Mgr. Barbora Baronová, Ph.D.

literární dokumentaristka, nakladatelka, lektorka nakladatelské praxe, kreativní producentka knih

Status: k vašim službám Působnost: celý svět; osobní konzultace Praha

Jsem literární dokumentaristka, nezávislá nakladatelka a knižní kurátorka, členka Mezinárodní aliance nezávislých nakladatelství a Asociace spisovatelů. V roce 2012 jsem založila nakladatelství wo-men, které získalo řadu domácích i mezinárodních ocenění. Od roku 2016 přednáším doma i v zahraničí o nakladatelské praxi a vedu praktické kreativní workshopy pro autory a autorky, kteří chtějí vydat svou práci knižně.

Co nabízím:

  • Tvůrčí konzultace a brainstorming ke knižním projektům (spíše pro autory/autorky) – Máte námět, rozpracovanou knihu, případně ji už dokončujete? Nevíte, jak dál? Domluvte si tvůrčí konzultace, probereme vše, co budete potřebovat a nastavíme další kroky. Můžeme se zabývat potenciálem realizace, postavením strategie vydání i přípravou struktury publikace, možnostmi pro spolupráci s dalšími tvůrci a profesemi při realizaci knihy, životností tématu i vydané knihy, cestám k jejímu vydání, financování projektu, marketingu knihy a podobně.
  • Produkční a strategické konzultace ke knižním projektům (spíše pro autory/autorky) – Chcete pomoct vydat knihu nebo ji připravit k nabídnutí nějakému nakladatelství? Můžeme spolu připravit rozpočet, prodejní strategii, marketingový plán, koncept knihy, vytipovat nakladatelství i vymyslet self-publishingovou strategii – co bude potřeba.
  • Firemní nakladatelské konzultace (spíše pro nakladatelství a firmy) – Chcete založit vlastní nakladatelství? Domluvte si se mnou třídenní informační maraton, kdy vás zasvětím do komplexního vydavatelského know-how. Pomůžu vám se strategií, vyprofilováním nakladatelské značky, nastavením cílové skupiny, napsáním textů, uvedením do nakladatelského kontextu a podobně.
  • Editování knih, příprava marketingové strategie ke knihám, copywriting (pro autory/autorky, nakladatelství i firmy) – Umím vám zeditovat knihu, napsat marketingovou strategii i text na přebal knihy, poradit s názvem kapitol i přinést nečekané tvůrčí a strategické nápady.
  • Účast na praktickém dvoudenním nakladatelském workshopu (pro autory/autorky i nakladatelství) – Chcete získat komplexní vhled do práce nezávislého nakladatelství? Přihlaste se u mě na praktický dvoudenní workshop Sama sobě nakladatelkou / Sám sobě nakladatelem. Termíny vypisuji dvakrát až třikrát ročně.
  • Externí produkční spolupráce na knize (spíše pro nakladatelství a firmy) – Hledáte produkci na vydání vlastní knihy? Výjimečně akceptuji produkční práci na vydání knihy pro externí subjekty. Cena se odvíjí od náročnosti projektu, zahrnuje kompletní servis vydání a začíná na 50 000 Kč za projekt dle jeho náročnosti. Je nutné si dohodnout schůzku předem. Zkušenosti mám s produkcí pro umělecké, vědecké, akademické i byznysové subjekty.

Rozhovor pro podcast Na volné noze

Přednáška pro think tank Na volné noze v Praze

Přednáška z kurzu Od UČO k IČO pro Masarykovu univerzitu

Moje profesní zkušenost:

  • Od roku 2012 vedu vlastní nakladatelství, vydala jsem 20+ knih, řada z nich získala domácí i mezinárodní ocenění, další knihy se objevily na shortlistech (Magnesia Litera, Nejkrásnější české knihy roku, Kaleid Editions London, Les Prix du Livre Arles a další).
  • Jsem autorkou nebo spoluautorkou 10+ vydaných knih, například Slečny, Měj ráda sama sebe, Intimita, Ženy o ženách, Hlasy žen: Austrálie nebo Odolná společnost: Mezi bezmocí a tyranií.
  • Pracovala jsem na uměleckých projektech doma i v zahraničí, mimo jiné v Japonsku, Austrálii, Jihoafrické republice, Itálii, Maďarsku, Francii, Polsku, Švýcarsku, Německu nebo na Slovensku.
  • Jako autorka, nakladatelka a lektorka mám za sebou spolupráci s řadou uměleckých, akademických i vědeckých institucí a organizací (Národní galerie, Galerie hlavního města Prahy, AVU, Akademie věd, Goethe institut, Česká centra, Tantehorse a další).
  • Nakladatelskou praxí se zabývám i po teoretické rovině, věnuji se zejména konceptům bibliodiverzity a slow-publishingu, přednáším doma i v zahraničí (Španělsko, Francie, Polsko, Bulharsko, Slovensko, Belgie).
  • Od roku 2016 vedu praktické workshopy nakladatelské praxe, které absolvovalo už více než 100+ zájemců.
  • Jsem členkou Mezinárodní aliance nezávislých nakladatelství a Asociace spisovatelů, díky čemuž znám nakladatelský a umělecký kontext nejenom v Česku, ale i v zahraničí.
  • V rámci doktorátu na UTB ve Zlíně a během stáže na University of New South Wales v australském Sydney jsem zkoumala kreativní praxe žen vytvářejících dokumentární obsah, na Karlově univerzitě jsem vystudovala žurnalistiku a mediální studia.
  • Od roku 2005 působím také v marketingu – spolupracovala jsem na kampaních a projektech značek a produktů Besky, Saloos, Tantum verde, Hamé, Baťa, DHL, Škoda, ČMSS, Avon a desítkách dalších.

Vybraná média:

Ceník:

  • Tvůrčí konzultace a brainstorming – od 1 500 Kč/hod.
  • Produkční a strategická nakladatelská konzultace – od 1 500 Kč/hod.
  • Copywriting – od 1 500 Kč/hod.
  • Dvoudenní nakladatelský workshop (13 hodin) – 4 980 Kč/hod.
  • Postavení nakladatelského projektu na míru – od 45 000 Kč/projekt.
  • Produkce knihy nebo katalogu na míru – od 50 000 Kč/projekt.
Mgr. Barbora Baronová, Ph.D.

Kontakty

Mgr. Barbora Baronová, Ph.D.
Čechova 296/23
Praha 7
170 00
Email:baara@baara.cz
Web:www.baara.cz
Instagram:women_publishing
IČ:02801680 (plátce DPH)
DIČ:CZ02801680

Doporučení
z první ruky

Zúčastnil jsem se Bářina nakladatelského workshopu a musím smeknout. Ne proto, že by se mi klobouk už nevešel zpět na hlavu, která díky množství získaných informací zdvojnásobila svůj objem. Ale proto, že Bářin vhled do problematiky, opřený o její praktické zkušenosti, je široký a inspirativní. Její zápal pro věc je nakažlivý*. Rozhodně workshop doporučuji všem, kteří zvažují vydat vlastní knihu samonákladem nebo i ve spolupráci s nakladatelstvím. Dozvíte se, jak o knize přemýšlet už ve fázi jejího zrodu, co ovlivňuje její podobu, jak vaše dílo distribuovat a propagovat, kolik to všechno bude stát a jakým způsobem lze dávat dohromady potřebné finance. Nejsem úplným nováčkem na tomto poli, podílím se na grafické úpravě knih a sazbě už řadu let, ale můj obzor se rozšířil o vhled nakladatelky, její způsob uvažování a aktuální postřehy ze situace na knižním trhu. * Ačkoli mám oficiální potvrzení o tom, že jsem byl před začátkem workshopu negativní, odešel jsem 100% pozitivní :)

Mgr. Jiří Kaláček
Mgr. Jiří Kaláček

grafický designér, DTP grafik a lektor Adobe aplikací