Náš člen, známý český ilustrátor Vojta Jurík alias Vhrsti teď zkouší prorazit ve světě prostřednictvím platformy Patreon. Tvoří tak svou virtuální galerii Wordless Cartoons s obrázky, které nikde jinde neuvidíte. Jak sám píše: „Chci zvedat náladu lidí decentním bezeslovným humorem. Jsem přesvědčený, že zejména v dnešní době je to opravdu potřeba.“
Za pravidelný měsíční příspěvek dostanete přístup k exkluzivním obrázkům a skicám nebo se dokonce můžete stát i jednou z postaviček ve Vojtových kreslených vtipech.
PS: O tzv. kreativní ekonomice a platformách, které umožňují monetizovat obsah, píše v novém článku i The Economist.
Jak správně vybrat fotografa, abyste měli profesionální fotky, které vám budou dělat dobrou vizitku? A jaké mu připravit zadání? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z vlastního podnikání a řady focení, kterými si prošli — jak se nachystat, co si pohlídat nebo proč se vyplatí mít připravený scénář.
„Vybrat fotografa a dostat z něj fotky, který chcete, není jen tak. Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ přibližuje v článku Alice.
„Pokud nesplňujete očekávání zákazníků, nedodáváte vysoce kvalitní pomoc, nebo kolem značky provádíte neseriózní marketing, tak se samotné logo stane emoční zkratkou pro tu neserióznost. Zkrátka kvalitní logo vás nespasí. Musíte dělat spoustu věcí správně.“
Náš člen, logotvůrce a autor knihy Časotvorba Tomáš Vachuda v sérii rozhovorů pro server Podnikatel.cz vysvětluje, na co si dát pozor při tvorbě loga pro vlastní byznys — a jaké všechny aspekty je dobré zvážit.
Na jaká pravidla myslet při výběru domény — ať už pro vlastní nebo klientský projekt? Do článku na serveru Podnikatel.cz přispěli svými pohledy i dva naši členové, sloganistka a názvotvůrce Lenka Paprok a webdesignér Vojtěch Bruk.
„Vybírat doménu je skoro jako vybírat jméno dítěti. Následky rozhodnutí s vámi budou po celý život projektu a stojí za to se nad tím pořádně zamyslet,“ popisuje v článku Vojtěch.
„Bude čím dál důležitější mít přístup ke svému publiku. Bude to takový tvůj podnikatelský aset,“ říká Martin Kavka v podcastu Kdo neroste, zaroste! k tomu, proč se vyplatí mít svůj newsletter a že to rozhodně není mrtvé médium.
Hned v úvodu se Martin vrací taky k rozjezdu rodinného deskovkářství 4 Kavky a k „souboji“ s online tržištěm Temu, na který svým článkem před časem upozornila jeho žena Alice.
Výborný rozhovor o netradiční práci sloganistky a názvotvůrce na volné noze Lenky Paprok právě vyšel v podcastu 50 pod 50 Alice Kavkové. Celé 2hodinové povídání o podnikání, Názvovědě či digitálním nomádství najdete na Spotify:
Mimochodem, s Alicí jsme v prosinci vydali dlouhý rozhovor a nabušený videokurz Cesta do médií o tom, jak dostat vaše téma, značku či firmu do médií, která zná každý.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.