Daniel Plavecký po škole cestoval a konkrétně v Portugalsku ho nadchlo, jak vypadají výlohy a cedule na restauracích, kavárnách, lékárnách a malých rodinných podnicích. Začal se proto zajímat o to, jak jsou namalované, jak komunikují s místem nebo jak odkazují k domu, na kterém byly umístěné. Tato zkušenost ho přivedla k řemeslu písmomalířství — učil se a experimentoval.
Dnes sám pořádá workshopy a v Praze má studio, kde tvoří ručně malované cedule, tabule a vývěsní štíty. Jak vypadala Danova cesta nebo kdo je jeho typický zákazník, popsal nedávno v příjemném rozhovoru pro magazín Doklidu.
„Porovnejte si fotku ulice Milady Horákové z třicátých let s dneškem. Tenkrát si uzenář neřekl, že si ceduli udělá sám. Nesedl si k počítači, aby našel písmo, které se líbí jemu osobně, bez jakékoli znalosti typografie. On to chtěl mít opravdu pořádně a pečlivě udělané, protože věděl, že vývěsní štít je první věc, kterou člověk na ulici vidí. Že jde o první kontakt se zákazníkem. Proto do ní investoval a nechal si ji namalovat od profesionála.“
Dušan Souček opustil svět online marketingu a vrátil se ke kořenům — k truhlárně svého otce. Jak popisuje v článku pro server Podnikatel.cz, ke změně se odhodlal mimo jiné proto, že mu začal chybět kontakt se zákazníkem:
„Takový ten pocit, když někomu dodáte službu nebo výrobek a on vám řekne wow, jsem spokojený, užívám to, líbí se mi to.“
Pod značkou Saunero dnes Dušan vyrábí sauny na míru. S důrazem na poctivé řemeslo, kvalitní materiály a přímou zpětnou vazbu od lidí, kteří se v nich chtějí cítit dobře.
Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.
„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.
Ani letos v říjnu nebude chybět Freelance Business Month, jedinečná celoměsíční akce pro volnonožce z celého světa, za kterou stojí Elina Jutelyte. A stejně jako minulý rok se i tentokrát můžete zapojit do programu s vlastní přednáškou, setkáním nebo akcí — skvělá příležitost, jak se ukázat mezinárodní komunitě a třeba i navázat nové spolupráce.
Chcete se přidat se svou akcí? Stačí vyplnit jeden z níže uvedených formulářů. Uzávěrka přihlášek je 15. srpna:
„Porovnávám věci podle toho, jak mě to bude bavit, rozvíjet a co to bude dělat. Jak to bude pomáhat lidem,“ popisuje Jindra Fáborský svůj pohled na podnikání v BYZNYScastu.
S moderátory Danem Tržilem a Jardou Vidímem mluvil o svých projektech, včetně Marketing Festivalu, i o tom, jak překonal loňskou pracovní krizi a přetavil ji ve zdroj nové energie — a třeba i konferenci Hack Your Way nebo kurz AI First.
Je éra sociálních sítí u konce? Co přijde po nich? Adam Zbiejczuk po 20 letech v oboru otevřeně popisuje hluboké zklamání z „enshittifikace“ sociálních médií a stavu celého odvětví. Zároveň nabízí moudré a praktické rady, na kterých platformách má dnes smysl být a proč.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.