Pavel Mareš — Grafický designér

8. října 2021

Pavel Mareš s grafikou začínal v roce 2012, společně s tvorbou prvních webů: „Dostal jsem se k tomu už na základní škole díky hodinám informatiky.“ Během necelých 10 let v oboru byl u spuštění přes 400 webových projektů a jak dodává, práce ho stále baví: „Někde jsem si vyzkoušel tvořit web o 3 000 podstránkách, někde import desítek tisíců produktů a jinde extrémně náročnou grafiku nebo testování desítek lidí u nově vytvořeného webu. Obecně s každou zakázkou hledám způsoby, jak se posunout, a prozatím se mi to daří.“

Aby mohl klientům poskytovat ještě více, založil Pavel před rokem a půl také vlastní firmu Šikmo, kde dnes společně s týmem pro klienty zajišťuje rovněž SEO, marketing, UX a UI návrhy, tvorbu mobilních aplikací i správu obsahu.

Oproti většině kolegů, kteří tvoří weby technologicky podobným způsobem, dává Pavel veškeré pravomoce klientovi: „Od faktu, že každou podstránku si může složit a naplnit dle sebe díky mému builderu, až po to, že může kdykoliv přejít k jinému tvůrci s tím, že vždy dostane 100 % mé pomoci a zdrojového kódu.“

Mezi důležité předpoklady své práce pak počítá především logické myšlení a chuť objevovat nové cesty, jak tvořit. Aby se vše nedávalo dohromady jen na základě návodů nebo domněnek. „Nejhorší, co se mi může stát, je zůstat na jednom místě, s jedním řešením, a bezmyšlenkovitě skládat weby jako Baťa cvičky,“ říká Pavel. Vybrané reference i ukázky práce najdete v jeho prezentaci.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Na dotek Petra Viziny

Petr Vizina natáčí pro Aktuálně výborný podcast Na dotek, jehož hosty jsou lidé ze světa kultury — spisovatelé, hudebníci a jiní umělci, často profesionálové na volné noze. Petr má kultivovaný styl moderování a inteligentní otázky, na které dostává neméně chytré odpovědi. V archivu pořadu tak snadno najdete témata, osobnosti a příběhy, které vás inspirují a obohatí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Martin Kavka o komunikaci

Specialista na newslettery a náš člen Martin Kavka mluvil před pár dny v Radiu Prostor o svém projektu Čeština 2.0 a knize Hacknutá čeština, která na něj navázala. V rozhovoru se věnuje i vývoji jazyka obecně a jak ho sami umíme používat např. při psaní.

„Mrzí mě, že se neučíme psát prakticky pro život. Je to jedna z nejlepších dovedností, psát stručně, jasně, srozumitelně. Chtěl bych to změnit.“

V souvislosti s tím se určitě vyplatí zmínit Martinův nový projekt Filtr, který odstartoval v září:

„Je to můj drobný příspěvek ke srozumitelné komunikaci. Chci učit lidi psát stručně a jasně. Věřím, že to může pomoci na mnoha úrovních – s Filtrem zprvu cílím na interní komunikaci ve firmách. Do budoucna chci jeho záběr rozšiřovat.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Miloš Čermák a Zuzana Bílková z Besky

Mega-skvělý rozhovor o podnikání se Zuzkou Bílkovou z manufaktury na vlněné přikrývky Besky v podcastu Jedno procento Miloše Čermáka!

Zuzka se rozpovídala o tom, jak funguje řemeslná výroba lůžkovin, jak je možné fungovat se staletými stroji, co ji k podnikání přivedlo i na jakých hodnotách své podnikání staví. Příjemný poslech a zároveň obrovská nálož zkušeností pro každého, kdo chce něco vyrábět a uspět v konkurenci s masovou globální produkcí.

Tuhle epizodu si určitě dejte:

Oslava podnikání

„Živnostník roku je oslavou podnikatelů a podnikání,“ říká zakladatel Na volné noze Robert Vlach v novém krátkém rozhovoru o soutěži Živnostník roku, se kterou každoročně spolupracujeme.

Robert také komentuje své působení ve finálové porotě a vyjmenovává vynikající české i zahraniční freelancery jako zdroj podnikatelské inspirace:

„Česká freelance ekonomika je už poměrně vyspělá, takže těch inspirativních osobností předních freelancerů bych v podstatě mohl jmenovat desítky, ne-li stovky. Dobrý obrázek si můžete udělat třeba podle hostů, které si zvu do našeho podcastu…“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Jak drahý je levný copywriter

Jak drahý je ve skutečnosti levný copywriter? Roman Věžník v novém článku píše, proč se vyplatí spolupracovat se zkušeným profesionálem, i když má na první pohled vyšší hodinovku. Popsaný příklad se sice týká copywritingu, stejně dobře by se dal ale přenést i na jiné profese.

„Levný copywriter je jako nezateplený barák. Když si ho pořizujete, jásáte nad cenou. Ale už po první faktuře za provozní náklady budete slzet. A nejspíš ne štěstím.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí