Kreativci o cenotvorbě

19. června 2023

Tom May napsal pro Creative Boom článek o tom, jak kreativní profesionálové stanovují své ceny — jestli dávají přednost hodinové nebo denní sazbě, případně, jak s cenou průběžně pracují a jaké faktory u nové spolupráce zvažují.

Tom v textu zdůrazňuje i jiné, dobře známé poučky, že je např. na začátku dobré udělat si průzkum trhu a pobavit se o cenách s kolegy v oboru. Jak vyplývá z příkladů od freelancerů, kteří do článku přispěli, sazby se mezi nimi poměrně liší (od 30 liber za hodinu až po 1875 dolarů za den).

„Jakmile si stanovíte ceny, je důležité držet se svého a nenechat se přemlouvat. Zároveň je však dobré zachovat si určitou flexibilitu. Mnoho freelancerů je ve skutečnosti ochotno trochu slevit, když přijde ten správný projekt.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

Nepřestávej snít, začni podnikat

Výborná přednáška videomakera Jiřího Vacka pro studenty VŠEM nazvaná Nepřestávej snít, začni podnikat rekapituluje jeho osobní cestu k podnikání srozumitelnou formou pro mladé lidi:

Jako videomaker na volné noze Jirka spolupracoval se značkami jako Mercedes-Benz či Česká spořitelna. Za svůj krátkometrážní dokument Cruel Beautiful a další krátké filmy získal několik ocenění na mezinárodních filmových festivalech. Pět let studoval a podnikal v Dánsku, kde mj. rozjel úspěšný startup Frushi, kterého si všiml i český Forbes. Dnes buduje vzdělávací platformu FreeMe.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Freelancer superhrdina

Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:

Jak by vypadal superhrdina, který by reprezentoval tvou profesi?

Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.

Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Poličky pro tvůrce

Anna Monsterance před pár měsíci otevřela vlastní ateliér v centru Prahy na Myslíkově 23. Pro rukodělné tvůrce, drobné výrobce, autory tematických knížek nebo sběratele tam teď nabízí možnost pronajmout si prodejní poličku, případně i celý prostor na pořádání akce nebo ke spolupráci na užitečném projektu.

Pokud máte zájem, můžete se hlásit přes tento dotazník.

34 tipů pro tvůrčí krizi

Michelle Losekoot sestavila další užitečný přehled — 34 tipů, jak si poradit s tvůrčí krizí; podle doporučení vědců a profesionálních kreativců z celého světa. Tady jsou tři z nich:

  • Definujte dobře zadání. Podívejte se, jak definovat problém, který potřebujete řešit, a jak ho prozkoumat z co nejvíce úhlů pohledu.
  • Spěte minimálně 8 hodin. Ve výzkumu z roku 2004 vědci zjistili, že u lidí, kteří spali aspoň 8 hodin, stoupá pravděpodobnost, že vyřeší daný problém (v tomto případě matematickou úlohu), až dvojnásobně.
  • Jděte o pauze do lesa nebo do parku. Prostě kamkoliv, kde je zeleň. Budete se lépe koncentrovat v odpolední části dne a na jeho konci budete spokojenější, tvrdí vědci.
Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Profese za 50 let

Tady je naše kreativní výzva v rámci Otázek týdne:

Jak myslíš, že bude vypadat tvá profese za 50 let?

Odpovědět můžeš AI obrázkem vč. zadaného promptu, náčrtkem nebo textem v komentářích. Takhle vypadá naše verze.

Zapojte se a podívejte se, co vytvořili kolegové na LinkedIn a na Facebooku (rozklikněte si komentáře).

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí