu nebo obsahového webu, jeho tvorba je ale výrazně rychlejší, levnější a distribuce přímočařejší. Funguje v komunikaci B2C, B2B i B2E.

  • Co je tematický newsletter:
    • e-mail nabitý tipy, články, novinkami a odkazy na kvalitní zdroje z vašeho oboru, díky čemuž je pro zaneprázdněné čtenáře primárním zdrojem informací
    • poskytuje čtenářům odborný vhled, dává jim expertní nadstavbu a pomáhá jim rychle se zorientovat v přemíře informací z mnoha různých zdrojů
    • buduje a posiluje image značky jako experta na danou problematiku
    • vytváří komunikační platformu s odběrateli (na rozdíl od marketingového newsletteru funguje obousměrně)
    • čtenáři jsou v něm vždy na prvním místě
  • Co není tematický newsletter: marketingový nástroj určený pro prodej produktů a služeb

Ceník služeb

  • autorský marketing / autorské poradenství:
    • hodinová sazba – 1.000 Kč bez DPH
    • hodinová sazba Dva v jednom – 1.500 Kč bez DPH
    • cenový balíček (5 hodin) – 4.500 Kč bez DPH
    • cenový balíček (5 hodin) Dva v jednom – 6.500 Kč bez DPH
  • tematické newslettery pro firmy:
    • úvodní konzultace – 5.000 Kč bez DPH
    • výjezd za klientem mimo Prahu – 2.500 Kč bez DPH
    • hodinová sazba – 1.000 Kč bez DPH
    • cenová zvýhodnění: při dlouhodobé spolupráci od 10 hodin výše

Rozhovor pro Na volné noze TV

Rozhovor o copywritingu pro sérii Copýtko Na volné noze

Další vybrané rozhovory

Kontaktní informace

Martin Kavka
Nad Přívozem 3
Praha 4
147 00
Mobil:605 412 328
Email:kavka.martin@gmail.com
Web:www.martinkavka.cz
(tj. adresa této stránky)
Twitter:Twitter cyberkavka
Účet:2601663677 / 2010 (Fio)
:73919993 (plátce DPH)
DIČ:CZ7707125514

Doporučení z první ruky

Martin si na textech dává záležet. Při složitějších tématech dělá nejprve výzkum (málokdy se u copywriterů vidí) a přichází s novými nápady. Byl jsem vždy spokojený s dodržením termínů. Spolupráce i zpracování vždy na jedničku.
Tomáš Sládeček

2005 – 2019 © Robert Vlach Mapa portálu ~ Ochrana soukromí ~ Sledování novinek Facebook Twitter LinkedIn YouTube SoundCloud RSS