Proslulý spisovatel Steven Pressfield napsal před pár lety výbornou sérii článků o profesionálním přístupu, která rozhodně stojí za připomenutí. Cílí primárně na kreativce, umělce a tvůrce všeho druhu. Na našem blogu ji najdete celou v exkluzivním českém překladu. Nekonvenční podnikatelská moudrost z těchto textů vyzařuje jakoby mimochodem, prostřednictvím životních anekdot a příběhů.
„Jste romanopisci? Scenáristé? Píšete literaturu faktu nebo blogy? Jste tanečníci, herci, malíři, filmaři nebo herní vývojáři? Pak poděkujte těm zakrslým, nahým, pomalým pralidem, kteří nám odkázali něco mnohem cennějšího než tesáky nebo drápy nebo gepardí rychlost. Dali nám odvahu.“
Kostýmní designérka Ivana Kaňovská dokazuje, že podnikatelská cesta nemusí být rovná ani jednoduchá, ale s vytrvalostí a vizí může vést k úspěchu. Za covidu si splnila sen a vybudovala vlastní ateliér, který stojí na kombinaci odvahy, investic a tvrdé práce v montérkách i s jehlou v ruce. Dnes v něm nejen tvoří kostýmy a doplňky pro prestižní projekty a klienty, ale také pořádá kurzy a pronajímá prostor dalším tvůrcům.
„Skladba mojí práce se pořád mění. Většinou jsem v dlouhodobějších projektech, které přinášejí solidní honoráře. Učitelská profese je jistota. Teď bych ještě ráda založila kostýmní agenturu,“ říká v rozhovoru na Finmagu.
Co obnáší stát se digitálním tvůrcem? Jak v článku píše šéfredaktor Podnikatel.cz Michael Hovorka, zdaleka to nefunguje tak, že si rychle založíte účet na HeroHero a začnete vydělávat: „Za úspěchem těchto účtů je často tvrdá dřina, předchozí zkušenosti, nativní marketing, a co si budeme vykládat, i osobní kouzlo.“
V úvodu nové série Cesta digitálního tvůrce Michael ukazuje, co je nutné si promyslet ještě předtím, než nahrajete první video nebo založíte účet na sítích. Klíčové je třeba mít už od začátku jasně nastavenou strategii monetizace — bez ní se totiž i populární obsah snadno změní jen v koníček bez reálného výdělku.
Nejen geniální malíř, ale i mistr byznysu a průkopník reklamy. Forbes prezentuje v novém článku Alfonse Muchu jako schopného podnikatele a tvůrce globální značky, který ovládal marketingové principy.
„Mucha přesně pochopil, že reklama stojí na třech opěrných pilířích. Staví na silné identitě, jež se dá replikovat, na distribuci, která umí škálovat kvalitu, a na narativu, jenž dovede produkt povýšit na životní volbu.“
Michelle Losekoot se podělila o svých 6 nejlepších návyků na volné noze. Co je mezi nimi? Vyhradit si dopoledne na hlubokou práci, mít sestavené checklisty na opakující se úkoly nebo předávat své znalosti — třeba formou lektorování a psaní.
„Nejlepší způsob, jak rozvinout, prohloubit, zpochybnit a otestovat své znalosti, je předávat je dál,“ píše v příspěvku na LinkedIn.
Světoznámý spisovatel a vzor několika generací kreativních profesionálů Steven Pressfield napsal vynikající sérii článků, kterou vám nyní přinášíme v exkluzivním českém překladu. Nekonvenční podnikatelská moudrost z těchto nových textů vyzařuje jakoby mimochodem, prostřednictvím životních anekdot a příběhů.
Číst dálOdebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.