Ručně malované cedule

2. června 2023

Daniel Plavecký po škole cestoval a konkrétně v Portugalsku ho nadchlo, jak vypadají výlohy a cedule na restauracích, kavárnách, lékárnách a malých rodinných podnicích. Začal se proto zajímat o to, jak jsou namalované, jak komunikují s místem nebo jak odkazují k domu, na kterém byly umístěné. Tato zkušenost ho přivedla k řemeslu písmomalířství — učil se a experimentoval.

Dnes sám pořádá workshopy a v Praze má studio, kde tvoří ručně malované cedule, tabule a vývěsní štíty. Jak vypadala Danova cesta nebo kdo je jeho typický zákazník, popsal nedávno v příjemném rozhovoru pro magazín Doklidu.

„Porovnejte si fotku ulice Milady Horákové z třicátých let s dneškem. Tenkrát si uzenář neřekl, že si ceduli udělá sám. Nesedl si k počítači, aby našel písmo, které se líbí jemu osobně, bez jakékoli znalosti typografie. On to chtěl mít opravdu pořádně a pečlivě udělané, protože věděl, že vývěsní štít je první věc, kterou člověk na ulici vidí. Že jde o první kontakt se zákazníkem. Proto do ní investoval a nechal si ji namalovat od profesionála.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter)

Podobné novinky

6 důvodů, proč chcete být v médiích

Televize, rádio a tisk stále otevírají nové dveře lidem, kteří mají světu co říct.

Číst dál

Byznys a duše

Byznys mentorka a marketérka Madla Čevelová natáčí sympatickou videosérii Byznys a duše, kde zpovídá své klienty, přibližuje jejich podnikání a mj. se taky ptá, jaký jeden marketingový nástroj by si pro propagaci svého podnikání vybrali.

V aktuální epizodě byla hostem Petra Rybková, která se od copywritingu a marketingových konzultací postupně posunula ke zpěvu, vystupování a vyprávění příběhů.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Otto Bohuš o copywritingu

„Nejtěžší je vytvořit to, co je nejkratší, to znamená název. A druhý v pořadí je slogan“

Co jsou atributy dobrého textaře, ale taky kvalitního marketingového textu — a dokáže skvěle napsaný text prodat cokoliv? Otto Bohuš mluvil v podcastu Kamdu o copywritingu, roli AI i své kariérní cestě z agentury na volnou nohu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Procento Dana Dočekala

Nezávislý IT publicista Daniel Dočekal byl hostem Procenta Miloše Čermáka. Výsledkem je poutavé povídání o sociálních sítích, technologiích a AI očima průkopníka, kterého internetové technologie živí od 90. let:

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

10 let psaní Báry Hlavicové

„Volná noha je úplně jiná, než jsem čekala. Lepší!“ Copywriterka Bára Hlavicová se v novém článku ohlíží za svými 10 lety v oboru — píše, jestli se za tu dobu v copywritingu něco změnilo, a vzpomíná na přechod z agentury k vlastnímu podnikání.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí