Osobní marketing a marketingové strategie pro freelancery

Vybíráme pro vás to nejzajímavější ze stovek českých i zahraničních zdrojů a vydáváme také spoustu vlastního obsahu. Připravují Dan Šácha a Robert Vlach. Dobré tipy vítány.

Odběr newsletteru

Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

i

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

Zobrazuji č. 1-10 z 92 novinek v kategorii

Reklamní sólo

Sam Altman z OpenAI spekuluje, že přijde doba, kdy budou moci jednotlivci vybudovat díky AI miliardový byznys, což by byl tedy freelancing na hodně vysoké noze!

Nicméně už dneska je spousta nezávislých profesionálů, kteří si klidně natočí vlastní profi reklamní spot. Jedním z nich je brand konzultant Karel „Mindless“ Novotný, který v krátké reklamě propaguje své vánoční prezenty. Jak se vám líbí?

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Dokument o marketingu

Tým Marketing Festivalu kolem Jindry Fáborského natočil pokračování svého dokumentu Making a Marketer. Ve videu se věnují aktuálním otázkám a výzvám marketingu, ke kterým se vyjadřují oborové osobnosti jako Byron Sharp, Mark Ritson nebo Steffen Saemann.

Zdarma si celý dokument můžete pustit na YouTube i s českými titulky.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Brocast s Jakubem Horákem

Nejnovější epizoda Brocastu s marketérem Jakubem Horákem má sice v podtitulu téma nadcházejících amerických voleb, ale z větší části jde o poutavý kariérní průřez Jakubova působení v českém marketingu od 90. let po současnost. Jako všestranný intelektuál a hybatel je mj. zakladatelem pražského Eccentric Clubu, který v rozhovoru také představil.

Sledujte na Spotify nebo YouTube:

P.S. Starší rozhovor s Jakubem pro náš podcast natočil před 6 lety Adam Zbiejczuk.

Jak na slogany

Naše členka Lenka Paprok, která se na volné noze zabývá profesionální tvorbou názvů a sloganů, přispěla do výborného článku o sloganech od Jany Langerové na serveru Podnikatel.cz. Ta kromě Lenky požádala o vyjádření několik právních expertů na ochranu duševního vlastnictví a v článku rozepsala pět praktických témat:

  1. Konkurenci je třeba sledovat
  2. Slogany chrání autorský zákon i ochranná známka
  3. Na co si tedy dát pozor?
  4. Jak je to s použitím textu písně nebo filmových hlášek?
  5. Příklady problémových sloganů

Lenka je mj. autorkou osvětového článku o tvorbě názvů a sloganů Názvověda, který patří dlouhodobě mezi tři nejčtenější texty na našem blogu.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Mikýřovo podnikání

Co stojí za úspěchem videotvůrce Martina Mikysky alias Mikýře, který se ve svých YouTube videích věnoval mj. etice internetového podnikání? Jeho pouť byznysem přiblížil v článku na e15 Jakub Zelenka.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

O freelancingu s Ondrou Ilinčevem

„Závazek psát každý týden byl naprosto transformující pro moji kariéru,“ říká UX konzultant Ondra Ilinčev k tomu, proč začal tvořit profesní blog. V rozhovoru pro podcast Vzhůru dolů sdílí vedle postřehů k psaní taky svůj přístup k cenotvorbě nebo osobní propagaci.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Adam Zbiejczuk o LinkedIn

Adam Zbiejczuk, náš člen a přední český expert na sociální média sdílí v obsáhlém rozhovoru pro Forbes cenné postřehy a tipy pro LinkedIn a jak se sítí pracovat.

„LinkedIn si přes svoje aktuální změny zachovává punc serióznější sítě. Je zde míň falešných profilů, nedá se to srovnat s Twitterem a Facebookem. Únava, vyčerpání a přehlcení na dalších sítích daly LinkedInu dobrou pozici a překonal se problém ‚vejce a slepice',“ popisuje Adam.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Žádný osobní branding

„Kdekdo by si myslel, že osobní značka byla vynalezena pro člověka, jako jsem já,“ říká Matthew Fenton na úvod skvělého, kritického článku, kde vysvětluje, proč se coby nezávislý konzultant vyhýbá osobnímu brandingu. Poukazuje mj. na to, že osobní branding a profesní pověst nejsou totéž a doporučuje zaměřit se spíše na charakter a budování vlastní reputace.

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Jak mluvit s lidmi na sítích

Jak mluvit s lidmi na sítích? — nový ebook Elišky Vyhnánkové a Michelle Losekoot volně navazuje na bestseller Jak na sítě a pokrývá všechna důležitá témata, která při komunikaci na sociálních sítích oceníte. Od nastavení tonality a tvorby obsahu po budování komunity. K tomu 50+ praktických ukázek z praxe a 100+ tipů a rad mj. od nás z Na volné noze a dalších značek jako Ambiente, Martinus, Websupport, Liftago nebo Broni Sobotky.

S kódem NAVOLNENOZE si můžete ebook pořídit s 20% slevou.

Podnikání bez sítí

Jde podnikat bez sociálních sítí? Naše členka, marketérka Madla Čevelová se na celý měsíc odpojila od sítí a na svém blogu teď sdílí, co jí tato zkušenost přinesla.

„Důvody, proč jsem se do zkoumání sociálních sítí vůbec pustila, byly dva. Předně jsem si chtěla nějak ověřit, jestli mi sociální sítě reálně přinášejí nějaké klienty. Tím druhým byla moje narůstající frustrace nad klesajícími dosahy zejména prodejních příspěvků a nad vlivem, jaký na mě sociální sítě mají.“

Sdílejte a diskutujte: LinkedIn Facebook X (Twitter) Trvalý odkaz

Newsletter

Nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze.
Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:

Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.

200+ top zdrojů, které sledujeme za vás
Pro freelancery i ostatní podnikatele
Široký záběr ve správném kontextu
Exkluzivní obsah a úvod v každém vydání
Od roku 2009 nepřetržitě každý měsíc
Žádný spam a 100% soukromí