Proč psát

18. dubna

Jaké má psaní výhody a proč s ním vůbec začít? Ondra Ilinčev sepsal dvoustý článek na svůj profesní blog a u té příležitosti sdílí postřehy k tomu, co mu psaní přináší a jak překonat některé bloky, které by vás mohly brzdit.

„Tvorba obsahu, a hlavně zajímavého osobního obsahu, vás ukáže na radaru potenciálních klientů. Já od nich slyším nejčastěji: Líbí se nám, jak o věcech přemýšlíte. / Potřebujeme vnější pohled na náš byznys.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn

Podobné novinky

Pozitivní příběhy freelancerů

„Cítíte se sklesle ohledně svých vyhlídek?“ ptá se freelancerů na začátku článku Tom May a ukazuje, že uprostřed šera existuje nespočet pozitivních příběhů, které nám připomínají radost a naplnění, jaké přináší kreativní práce. Od vzrušení z hotových návrhů použitých v praxi až po hrdost, když v rukou konečně držíte knihu, na které jste pracovali.

Důležité podle Toma je nenechat mírnou sklíčenost přerůst až do skutečné deprese. Aby dal svým slovům konkrétní podobu, sdílí zkušenosti z komunity kreativců – okamžiky, které těmto freelancerům pomohly pokračovat navzdory pochmurné atmosféře. Chce touto cestou mj. ukázat, že když si udržíte pozitivní myšlení, věci se obrátí k lepšímu, a to často tím nejméně očekávaným způsobem.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

#21 Martin Kavka

Martin Kavka je zakladatelem projektu Čeština 2.0 a spoluautorem bestselleru Hacknutá čeština. Svou práci a tvorbu sám označuje za obsahové podnikání. Píše průkopnické Newslettery.cz, natáčí podcasty Tvůrcast a Tajný jazyk. S manželkou Alicí a jejich dětmi budují rodinné deskovkářství 4 Kavky. Martin je zkrátka nepřehlédnutelná osobnost, jeden z hybatelů českého internetu a ekonomiky tvůrců.

Sledujte na našem podcastu a YouTube:

1000 skutečných fanoušků

Znáte tezi o 1000 skutečných fanoušcích? Říká, že jako kreativní profesionál nepotřebujete miliony sledujících, stačí vám 1000 těch skutečných, kteří vás budou podporovat a nakoupí. Jessica Abel ale tuto myšlenku v dalším ze svých výborných článků vyvrací a poukazuje na to, že mezi teorií a praxí je velký rozdíl. A že počet lidí, kterým musíte nabídnout své produkty či služby, abyste dosáhli 1000 prodejů, je mnohem větší, než se podle této lákavé myšlenky může zdát.

„Získat těch 1000 skutečných fanoušků a udržet je, se zdá být pro většinu téměř nedosažitelné, což pak často vede ke zklamání a sebeobviňování. Nastává tedy čas na vyvracení mýtů,“ píše Jessica v úvodu a přibližuje mj. výzvy, kterým tvůrci na volné noze při snaze o finanční stabilitu čelí.

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Vnitřní kritik

Svému vnitřnímu kritikovi, hlasu plnému pochyb, který se objevuje během tvůrčího procesu, čelí mnoho kreativních profesionálů. Tento hlas, jak říká Jessica Abel, často brzdí tvůrce tím, že v nich udržuje pocity nedostatečnosti a strachu, což mj. vede k prokrastinaci a snížení sebedůvěry. Na rozdíl od populárního přístupu, který spočívá v tom, že tohoto vnitřního kritika umlčíte nebo s ním bojujete, Jessica navrhuje, že je lepší zaujmout empatický a chápavější postoj – a spíše než coby nepřítele vnímat vnitřní hlas jako váš ochranný mechanismus.

„Soucit s vnitřním kritikem vám umožní činit rozhodnutí na základě vašich cílů, a ne vašich strachů.“

Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Víc práce ≠ víc peněz

Zkušená tvůrkyně a spisovatelka Jessica Abelová napsala výborný osvětový článek o tom, proč tvůrci sklouzávají k tomu, že přidávají různé „výdělečné“ činnosti, aniž by to vedlo k vyššímu výdělku. Přidává také doporučení, jak přemýšlet o financích v podnikání tak, aby se kreativní člověk vyhrabal ze situace, kdy pracuje stále víc, ale na příjmech to není moc znát:

  1. První otázka, kterou si musíte zodpovědět, zní: Co je pro vás dostatečný příjem?
  2. Ujasněte si své osobní nároky (vedle zvýšení příjmů)
  3. Využijte to, co máte po ruce, abyste si vytvořili způsob práce, který naplní vaše osobní potřeby a zvýší váš příjem
Sdílejte a diskutujte: Facebook Twitter LinkedIn Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí