„Kdekdo by si myslel, že osobní značka byla vynalezena pro člověka, jako jsem já,“ říká Matthew Fenton na úvod skvělého, kritického článku, kde vysvětluje, proč se coby nezávislý konzultant vyhýbá osobnímu brandingu. Poukazuje mj. na to, že osobní branding a profesní pověst nejsou totéž a doporučuje zaměřit se spíše na charakter a budování vlastní reputace.
Lukáš Konečný je jeden nejnadanějších českých marketérů své generace. Přitom stojí tak trochu stranou a stále si, jak říká, s něčím hraje. Třeba s monetizací travel blogu Loudavým krokem na 150 tisíc Kč měsíčně nebo vibecodingem aplikací pomocí AI. Podniká v tandemu se svou ženou Lucií Konečnou a opravdu jim to spolu klape.
Sledujte na našem podcastu a YouTube:
Znáte svou konkurenční výhodu? Ondřej Ilinčev v článku upozorňuje na pět věcí, které ji dokážou spolehlivě podkopat — třeba přílišné sebevědomí nebo fakt, že po dosažení cíle často sami přirozeně zvolníme.
„Vybudovat výhodu je dřina. Pamatuji si na práci přes noc, práci měsíc v kuse bez víkendů, abych se vypracoval. Jakmile dosáhnete cíle, máte tendenci zvolnit. Protože jste dosáhli cíle. No a jak já říkám, předjede vás ta konkurence, kterou nevidíte ve zpětném zrcátku.“
Na YouTube si můžete pustit záznam přednášky našeho člena, copywritera Radka Brázdila o scrollytellingu — webovém formátu, který spojuje text, vizuální prvky a interaktivitu do jednoho příběhového celku.
Radek mluví o tom, jak tento formát vznikl, kde dává smysl ho využít, a ukazuje i praktické příklady; třeba originální vlastní projekt Manipuláci.
Marketér Jan Barbořík v novém článku bilancuje svých 10 let na volné noze — co mu podnikání dalo i vzalo, jak se za tu dobu proměnil celý obor a jestli má jeho práce v dnešním světě stále své místo.
„Svoboda rozhodovat o vlastním čase a směru je něco, co se nedá vyčíslit. I když to občas znamená pracovat do tří do rána, řešit krizovky v neděli nebo se učit něco úplně nového, protože to klient potřebuje a nemá se na koho obrátit.“
Už v pondělí 3. listopadu startuje nová bezplatná online konference SummiD, která během celého měsíce nabídne řadu přednášek a workshopů primárně pro podnikatele na volné noze a malé firmy. Za akcí stojí iDoklad a mezi řečníky potkáte i spoustu členů naší komunity, namátkou třeba:
Registrovat se můžete zdarma na webu, pak už se stačí jen přihlásit k přednáškám, které vás zaujaly.
Odebírejte nejdůležitější novinky ze světa podnikání na volné noze. Každý měsíc zdarma ve vašem emailu:
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.
Ochrana soukromí: Váš email bude zachován v tajnosti a nebude nikdy nikomu poskytnut. Odběr můžete kdykoli ukončit pomocí odkazu na konci každé zprávy.