Daniel Plavecký po škole cestoval a konkrétně v Portugalsku ho nadchlo, jak vypadají výlohy a cedule na restauracích, kavárnách, lékárnách a malých rodinných podnicích. Začal se proto zajímat o to, jak jsou namalované, jak komunikují s místem nebo jak odkazují k domu, na kterém byly umístěné. Tato zkušenost ho přivedla k řemeslu písmomalířství — učil se a experimentoval.
Dnes sám pořádá workshopy a v Praze má studio, kde tvoří ručně malované cedule, tabule a vývěsní štíty. Jak vypadala Danova cesta nebo kdo je jeho typický zákazník, popsal nedávno v příjemném rozhovoru pro magazín Doklidu.
„Porovnejte si fotku ulice Milady Horákové z třicátých let s dneškem. Tenkrát si uzenář neřekl, že si ceduli udělá sám. Nesedl si k počítači, aby našel písmo, které se líbí jemu osobně, bez jakékoli znalosti typografie. On to chtěl mít opravdu pořádně a pečlivě udělané, protože věděl, že vývěsní štít je první věc, kterou člověk na ulici vidí. Že jde o první kontakt se zákazníkem. Proto do ní investoval a nechal si ji namalovat od profesionála.“
Alice Kavková v novém videokurzu odhaluje, jak dostat vaše téma, značku či firmu do médií, která zná každý.
Číst dálVýborný rozhovor o netradiční práci sloganistky a názvotvůrce na volné noze Lenky Paprok právě vyšel v podcastu 50 pod 50 Alice Kavkové. Celé 2hodinové povídání o podnikání, Názvovědě či digitálním nomádství najdete na Spotify:
Mimochodem, s Alicí jsme v prosinci vydali dlouhý rozhovor a nabušený videokurz Cesta do médií o tom, jak dostat vaše téma, značku či firmu do médií, která zná každý.
Nový videokurz z produkce Na volné noze, Cesta do médií s Alicí Kavkovou, je zde!
Koukněte na trailer ve 4K:
Zajímá vás, kudy vede cesta do velkých a respektovaných médií? Právě jste našli její začátek…
Alice Kavková vám ve svém jedinečném mistrovském videokurzu předá to nejdůležitější, co musíte vědět, pokud chcete dostat svou práci do rádia, televize, tištěných či online médií — aniž byste platili reklamu, PR služby a tiskové zprávy (které nikdo nečte) nebo čekali, až vás novináři sami objeví.
Mediálních zkušeností má Alice na rozdávání: 8 let pracovala na různých pozicích v regionálních i celostátních médiích, kde sama hledala do reportáží zajímavé lidi a témata. Dalších 8 let buduje své podnikání včetně úspěšného rodinného deskovkářství 4 Kavky a bestselleru Retrohraní, s nimiž má za sebou už stovku mediálních výstupů.
Alice vás nebude nudit teoretickými poučkami ani tipy, které už v proměnlivém světě médií dávno neplatí. A rozhodně vám nebude slibovat zázraky přes noc nebo dokonce bez práce. Nabídne vám jen ryzí neředěné know-how a praktické postupy, které fungují jí i dalším profesionálům, podnikatelům a značkám. Alice zkrátka umí a ví — a vaše velká mediální proměna a jízda právě začíná!
Sam Altman z OpenAI spekuluje, že přijde doba, kdy budou moci jednotlivci vybudovat díky AI miliardový byznys, což by byl tedy freelancing na hodně vysoké noze!
Nicméně už dneska je spousta nezávislých profesionálů, kteří si klidně natočí vlastní profi reklamní spot. Jedním z nich je brand konzultant Karel „Mindless“ Novotný, který v krátké reklamě propaguje své vánoční prezenty. Jak se vám líbí?
Tým Marketing Festivalu kolem Jindry Fáborského natočil pokračování svého dokumentu Making a Marketer. Ve videu se věnují aktuálním otázkám a výzvám marketingu, ke kterým se vyjadřují oborové osobnosti jako Byron Sharp, Mark Ritson nebo Steffen Saemann.
Zdarma si celý dokument můžete pustit na YouTube i s českými titulky.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.