V BBC článku Creating an online course 'changed my life' Susie Bearne vysvětluje, jak mohou nezávislí profesionálové těžit z tvorby online kurzů. Začíná příběhem Lucy Gough, londýnské interiérové stylistky, která otočila své podnikání během koronavirové krize k lepšímu díky vytvoření úspěšného online kurzu interiérového designu dostupného globálně přes Thinkific. „E-learningové platformy procházejí díky pandemii bezprecedentním růstem poptávky,“ píše autorka článku a dále zmiňuje i některá rizika od kurzů, které nelze jednoduše vypovědět, po podvodné nabídky.
Uzavírá ale světlým příkladem další vynikající profesionálky. Vídeňanka Leila Gharani prodává své vysoce hodnocené kurzy Excelu přes Udemy od roku 2016 se 6místnými výnosy (nikoli v korunách) a jen za duben prodala 10,400 nových účastí. Jakkoli může být vytvoření online kurzu pro většinu freelancerů pěkným vedlejším příjmem, v některých případech může zjevně vystřelit jejich byznys do globální ligy.
Senzační zpráva! Naše členka Zuzana Bílková zvítězila v prestižní soutěži EY Podnikatel roku 2024 v kategorii Nejlepší podnikatelský příběh.
Gratulujeme a kudos všem, kdo jste Zuzku ve veřejném hlasování podpořili. Mezi 6 vítězi hlavních kategorií je letos Zuzana jedinou oceněnou ženou a její příběh je skutečně výjimečný:
V rodných Beskydech zachránila před zavřením tradiční šicí dílnu na vlněné přikrývky a během 15 let z ní vybudovala vyhlášenou manufakturu Besky na vlněné lůžkoviny nejvyšší kvality.
„Myslím si, že každý úspěšný krejčí musí být trochu amatérský psycholog,“ říká v článku na serveru Podnikatel.cz návrhář a zakázkový krejčí Roman Humlíček. K řemeslu si našel cestu už v dětství a dnes řadu let podniká pod vlastní značkou — navrhuje a šije obleky, košile i džíny.
V rozhovoru mluví o své profesi a mj. říká, že jeho nejoblíbenější fází práce jsou schůzky se zákazníky a předávání hotového výrobku:
„Tam vidíte tu reakci, zpětnou vazbu od klienta. Když je spokojený, tak vám to dá najevo. A hlavně to dá najevo tím, že se potom vrátí, uvidíte ho znovu a chce na něčem pokračovat,“ popisuje.
„Nejtěžší je vytvořit to, co je nejkratší, to znamená název. A druhý v pořadí je slogan“
Co jsou atributy dobrého textaře, ale taky kvalitního marketingového textu — a dokáže skvěle napsaný text prodat cokoliv? Otto Bohuš mluvil v podcastu Kamdu o copywritingu, roli AI i své kariérní cestě z agentury na volnou nohu.
Dan Tržil k sobě hledá parťáka/moderátora do podnikatelského podcastu Byznyscast. „Věřím, že Byznyscast může mít 10× větší dopad,“ píše a dodává, že zájemci můžou psát přímo jemu.
Naše členka Zuzana Bílková z beskydské manufaktury na vlněné lůžkoviny Besky získala nominaci v prestižní anketě Podnikatelský příběh roku 2024!
Anketa je součástí 25. ročníku cen EY Podnikatel roku a vedle Zuzky můžete hlasovat pro další 2 podnikatelské příběhy. Ten její si můžete přečíst na iDNES.cz.
Besky je tradiční beskydská manufaktura na vlněné přikrývky a další lůžkoviny nejvyšší kvality, které vyrábí ručně z ovčí vlny nakoupené od místních farmářů. Podrobnosti najdete na eshopu Besky.cz a v Zuzčině profilu Na volné noze.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.